domingo, 9 de agosto de 2015

Ascensió a la Corona de la Reina "Via Aresta Brucs, III + - 30 metres". Montserrat (Barcelona).

Via: Aresta Brucs.
Zona: Montserrat - Agulles.
Dificultat: III+.
Dificultat obligada: III.
Grau d´exposició: Mitjà/ Baix.
Grau de compromís: Baix.
Llargària: 30 metres.
Equipament: Equipada amb burins y reunio del cim parabolts.
Material: 2 cintes exprés, una baga savinera y R´s.

Peu de via.

El Gran Jota.

La Corona de la Reina.

Aparquem el vehicle a la zona de pàrquing de Can Massana, a prop del poble del Bruc. Pugem per la pista forestal i ens dirigim cap al refugi de Vicenç Barbé pal indicatiu.
Passat el Coll de Can Massana, ens desviem a la dreta deixant la pista que va cap a La Cadireta, seguint les marques grogues i blanques fins al Refugi de Vicenç Barbé. Passant per l'estret del la Portella.
Des del Refugi. localitzem un corriolet que va cap al nord vorejant les roques buscant les Bessones. ens trobarem un corriolet que puja directe per la vessant est de la Bitlla, (hi ha unes marques liles en un terreny més rocós i relliscós) .Pasada la Bitlla continuem i passem La Bola de la Partió, La reina i després vam pujar pel bosc fins el Coll entre la Reina i la Corona de la Reina. Ja estem arribat a peus de via.

Cim de la Reina.

L1 (III +) .-

La via comença just a la dreta d'una canaleta, pujarem per molt bona roca buscant el primer buril amb xapa que podem localitzar des peus de via.
Anem buscant una alzina que hi ha entre les dues protuberàncies, en aquesta podrem passar una baga savinera.
Després ens trobarem amb una alzina amb la instalacion del ràpel i en la cim ia la reunió amb parabolts al costat d'un arbust amb la llauna buida de piades. 2 burins amb xapa, una baga savinera i podem col·locar una altra cinta al mallo de la instalacion d'rapel per assegurar alguna cosa mes fins a la reunió. 30 metres.

L1 (Guti).

R1 .Cim

Cim

Reunio del Cim a La Corona de la Reina.

Jota darrera la Botedura del Gra.

Irene.

Guti.

Llauna de piuladas.

Irene al costat Les Bessones.

Jota al Cim de la Corona de la Reina.

Instalació de rapèl.

descens:

Rapelarem des de la instalacion ubicat en una alzina uns metres per sota de la reunió de la cim per la vessant Nord-oest. 20 metres. I despres baixarem per on hem pujat, seguint per la canal (vigilar amb no relliscar amb l'acumulació de fulles) creuant un altre cop les Agulles de la Reina, Bola de la Partió i la Bitlla. Desfent el camí d'anada.

Les Agulles.

Irene rapelam

Guti Canal del Ou de Colom.?.
Les Agulles (Bitlla, Bola de la Partió, darrera La Reina, Corona de la Reina y La Botedura del Gra).

Corona de la Reina i Botedura del Gra.

Corona de la Reina.

La Corona de la Reina, aquesta situada gairebé al centre de la regió d'Agulles, un Agulla que passa bastant inarvertida després de la seva companyes La Bitlla, Bola de la Partió, La Reina i davant de la Boteruda del Gra.
La seva via Aresta Brucs és una ascensió amb molt bona roca que ens farà arribar en uns poc metres al seu cim. És ideal per combinar un dia d'escalada amb algunes de les seves companyes com La Reina o La Botedura del Gra. O fer un objectiu major com encadenar totes les arestes Brucs des de la Agulla de la Bitlla i acabar a La Botedura del Gra.