lunes, 16 de mayo de 2016

Ascensió La Momieta Via (L1- Pastel de Buitre, L2 - Normal i L3 - Normal sortint per Atmosfera Chunga), 6a - 102 m. Tebaida / Montserrat. (Barcelona).

Situació i localització d'algunes Agulles de la zona d'Tebaida.
L'Agulla de la Momieta, enganxada gairebé pràcticament a una agulla més gran anomenada la Mòmia, aquesta situada a la zona de Tebaida (Sant Salvador). També coneguda com Sant Benet per l'aproximació al Refugi / Ermita amb aquest nom.

És una de les agulles més emblemàtiques de la zona juntament, amb l'Elefant, La Prenyada, la Panxa del Bisbe, Els Flautats, La Mòmia, etc. En els anys quaranta van ser els pioners manresans quiene van obrir part de les vies o línies de ascensió a aquestes agulles, Amb el temps i millors materials, tècniques, etc. s'ha aconseguit realitzar moltes mes vies amb gran varietat de graus.
Tot i que la via normal de la Momieta segueix sent la mes freqüentada per la seva ascensió.

La Momieta.
En el nostre cas vam decidir realitzar l'ascensió de la Momieta, utilitzant diversos llargs o trams de diverses vies. Així també aconseguim tocar una diversa graduació des IV + a 6a (d'allò més picantó, fama ja de sobres coneguda a la zona de Sant Benet, per la graduació, mes exigent que en altres zones de Parc de la Muntanya de Montserrat). Que donant les nostres ascensió asi.- L1 Pastel de Buitre, 6a - 25 m. L2 Normal, IV + / V - 27 m i L3 Normal sortint per Atmosfera Chunga, V - 50 m. Us deixem la ressenya esperem que us agradi.

Aproximació a la Momia i Momieta.

Des de Barcelona ens dirigim fins al poble de Monistrol de Montserrat, i des d'aquest fins al pàrquing del Monestir de Montserrat (de pagament). Un cop haguem estacionat el vehicle ens encaminem cap a les escales dels Pobres fins al Pla de l'Ermita de Santa Anna i des d'aquí agafem a la nostra dreta el sender que puja cap al Refugi de Sant Benet. Des del refugi de Sant Benet continuarem pel camí que ens porta a la Trinitat, passarem per un arc de porta de pedra, seguirem cap a l'Agulla de la Trumfa passada uns 100 metres, veurem un corriolet que puja a l'esquerra poc visible que ens deixés a la rampa a peus de via de la Mòmia i la Momieta.

L1 - Via Pastel de Buitre, 6a.

L1 (6a).-

Comencem l'ascensió a l'Agulla de la Momieta, per la via d'escalada esportiva Pastel de Buitre, així evitem fer el flanqueig de la via normal, ja que la reunió (R1) coincideixen en el mateix punt. Aquesta surt des d'una petita Baumeta a peu de via. De seguida veurem els primers segurs. Remuntem una mica per la Baumeta peus i de seguida vam col·locar la primera cinta al primer bolt de la via. Continuem rectes a la recerca de les següents assegurances superem una petita panxa, aqui les assegurances aquesta mes o menys a prop. Ens assegurem en el tercer de les assegurances i ja gairebé en vertical amb preses mes petita tirem de valent fins les següents assegurances fins arribar a la R1 de la via normal i final de Pate de Buitre. 6 parabolts en 25 metres. R1 (2 parabolts  i  alguns burils) no rapelable i tampoc té mallons o instal·lació per baixar !!!.

Paolo, R1

R1

Guti, R1.

La Momia, Via Santacana-Ferrera-Balbastro (GEDE), 6a+.

L2, Via Normal, IV+/V-.

Bauma de la Momieta. R2.
L2 (IV +/ V-).-

Des de la R1 vam sortir per la dreta. A sobre veiem el primer parabolt del llarg. No cal anar directe sinó millor navegar per la dreta. A sobre tenim un pont de roca i ara ens anem a l'esquerra per on puja un camp de patates. Trobem algunes assegurances mes bastant antics i rovellats, ens vam dirigir cap a la dreta a la coneguda i emblemàtica Bauma de la Momieta. Una gran cavitat on antigament hi havia ubicat un sofà tres places, jajaja. Aqui trobem la R2 (2 parabolts algun amb anelles i bastants xapes amb burilles). 4 parabolts i un pont roca a 27 metres.

