domingo, 27 de octubre de 2013

Ascesió a l´Agulla del Ratpenat "Via Tsering, 6b ó V/A0 - 125 metres" Serrat de les Lluernes- Montserrat. (Barcelona).

Dentro de casi desapercibido Serrat de Les Lluernes, nos encontramos con varias Agulles con varios intinerarios de escalada. Nosotr@s abrimos esta zona con l´Agulla del Ratpenat oculta tras el gran Cavall Bernat. Ideal para cuando el sol comienza a picar, que como siempre no es en nuestro caso, jajaja!!!!!. Hay que tener un poco de cuidado pues hay alguna placa sospechosa por lo demás una via muy bonita e interesante tocando ya esa cara Norte de Montserrat. jejeje. A cuidarse!!!

Resenyes de l´Agulla del Ratpenat " Via Tsering, 6b ó V/A0 - 125 metres". Serrat de Les Lluernes- Montserrat. (Barcelona).-

Via: Tsering...
Zona: Montserrat – Serrat de les Lluernes
Dificultat: 6a/Ao (D)
Dificultat obligada: IV+
Llargària: 125 metres
Grau d’exposició: Baix
Grau de compromís: Baix
Equipament: Equipada amb parabolts
Material: 16 cintes exprés és suficient, encara que si ho volem xapar tot en necessitarem una vintena
Orientació: Nord.

Des de Santa Cecília prenem el camí de l’Arrel direcció al Monestir. Un cop passada la canal del Cavall i uns pocs metres abans d’arribar a la canal del Arítjols hem de prendre un corriol a mà dreta (fites) que ens mena a unes cordes fixes que ens deixaran a peu de via.

L1 (V/A0 o 6b).-

Iniciem la via enfilant-nos a un llavi amb roca una mica cutre.
Un cop sobre el llavi hem de superar una panxa (6b) que es fa sense cap mena de problemes en Ao, com ha estat el cas. Un cop superada, seguim per una placa amb bon cantell, que es va inclinant fins que es converteix en una rampa que ens mena a la reunió. 25 metres.

Sortim de la reunió flanquejant cap a l’esquerra fins que ens situem a l’alçada de la primera expansió. Un cop xapada seguim recte amunt, per una placa inclinada. La dificultat d’aquest llarg rau en el fet de que no se’ns quedi res a les mans. 50 metres.

L3 (6a ó V/A0).-

Sortim de la reunió cap a l’esquerra per terreny que ràpidament es posa vertical. El tram de 6a són un parell de passos, un cop superats, l’escalada perd intensitat ràpidament fins arribar a la següent reunió, que la fem a una mena de collet. 35 metres.

L4 (III+)

Tirada que només ens serveix per anar a buscar la instal·lació de ràpel. 15 metres.

En ràpel. Dos opcions: un ràpel de 45 metres i un altre de 50 o bé tres de 45,25 i 25.