martes, 26 de julio de 2016

Ruta del Corb marí, Calella (Barcelona).

Croquis de les rutes a Calella (Blava - Ruta del Corb mari, Groga - Ruta de la Guilla, Vermella - Ruta de l´Esquirol)

Grau de Dificultat: Baix / Moderat (Segons algun tram)
Temps / Horari: 1 hora 30 minuts.
Desnivell / Quota màxima: 5 m. a 56 m.
Ús actual: senderisme i passejades
Estat: bo
Senyalització. Molt Bona (Marques de pintures un corb mari en cercle blau i fites de fusta amb el mateix símbol)
Llocs de valor: Platja de Garbí, Corbs Marins, les Torretes, Cala Roca Grossa, Cala Vinyenta amb Rocòdrom, Club de Tennis Calella, etc.
Època: Tot l'any, a l'estiu evitar les hores de forta sol. Portar aigua.

Pont de Fusta de la Riera Capaspre.
Us presentem aquesta ruta a la vora de la mar, on cal destacar la vegetació mediterrània. Des del mirador de les roques es poden observar corbs marins assecant-se a les roques i gavines. Al voltant de les Torretes trobarem pinedes amb una gran diversitat d'ocells. És un dels tres itineraris turístics per realitzar a la població de Calella que ens facilita l'oficina de turisme d'aquesta població.

Guti & Marieta.

Plataner monumental al Passeig de les Roques

Des de Barcelona agafarem la C-32, autovia amb algun peatge fins a la sortida 122 de Calella / Pineda de Mar / Sta. Susanna. Segueix pel carrer Torrent dels Frares fins a la Riera Capaspre, on debò el pont de fusta amb el seu dos pilars de hormingon. A prop d'aqui podem estacionar el vehicle. Hi ha zones blaves de pagament.

Platja de Garbí.

Platja de Garbí.recorregut
Des de l'encreuament del pont de fusta de la Riera de Capaspre, ens dirigim pel passeig de les Roques cap al nou pont de fusta de la Roca Grossa. Pel camí veurem uns imenso plataners que ens acullen amb la seva ombra. Passarem per un pas subterrani sota les vies del tren de rodalies i sortirem a la platja de Garbí.

Indicadors de la ruta, Un corb mari en cercle

La Platja de Garbí constitueix una continuació de la Platja Gran de Calella de Mar, pel que gaudeix dels serveis i infraestructures de la platja veïna, però resulta una mica més tranquil·la i recomanable.

Far de Calella

Corbs marins.

Travessem la platja de Garbí i ascendim per una passarel • les de fusta per arribar a la N-II. Aqui veurem alguns Corbs marins assecant les seves ales al sol sobrte les roques. De seguida veurem la Cala Vinyeta molt visitada en part per escaladors ja que en el mur aquesta situat un gran rocodromo.Playa de sorra daurada, aigües tranquil·les i profundes, distribuïdes en diferents cales al costat de les roques.
Situada en un bonic entorn natural, en una zona verge. Sol ser molt visitada i es practica nudisme. Disposa d'aparcament, transport públic proper i càmping.

Cala Viyenta.

Tamarit. (Arbusts).

Cala Roca Grossa.
Continuem cap al pont de madrera situat per sobre de la N-II, i de seguida veiem Cala de la Roca Grossa. Es troba molt a prop del terme municipal de Sant Pol de Mar, direcció al sud de Calella, al peu de la carretera N-II. Ens crida l'atenció la grans roques que hi ha al mar que serveixen de barrera natural i la divideixen en dos sectors amb accés independent. Cala molt concorreguda a l'estiu.
La seva sorra és de gra gruixut. Una esplanada sobre de les roques deixa lloc per a una zona d'aparcament, on es pot accedir a la platja.

Pont nou de Fusta de la Roca Grossa.

Pont nou de Fusta de la Roca Grossa. Marieta.

Pont nou de Fusta de la Roca Grossa. Guti

Pal indicatiu a Les Torretes.
Per fi arribem al pont de fusta de la Roca Grossa, pont de molt recent construció. El creuem, seguim constantment el camí que va descendint fins arribar a unes primeres edificacions on ens surt una cruïlla, agafarem aquest carrer semi asfaltada per accedir a les Torretes, hi ha entre la vegetació d'un pal indicatiu. Si arribar al final d'aquest carrer veiem de nou a la nostra esquerra una cadena que talla el pas dse vehicles, agafem per aquest torrent ascendent on travessarem una gran pineda. L'avi Manel Pujal Vives es va preocupar de plantar aquests pins donant suport a un veritable parc marítim en aquesta tan gentil i visitada.

Pinada d'aproximacion a Les Torretes.

Les Torretes.

Les Torretes
Arribarem per fi a la explanda on es troben ubicades les Torretes. Que eren torres de telegrafia òptica, dues torres ara parcialment enrunades que van ser usades per a comunicació òptica, Tant civil com militar, durant el segle XIX (1.848 la militar i 1.857 la civil) i que van ser abandonades amb l'arribada del tren d' vapor a Calella el 1.861.

Marieta & Guti, Pla de  Les Torretes

Les Torretes de Telegrafia Òptica.

Far de Calella, 1.859.
Desfem de nou el camí, fins arribar altre cop al camí principal, que ens deixa a l'entrada i zona d'aparcament de la Cala de la Vinyenta. Des d'aquí podem pujar i fer una visita al Far de Calella construït en 1.859. On ens explicaran la seva fucionamiento i perquè s'utilitzen. Consultar horaris i dates.
Torrent Vall d´en Guli.

Tires indicadores de la ruta

Club de Tennis Calella.
Tornem de nou a la zona d'estacionament de Cala de la Vinyeta, i enfilarem pel torrent natural de la Vall d'en Guli. Passarem pel Turó del Capaspre i passarem prop de la zona d'activitat esportiva Club de Tennis Calella. Aqui disposen de servei de bar i podem prendre alguna cosa.

Turo del Capaspre.

Carrer de Mestral.

Escorxador municipal de Calella.
Després de la parada, continuem ascendint fins a la Vall d'En Guli, deixant l'entrada del Club de tennis Calella, continuem seguint les fites amb el símbol blau del corb mari.
Que ja ens deixa entre els carrers Llevant i Mestral. Baixarem per aquesta ultima fins al principi de la nostra ruta. Passant de nou per un pas subterrani que ens deixa al costat del Antic Escorxador Municipal de Calella. I final de la ruta.