domingo, 4 de enero de 2015

VF "Via Ferrada" Feixa del Colom K1 (D) + Camí de Tarraga (GR 175) - pasan per Sender Bosc de les gorrines, Ermita de St. Joan de la Muntanya,Cova de Nialó, Mirador i Murallas de Montblanc - , Montblanc. (Tarragona).

Muralla de Montblanc.

Cingle Blanc de St. Joan.
Al Cingle Blanc de Sant Joan, ens trobem amb una curta però interessant via ferrada "Feixa de Colom". Per iniciar i anar amb infants sa partir de 8 anys. La via ferrada consta de 4 trams en forma de 4, un ascens fins al cim del Cingle, dues de descens i un en flanqueig amb clavilles. Si li afegim la visites a les Muralles de Montblanc, Ermita de St. Joan, Cova Nialó i la ruta del Bosc de les gorrines, Tindrem un dia genial per gaudir amb tota la família i al·lucinar amb l'entorn que ens ofereix la Conca de Barberà . Salut !!!

Camí de Tarraga.

Cartel amb indicacions.

Ermita de l´Organista

Camí Bosc de les gorrines.

Ermita de St. Joan de la Muntanya.

Segona campana de Ermita de St. Joan.
Croquis i resenyes VF "Via Ferrada" Feixa del Colom K1 (D).-

Nota: Visitar també l'Ermita de St. Joan de la Muntanya, Cova de Nialó i la seva voltants 100% recomanable.

Cingles Blanc de St. Joan.

Corrio a la Via ferrada.

Dificultat: K1 (D).
Aproximació: 1h. 10 minuts.
Durada: 30 minuts.
Tornada: 45 minuts.
Desnivell/Cota màxima: 230 metres a 775 metres.
Equipament: Cadenes,grapes, clavilles, graons, línia de vida, grimpades i un passatge aeri. Ideal per iniciació (apte per nens i nenes de 8 a 12 anys). Espai protegit d´interes Natural.
Material: Guants, casc, dissipador, baga per ancorar.
Cartel. Inici.

Inici Via Ferrada.

Marieta.

Primer tram.
Aproximació: Per l'AP-2 direcció Lleida, sortim a Montblanc i prenem la N-240. A la rotonda agafem la desviació Montblanc Nord. Passat un pont prenem la 1a carrer a la dreta, Baluard de Santa Anna i avancem amb la muralla a la nostra esquerra. Abans del final de la muralla i després d'una baixada veurem el desviament a l'ermita de Sant Joan i GR a la dreta. carrer Lilla.

Primer Tram

Confluencia Tramo 1 y tramo 3
Aparquem el vehicle i prenem "el camí de Tarraga" cap a l'ermita de Sant Joan de la Muntanya.A nostra dreta passarem per un Mas amb camps d'oliveres al poc ja ens surten arbres al costat de la pista, en arribar a una bifurcació veurem 1 pal amb senyalitzacions aqui podeu optar per seguir pel camí de Tarraga o agafar el bonic sender Bosc de Les Gorrines (més curt i sense el pas de vehicles 4x4). El sender està marcat amb marques blanques pel passarem per alguns llocs d'interès com les ruïnes del Mas del Organista, passarem per una bifurcació nosaltres sempre ascendents seguint les marques blanques fins arribar a l'Ermita de Sant Joan de la Muntanya.

Guti.

Final primer tramo.

Cima Cingle Blanc de St. Joan.

Pujarem per unes escales i passarem per l'interior de l'ermita, sinó estigués oberta l'alternativa és passar pel costat seguint el sender on veurem un abeurador amb una font amb canó en forma de cap de lleó. Gaudir de l'interior de l'Ermita, restaurada poc a poc pel Club Excursionista de Montblanc.Subimos fins al Mirador (aqui trobareu un llibre de piades) del qual parteix un ample sender a la Cova de Nialó, un altre lloc que no deixeu de veure. Seguim per la pista principal passat el desviament a les pedres de Miravent a la nostra dreta, uns metres més a baix per la pista a la nostra dreta també podrem veure un cartell vermell amb la indicació de Via Ferrata i una fita de pedres, pujarem per un ascendent i fort desnivell fins a l'inici de la via. Veurem un cartell amb les indicacions i mes explicacions.

Seguir marcas amarillas al segundo tramo.
Recorregut:

Aquesta via ferrada ha estat equipada per membres del GIEM de la secció d'Espeleologia del club excursionista de Montblanc, amb un itinerari variat en forma de quatre. La via s'inicia amb un pas vertical d'uns 20 metres, que ens porta al cim del 'Cingle Blanc de Sant Joan'. Abans creuarem, un pas horitzontal que no hem de seguir i que reprendrem més endavant. Des de dalt contemplem les vistes a Montblanc, a l'ermita de Sant Joan ia tota la comarca.
Decenso 2º tramo.

Cingle Blanc de St. Joan.

2º tramo.
Per continuar hem intuir el camí que ens porta a la zona de descens. Per a això podem prendre de referència Montblanc i avançar en direcció al poble. Aviat arribarem al límit del 'Cingle Blanc', i veurem la instal·lació per baixar primer amb l'ajuda de cadenes, després amb grapes i finalment amb un pal metàl·lic i diversos esglaons a manera de graons.

fin del 2º tramo.

Fins aquí hem conclòs el 50% de la via ferrada de la Feixa del Colom i ens espera, potser la part més bonica, un franqueig per una petita faixa natural. Els primers passos són fàcils, sense cable de seguretat, se superen caminant i ràpidament arribem a un tram equipat, en una diminuta canal, fins a arribar a la zona de les clavilles a l'estil d'Ordesa.

3º tramo.

Aquest tram, encara que molt curtet és el més especial ja que anem vorejant per la faixa i per sobre del bosc, sense res sota els nostres peus. Reprenem aquí el tram vertical de l'inici, que hem agafar-lo per immediatament després continuar cap a la dreta seguint el camí natural de la paret. Caminarem uns 50 metres i farem un petit descens equipat amb graons, final de la via ferrada.

Ermita de St. Joan.

Inicio 4 tramo.
Només ens queda baixar pel camí per trobar el camí de l'aproximació. La via ferrada de la Feixa del Colom té un total de 400 metres de recorregut i 30 metres de desnivell; es tracta d'una petita via ferrada. Si la combinem amb una de les múltiples excursions possibles de la Ruta del Cister, acabarem la jornada més que satisfets.

4º tramo.

Fin de Via Ferrata.
Retorn:

Un petit sender baixa fins al camí principal. I tornem per on hem vingut. O si volem baixem la pista principal dirrecció Montblanc (ruta més llarga).

Resenyes extretes de.- deandarporcasa.com
Cingles Blanc de St. Joan.

Cartel indicativo Cova Nialo.

Deposito de agua.

Paso equipado Cova Nialo.

Raco dels amics del Montblanc.

Mirador!!! Firmando la piada

Mirador.

Abrevadero.

Sendero alternativo al mirador.

Cami Bosc de les gorrines.