R2. Guti.

Tebaida i Gorros al fons

Vistes des de la Bauma de la Momieta.

Bauma de La Momieta.

L3. Via Normal Sortida Atmósfera Chunga, V.

Des R2 (La Bauma de la Momieta), vam sortir per l'esquerra, encara que la nostra intenció era realitzar l'últim llarg de la via Atmosfera Chunga (6a). Però se'ns presenta justament això una climatologia Chunga amb gran núvols negres i vam decidir no arriscar, jejeje.
Flanquegem un pèl des de la sortida de la Bauma cap a l'esquerra on una mica més amunt veurem un parabolt, contnuamos cap a la fissura pel L3 de la via normal assegurant-en les savines i algun parabolt que vam localitzar. Després d'assegurar-nos en una ultima savina deixem a la nostra esquerra la sortida de L3 de la via normal i vam pujar en recte cap a uns burriles que pertanyen a la via Atmosfera Chunga però que ens dóna la sencion de mes seguretat, jejeje. Després d'uns pas bastants verticals i tècnics arribem a la R3 (antiga instal·lació amb burilles per rapelar). 3 parabolts, savines i 3 burins sortida en Atmosfera Chunga. en 50 metres.

L3. Via Normal Sortida Atmósfera Chunga, V.

R3. Guti & Paolo. Cim de la Momieta.

La Momia.

Rapel, Canal Momia / Momieta.

2a Instalació de Rapel.

Guti. Canal Momia/ Momieta.

1 er. Rapel.
Descens.-

Baixarem en dos ràpels un de 20 metres fins al coll que uneix la Mòmia i la Momieta La instal·lació del primer ràpel aquesta a uns dos metres de baix de l'antiga instal·lació de burins (R3). Són dos parabolts amb anella i cadena. Bé aquesta dona mes confiança, jajaja.
El segon ràpel és d'uns 40 metres, i la instal·lació la veurem a la paret de la Mòmia, Aquest segon ràpel ens fica mes per l'estreta canal fins als peus de via.
Dir que és un dels ràpels més bonics sobretot els primers metres.
Creiem que es pot fer d'un sol ràpel però hem preferit fer-ho així en portar cordes de 60 metres.
Després des dels peus de via només hem de desfer el camí per on hem pujat. I des del Refugi de Sant Benet per les Escales dels Pobres al Monestir.

1er. Rapel.

2on Rapel.

El Pebrot ??.

Via: L1 (Pastel de Buitre, L2 Normal i L3 Normal sortida Atmosfera Chunga).
Zona: Montserrat - Sant Benet.
Dificultat: 6a.
Dificultat obligada: 6a.
Llargaria: 102 metres.
Grau d´exposició: Mitja.
Grau de compromis: Mitja.
Equipament: Via equipada amb diversos materials (parabolts, pont roques, bagues sabineras, burins).
Material: 6 cintes exprés i R´s.  Opcional portar alguns friends (camalot 0´75) i bagues per merlets i savines.
Ressenyes i Croquis de La Momieta - Cara Sud.

Via 1.- Rappel,  Sense Dades.
Via 2.- Variant, ¿? . Friends i tascons.
Via 3.- Moby Dick, 6b . 2 v, camalots fins al nº 2, aliens, 3 3C, tricam del 0´5, tascons grans i mitjans, bagues, baguetes i falques.
Via 4.- Normal, IV+/ V- semi equipada (camalot nº 0´75 i bagues).
Via 5.- El Baile de las Locas, 6a /A3e.
Via 6.- Vomitos Religiosos, 6c. friends i tascons.
Via 7.- Integral Directa al Vomito, 6a. Camalots fins al nº 2, aliens i tascons.
Via 8.- Pastel de Buitre, 6a.
Via 9.- Projecte ¿?.
Via 10.- Atmósfera Chunga, 6c+.
Via 11.- Pista Libre, 7b.
Via 12.- Kul de Mandril, 7a.
Via 13 .- Reina- Bellmunt, A2e. plaquetes.
Via 14.- Colló de Mico, 7b+.
Via 15.- Mare que Por!, Proyecte.
Via 16.- Natimuk, 7c.
Via 17.- Tonicek Feisak, 7a+.