lunes, 17 de noviembre de 2014

Ruta a Peu a La Vall de Betlem. Badalona (Barcelona).

Pont d´inici.

Indicacions.

De Montigalà a Sant Jeroni de la Murtra, a tocar de Badalona, la vall de Betlem és un espais perfecte per fer una agradable passejada entre prats d´albellatge i alocar. També es pot visitar un dels edificis més emblemàtics de la serralada de Marina: el monestir gòtic de Sant Jeroni de la Murtra. Tot vorejant el turó de Montigalà, aquesta ruta passa per les ruïnes de ca n´Alemany, una gran masia del segle XV, i permet gaudir de bones vistes sobre la ciutat de Badalona i el mar

Pista forestal.

Turò de Montigalà.

Fitxa Tècnica:

Grau de Dificultat: baix.
Temps / Horari: 1h. 15 min.
Desnivell / Quota màxima: 82 a 135 metres.
Ús actual: si.
Senyalització: Bona.
Llocs de Valor: Turo de la Creu de Montigalà, Ruïnes de ca n´Alemany, Monestir de Santt Jeroni de la Murtra, Pedrera de Sant Jeroni de la Murtra, Acueductes, Font del Lleó i Can Mora.
Època: Tot l'any.

Riera de Sant Jeroni.

Creu de Montigalà.

Ca n´Álemany

Ca n´Alemany

Com arribar: Per la B- 20, a Badalona cal prendre la sortida de Montigalà. L´inici de l´intinerari es troba a sota del pont de la B- 20, molt a prop de la zona comercial de Montigalà. Tambe s´hi arriba amb transport públic.

Acueducte.

Acueducte (tambe es fa boulder)

Guti & Marieta.

Ruïnes Romanes.

Recoregut.-

L´Intinerari s´inicia a la confluència de la riera de Sant Jeroni amb la B- 20, on hi ha un pont decorat amb grafitis i, tot seguit, un senyal d´entrada al parc.
En el primer tram del recorregut, la ruta ressegueix la riera de SAnt Jeroni a través d´un camí ample. Durant les primeres passes es pot veure el monestir de Sant Jeroni, a la capçalera de la vall, les ermites de SAnt Onofre i Sant Climent sobre la carena i el turó de la Creu de Montigalà, que qyedarà a la nostra dreta.

Es deixa el camí i s´agafa orriol a la dreta que permet vorejar les ruïnes de ca n´Alemany. De les restes d´aquesta gran masia del segle Xv s´ha conservat la bassa quadrada i rodejada amb una galeria d´arcs de mig punt fets amb totxana. A més, també resten dempeus els murs d´altres edificis (on a vegades es fa boulder), tots sense sostre i en l´actualitat molt malmesos. A prop de la casa s´ha realitzat diverses excavacions que han demostrat l´existència d´una anterior vil.la romana de caire rural. Les terres de la majoria de les masies de la zona fa molt de temps que es treballen.
Monestir de Sant Jeroni de la Murtra.

Acueducte de CA n´Alemany.

Riera de Sant Jeroni, part superior.

El Hoyo.

Pedrera de Sant Jeroni.

Pedrera de Sant Jeroni (Zona d´escalada esportiva i Artifo).

Sant Jeroni de la Murtra.

Carrer Sant Jeroni de la Murtra.
Continuant més amunt pel camí del mateix vessant a on ens trobem, s´arriba a la pista que va de SAnt Jeroni al Canyet, i en pocs minuts podrem arribar al monestir. Sant Jeroni de la Murtra és un interessant edifici d´estil gòtic que es pot visitar el primer diumenge de cada mes al matí. De tot el seu conjunt destaquen la façana principal, la torre prioral, el campanar, l´església, les capelles, el celler i també el claustre. De fet, el claustre és l´element més important d´aquets antic monestir de monjos jerònims; aquest recinte consta de dos pisos, l´inferior amb parelles d´arcs apuntats sustentats sobre columnes.

Can Mora.

Horts ecologic

Font del Lleó.

Monestir de Sant Jeroni de la Murtra.

Monestir de SAnt Jeroni de la Murtra.

Vall de Betlem.
Retorn: Després del monestir , el camí continua fins un petit alzinar. Seguint un sender al costat de l´alzinar, arriben a sota els horts de Sant Jeroni i despres a la riera. El camí conflueix de nou amb la B- 20 al mateix punt on hem iniciat l´itinerari.

resenyes extretes de.- www.diba/rutespatrimoni

Croquis de la Ruta a peu la Vall de Betlem. Badalona (Barcelona)