sábado, 7 de diciembre de 2013

Ascensión Roca de Sant Cugat "Via Territori Dakota, 6a - 100 metros" La Plantacio-Montserrat. (Barcelona).

a Roca de Sant Cugat, se encuentra casi en pleno centro de la zona de La Plantació. Con lo cual os encontrais con una aproximacion larga y algo durilla. La Via es un intinerario muy bien equipado, pero siempre hay que vigilar!!!!. En la cima de la Roca de Sant Cugat, podremos disfrutar de unas estupendas vista, con plena tranquilidad.!!! DEbido a que esta zona no suele estar muy frecuentada. Seguramente por el acceso y la aproximacion, jejeje!!!!

Croquis + resenyes Roca de Sant Cugat "Via Territori Dakota, 6a - 100 m." La Plantacio- Montserrat. (Barcelona).-

Via: Territori Dakota
Zona: Montserrat – La Plantació
Dificultat: 6a (D+)
Dificultat obligada: V
Llargària: 100 metres
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Equipament: Via molt equipada amb parabolts i alguns claus.
Material: 11 cintes exprés. (Algun tascons o friends opcionals!!!).
Orientació: Oest.

Des de l’aparcament del Clot de la Mònica, prenem el corriol que puja cap a Sant Joan (marques blaves). El seguim, deixant la Pastereta enrere fins que guanyem un collet. En aquest punt prenem el corriol de l’esquerra (marques grogues i blanques). El seguim fins que un cop passat un torrent trobem unes fites a mà dreta que ens marquen un nou corriol. Seguim pel corriol que mena a una canal equipada amb esglaons metàl·lics. Un cop passada la primera secció d’esglaons prenem el camí de l’esquerra (fites) passant pel peu de via de la Infinity. Seguim remuntant per la banda esquerra de l’Agulla dels Col·leccionistes (trobarem una corda fixa) fins arribar a una clariana just davant de la vessant oest de la Roca de Sant Cugat. Aquesta és una gran rampa des d’on es veu la línia d’expansions.

La via s’inicia a una placa ajaguda que és va posant vertical progressivament. La primera assegurança es troba una mica amunt però no representa cap problema arribar-hi doncs el terreny és molt fàcil. Després de xapar el segon parabolt flanquejarem cap a la dreta per després seguir recte amunt. Poc a poc la placa es va redreçant, però en tot moment tindrem bon cantell. El pas clau es troba tot just abans d’entrar a la reunió, essent fàcil solucionar-ho amb una mica de peus. En tota la tirada les assegurances estan molt juntes i el grau d’exposició és pràcticament inexistent. 11 bolts, 35 metres.

L2 (V+).-

La segona tirada s’inicia amb un diedre vertical, que té una fantàstica fissura que ens hi permet encastar els dits d’una manera exel·lent. La fissura està protegida amb tres claus, però hi entrarien molt bé els tascons mitjans. La sortida del diedre és més impressionant que difícil, doncs sempre trobarem bons cantells. Un cop superat aquest pas encarem una magnífica placa vertical amb roca de primera, molt franca i divertida d’escalar. A poc a poc la tirada va perdent verticalitat fins que arribem a la segona reunió. 3 claus i 5 bolts. 30 metres.

L3 (6a).-

Sortim de la reunió recte amunt per una placa senzilla fins situar-nos al costat dret d’un ressalt que haurem de superar. Es tracta del pas clau del llarg i es troba molt ben protegit. Hi ha dos bolts molt seguits. Un cop xapem el segon, en contes d’anar cap amunt tirem cap a l’esquerra fent un creuament de cames. El pas és bonic i menys difícil del que sembla i si es vol es pot fer en Ao sense cap mena de problema. Un cop superat el tram ens restarà una fàcil grimpada fins al cim de l’agulla. Farem la reunió als arbres del cim. 5 ó 6 bolts. 35 metres.

Anirem a buscar una instal·lació de ràpel situada a la vessant nord. La baixada es fa amb ràpel 20 metres per la cara nord i després cal pujar a l'esquerra, direcció nord fins trobar una canal molt matojera per baixar a la canal principal.