miércoles, 12 de febrero de 2014

Ruta Circular a Pie al Salt de Sallent. Rupit- Vilanova de Sau. (Barcelona).

Descripció Ruta

Passant pels dos marges de la riera, és la ruta més clàssica de Rupit. El descens pel cantó esquerre de la riera es pot fer en mitja hora, mentre que la pujada per la pista de St. Joan de Fàbregas es pot recórrer en una hora aproximadament.

1. Sortim del poble de Rupit, a 20m. al sud de la façana de l’església parroquial, per un carrer a l’esquerra, que baixa i gira a la dreta. Hi ha dues opcions:

a. Baixar pel marge esquerre de la riera cap a Sallent, a través del túnel.

b. Baixar pel marge dret fins al Molí Rodó.

2. Al Salt del Molí Rodó s’ajunten aquests dos senders de baixada i en continua un per l’esquerra. (A la dreta un sender ja puja a la pista: es pot tornar a Rupit girant a la dreta i a l’esquerra fins a St. Joan de Fàbregas).

3. Un cop la riera es comença a obrir, el sender passa a la seva dreta.

4. En arribar al salt podem anar al mirador a 300m. a l’esquerra. A la banda dreta el camí segueix fins enllaçar amb la pista que porta a Rupit.

Tipus de ruta: Petita ruta
Recorregut: De Rupit al Salt de Sallent pels dos cantons de la riera
Grau de dificultat: Baix
Temps / Durada: 1 hora amb 40 minuts
Usos: A peu
Accessos: Sortim de la plaça major de Rupit just al l’inici d’aquesta per un carrer que marxa cap a l’esquerra i que un tros més avall es converteix en un corriol
Us Actual: Sí
Estat de conservació: Bo
Senyalització: Bona
Indrets de gran valor: La ruta s’acaba en un salt d’aigua espectacular, sobretot en època de pluges. Pel camí de baixada trobem les restes de diferents molins
Equipaments: Una mica més amunt del Salt de Sallent trobem una ermita romànica d’una gran bellesa St. Joan de Fàbregues
Recomanacions: Visitar-lo en època de pluges.

Esta vez os comentamos una actividad para hacer con toda la familia y apta para tod@s. Es una ruta por la zona de Collsacabra, pues tambien nos gusta disfrutar de una buena caminata con l@s amig@s y familiares. No siempre estamos escalando y haciendo actividades extremas, jejeje.
Poco deciros que os animes a difrutar de nuestro planeta y nos acercquemos mas a la natura. Disfrutar de sus maravillosos escenarios. Por favor respectar siempre el medio donde nos movemos, Gracias!!!!.