martes, 8 de octubre de 2013

L´Ullal de La Magdalena "Via Aresta Joan Manuel, V - 95 metros." Gorros- Montserrat, (Barcelona).

Radical, cambio de zona y de via por la impotencia de no poder abrir,jajaja. En este caso nos hicimos con l´Agulla mas pequeña de las Magdalenas en Gorros. Situada entre las dos mayores la Inferior y la Superior. Escalada en nieve y hielo, brutal, jajaja. roca fria, pies mojados,etc. Eso si con la alegria que nos motiva hasta su cima. Decir que es una escalda muy disfrutona, agrqadable y muy ,muy observada desde el camino de Sant Jeroni ,como desde la zona de la ermita de Sta. Magdalena (tendreis que a construbraros a,l@s visitantes ,que os hagan fotos, entretengan a tus asegurador@s y encima l@s saludes,jajajaja, genial!!!!). Otra aventurilla mas por la gran Montserrat, que nunca nos dejara de maravillarnos!!!.Un besazo.Cuidaros!!!.

Resenyes Via Aresta Joan Manuel, V - 95 metres. L´Ullal de la Magdalena. Gorros- Montserrat.-

Via: Aresta Joan Manuel...
Zona: Montserrat – Gorros
Grau: V (BD+)
Dificultat obligada: V
Grau d’exposició: Mitjà
Grau de compromís: Baix
Llargària: 95 metres
Equipament: Via equipada. El segon i el darrer llarg amb parabolts i el tercer amb burins i espits antics. Les reunions són de parabolts equipades per rapelar.
Material: 7 cintes exprés
Orientació: Est.

L’opció més ràpida és prendre el cremallera de Sant Joan. Des de l’estació superior de Sant Joan prenem el camí cap a Sant Jeroni fins arribar a l’alçada de l’Ullal. Des d’aquest punt prenem un corriol que ens deixa al peu del monòlit.

L1(II)

Es pot fer sense encordar-se. Pugem una rampa fins que trobem la primera reunió que es troba en un replà amb vegetació. 20 metres, llarg net. (Nota: Podeis aprovechar unos parabolts amarilos para progresar,para evitar sorpresas cuando a nevado!!!de 3 a 4 seguros).

L2(IV)

Sortim de la reunió en diagonal a l’esquerra i anem progressant per una placa tombada. Superem un petit ressalt i seguim en tendència a l’esquerra fins la reunió. 20 metres.

L3(V)

Des de la reunió veiem un espit recte amunt, un cop xapat anem cap a l’esquerra a xapar un burí. Després tornem a anar cap a la dreta per seguir sempre amunt. Aquest llarg és vertical i les assegurances costen de veure, per tant hem d’escalar amb paciència i vigilar no encigalar-nos. 30 metres

L4(IV)

Deixem la reunió en diagonal a la dreta fins xapar un parabolt. Seguim recte amunt i una mica cap a la dreta per terreny un xic més tombat. Passem un tram una mica descompost fins arribar a la reunió. 25 metres.

Un ràpel de 15 metres per la normal a la vessant oest.