jueves, 17 de octubre de 2013

Ascensión a La Bitlla "Via Aresta Brucs, IV+ - 60 metres". Agulles- Montserrat. (Barcelona).

Les Agulles.

R2. Cim de La Bitlla.

La Bitlla.
La Bitlla, es la opción para tod@s aquell@s escalador@s que quieran entender la esencia de la escalada mas Montserratina, por placas tumbadas y poco equipada.
Agulla de gran belleza que pide ser escalada nada mas verla e invita a hacer la ascensiuon a su vecina La Bola de la Partiò, siendo esta "La Bitlla" la antesala o el calentamiento de su compañera,o otra de sus vías.!!!! jejeje. Via veterana y de coleccionistas!!!! Que la disfrutéis.!!!!

La Bola de la Partió i La Bitlla.

Refugi Vicenç Barbé.

La Bitlla.

R2

R2. Cim.

Un mechero que dejamos en el bote de Piadas.

R2. Bote de Piadas.

R2, Preparando el Rapel.

Cim de La Bitlla.

Rapel.

Coll entre La Bitlla i La Bola de La Partió

La Bola de la Partio,(vista desde el Coll).

La Bitlla (Vista desde La Bola de La Partió).

Resenyes La Bitlla " Via Aresta Brucs, IV+ - 60 metres". Agulles- Montserrat (Barcelona).-

Via: Aresta Brucs...
Llargària: 60 metres
Equipament: Pràcticament equipada
Material: 3 cintes i un Camalot #2 o #3

Hem d’anar fins al refugi Vicenç Barbé. Des d’aquí prenem un corriol direcció nord. Seguint el camí, i al cap de poc, trobem un corriol que puja directe fins al peu de la Bitlla (5 minuts des del refugi).

L-1(IV-)

La via s’inicia al peu de l’aresta sud de l’agulla. És tracta d’una bonica grimpada fins un ull característic (abans d’arribar-hi trobarem un espit). De la baumeta continuem recte amunt, ajudant-nos d’una llastra fins que marxem a la dreta a buscar l’arbre on farem la primera reunió. 25 metres, 2 espits.

L2 (IV+):

Sortim recte amunt aprofitant una pregona fissura on podrem emplaçar algun friend (#2 o #3 de Camalot). Un cop superada la fissura marxem cap a l’esquerra i pugem una mica més fins trobar un llavi on hi ha un clau. A partir d’aquí enfilem amunt (ja més vertical) i amb tendència a la dreta fins trobar un burí. Entre el clau i el burí podem llaçar un merlet. Un cop superat el burí l’ascensió perd ràpidament verticalitat fins a la reunió. 30 metres, un clau i un burí.

Des d’aquest punt podem rapelar amb un sol ràpel o bé continuar fins al cim amb una curta grimpada. A la banda nord trobarem una reunió d’espits des d’on també podem rapelar. Amb aquest ràpel quedem a la canal que formen la Bitlla i la Bola de la Partió.

Resenye extreta de http://escalatroncs.wordpress.com/ Els/Les mijors resenyes!!!!