martes, 17 de enero de 2017

Ascensió Les Momietes (Agulla Mare i L´Aglà) " Vies Normal "Ag. Mare", IV - 40 m. i Normal "L´Aglà", IV+ - 35 m.", Agulles/Montserrat (Barcelona).

Agulles, Montserrat.
 L'Agulla Mare i l´Agla, conegudes com les Mòmietes. Són dos cims molt interessants i extramboticas. Unides en un mateix pedestal per així dir-ho. Amb la qual cosa vam aprofitar per fer dues vies senzilles però exposades i amb ambient. Ocultes venint des de Can Maçana però molt visibles des del refugi Vicenç Barber. Són les guardianes del costat Est de la preciosa Miranda de les Boïgues. Formar part d'una gran zona dins de la Regió d'Agulles coneguda com Les Saques.

Coll de Guirló.

Pas de la Portella.

Agulles (Sector Les Saques).

PR C- 78.

Vam aparcar el vehicle a la zona d'estacionament del Coll de Can Maçana (de pagament). Seguim passant per la barrera de ferro pel GR-172 en direcció al Refugi de Viçenc Barbé (PR C-78 Marques Grogues i blanques)), un cop ens haguem desviat cap al Coll de-ho. Pal indicatiu ens ajudaran a seguir bé l'accés.
Un cop ascendamos pel Pas de la Portella, continuem pel PR C-78 cap a la dreta seguint el camí cap al Refugi, fins arribar gairebé a la Canal (Torrent) del Cirerer. Veurem un petit i gairebé invisible corriolet (Fita a l'inici costat un arbret) i pujarem per aquest fins a arribar gairebé al coll entre Les Momietes i La Miranda de les Boïgues. Una mica abans d'arribar veurem el peu de via en el vessant Oest de Les Momietes.

Torrent (Canal) del Cirerer.

Peu de via.

Inici de via. (Buril).

La via comença just pel costat esquerre de l'arbust que hi ha a la fissura mirant a la paret. Si presamos atenció veurem gairebé a la nostra altura un burí sense xapa i una mica més amunt a uns tres o quatre metres altra assegurança amb xapa casolana. I més amunt veurem mes arbust a la fissura que ens ajudaran a progressar i la possibilitat d'assegurar-nos.

Aquest llarg (L1) és comun per a les dues vies Normals de l'Agulla Mare i L'Aglà. Sortim en paral·lel pel costat esquerre a la fissura que té els arbustos, buscant la primera assegurança amb una xapa casolana molt pròxima a trencar-se i desaparèixer, evitar el que sigui possible caure o penjar d'aquesta. ULL !!!! Seguim cap a la dreta buscant el següent segur. Oh. !!!! Sorpresa, no hi ha xapa ni femella en el parabolt, ho solucionem encintandonos amb una baga a l'arbust de la fissura i així amb el següent arbust doncs el següent parabolt aquesta amb la mateixa tònica. Un punt per els i les desequipadores de vies (Aneu a la merda !!!). En fi, seguim després d'assegurar en el segon arbust en flanqueig cap a la dreta i muntem la R1 en una gran Alzina al mateix coll que unes les dues agulles (Mare i Aglà). R1, anar en una alzina preveure bagues, mosquetons, etc. Dos burins uns amb xapa gairebé trencada, dos parabolts sense rosca ni xapa en uns 20 metres.

R1. Coll de Les Momietes.

L2, i R1 de Via Normal a L´Aglà.

L2, Via Normal a L´Aglà.
 L2 (IV +) Via Normal de l'Aglà.-

Des de la R1 muntada en una alzina vam sortir en un flanqueig cap a la dreta a la recerca de la R1 de la Via Normal de l'Aglà. Situada al final gairebé d'una cornisa que coincideix amb una fissura que puja. Veurem dos burins amb xapa bastant oxidats, jejeje. Ens assegurem a una d'aquestes xapes o si preferiu a les dues, jajaja. Aconsellem posar una cinta llarga per evitar refregamiento de la corda i no ens tiri, ja que el següent pas no és difícil però si molt exposat i amb força ambient. Vam pujar aprofitant les bonisims preses i de seguida podem aseguranos en un pitó pintat de color vermell, després d'aquest altre mes i a la seva dreta una mica més amunt veiem un parabolt aquest cop si amb xapa i tot.

Cim de L´Aglà.

Vanessa, Cim de l´Aglà.

Agulles.
 Després aseguranos en aquest últim segur (parabolt), la dificultat minva bastant i la verticalitat també vam acabar de pujar fins al cim de l'Aglà, evitant de tirar pedres doncs el terreny aquesta ple de pedres molt soltes. I mutem la R2 en un arbustet. On veurem uns cordinos que són la instal·lació del ràpel pel qual després baixarem.
El cim de l'Aglà és molt reduïda gairebé només per a dues persones, al costat izquiedo de l'arbust (R2) veurem una gran fita de Pedres culminant o marcant el seu cim. Les vistes des d'aquesta són magnífiques. I també és un punt de mira per tots i totes els i les vianants del refugi Vicenç Barber i altres usuaris i usuàries.

Agulla Mare,

R2, Guti & Vanessa. Cim de l´Aglà.

R2, Cim de l´Aglà.

Rapel de l´Aglà.
 Descens del cim de L´Aglà.-

Vam muntar un ràpel des R2 (Arbust), on veurem uns cordinos amb anella preparat per a això. D'uns 15 metres bastant vertical però sense arribar a ser volat, que ens deixés al coll que uneix les dues agulles. Si no aneu a ascendir el segon llarg de la via normal de l'Agulla Mare, preveure o portar cordinos i mall per muntar i instal·lar un ràpel des de l'alzina del coll a peus de via. Desaconsellem fer un ràpel d'uns 35 metres des de la R2 (Arbust) del cim de l'Aglà. Possible trencament de l'arbust i perillosa caiguda. Fem les coses amb cap, ok. Gràcies.

La Bitlla i Bola de la Partió.

Rapel de l´Aglà.

L2, Via Normal d´Agulla Mare.

L2 (IV) Via Normal de Agulla Mare.-

Vam muntar una novament la R1 en una alzina al coll que uneix les agulles per estar assegureu @ s. Aquest cop flanquemos cap a l'esquerra per anar ascendint per la paret, vam passar per darrera d'un arbre sec i comencem la pujada al poc veurem una assegurança gairebé a sobre d'una mena de llastra gran,. