martes, 1 de octubre de 2013

Ascension a El Bisbe "Via Lo Somni de Sant Joan IV+, 90 metros". (Frares Encantats- Montserrat). Barcelona. (Via Blava).



 El Bisbe representan una de las ascensiones de mayor tradiccion montserratina. La " via Lo Somni de Sant Joan" asciende por el perfil Oeste del Bisbe. La roca es buena con alguna presa pequeña el intinerario bien equipado considerada- via blava- una ruta placentera con seguridad, para disfrutar de unas vista geniales en el "Finisterre Montserratino,jejeje".En principio nuestro objectivo era La "Agulla de La Monja" pero tras no dar con el pie de via que buscabamos e irnos con el mono hicimos esta via del Bisbe mas dos largos de la "Via Josep Rigol Romeu V/A1/A1e, 160 m."de La Monja que no hicimos mas por no tener reseñas exactas de la via.jejeje. Pero que mas adelante quiza la reseñemos. Bueno esperamos que os guste!!!!Salut y Cuidaros, Gracias por seguir ahi!!!jejeje


Reseñas y Croquis Agulla del Bisbe Via Lo Somni de Sant Joan IV+, 90 metros (Frares Encantats- Montserrat) Barcelona.

Via: Lo Somni de Sant Joan.
Dificultad: IV+ (D).
Dificultad obligada: IV+....
Altura: 90 metros.
Grado de exposicion: Medio.
Grado de compromiso: Bajo.
Equipamiento: Totalemente equipada con parabolts,algun puente de roca, anilla.
Material: 8 cintas exprès, baga y mosquetones para montar reuniones.
Orientacion:Sur.


Aproximacion:

Podemos tomar como punto de salida dos opciones:
Carretera de Monistrol a Manresa. Pasado Sta. Cecília dejar el coche al lado de la carretera para tomar el sendero que sube la canal que mena al Coll de Porc. Desde el mismo collado tomamos a mano derecha un camino que sube fuertemente superando varias canales y resaltes equipados con escalones metálicos, cadenas y cuerdas. Seguimos las marcas azules y llegaremos a un alto justo debajo del Frare Gros. Descendemos un tramo bastante vertical equipado con cuerdas hasta llegar a una confluencia donde tomamos a mano derecha un camino de marcas azules que nos lleva por terreno muy empinado y dificultoso hasta el pie del Bisbe. Descendemos unos 40 m para llegar al pie de la arista justo en una especie de balcón (inicio vía. R de color azul pintada en la pared).



Desde Can Massana. Seguir el camino clásico que por el Coll de la Portella nos lleva al refugio Vicenç Barbé. De allí tomar el marcado camino que se dirige al coll de Porc. Llegamos a un punto alto donde se desciende directamente hasta el fondo de la vaguada justo al pie de las agujas más representativas de Frares. Llegamos al cruce anteriormente citado (separación de caminos con marcas azules). A la derecha vamos hacia el Frare Gros y a la izquierda hacia el Bisbe (seguir el camino reseñado anteriomente).

L1:

1r. tirada: 40 metres. IV grau. Darrera d'uns arbustos trobem un punt blau que ens indica l'inici de la via. Uns cins metres més amunt trobem el primer parabolt, seguint la mateixa direcció trobem el segon. En aquest punt ens hem de decantar dicididament a la dreta per passar per damunt d'un arbuts i dirigir-nos cap a una fisura on trobem un vell clau.
Tirem recte amunt. Més amunt trobem una nova assegurança, algunes estan pintades amb el característic color blau de la via. Al peu d'un ressalt muntem la primera reunió, en una còmoda esplanada.

L2:
2n. tirada: 30 metres. IV+ grau. Comencem amb un ressalt dret però amb bones preses. Ens encarem amunt (dos parabolts) fins arribar a un segon ressalt. Als peus trobem una nova assegurança (perquè no estarà damunt). Cal observar on posarem els peus perquè després l'abalmament no ens permetrà veure'ls. falta alguna presa bona de mans però cal buscar... Anem a la dreta (nou parabolt) fins arribar a la tercera reunió, situada en una repisa d'on surt un diedre.

L3:

3r. tirada: 10 metres. IV grau.La instal.lació és una mica precaria. Un parabolt blau i un buril de la vella reunió. Nosaltres vam posar un friend mitja per assegurar la cosa.
Pugem per a un diebre que té una aparença de roca dolenta però després de tants anys la roca és millor del que sembla a primer cop d'ull. En sortir dalt trobem un arbust (baga) i pugem el darrer tram amb una certa tendència a la dreta. Arribem al cim del Bisbe. La reunió la muntem en la instal·lació del rapel.

DESCENS:

És tracta d'un rapel de 55 metres que baixa cap al collet del Bisbe, el lloro i la Monja (sembla un acudit) per la via Normal (operta per Ll. Estasen, J. vila i J. Puntas el 27 de novembre de 1932 - III grau però sense res de ferralla. forma una gran ziga-zaga on hi ha un parell d'arbustos).










No hay comentarios:

Publicar un comentario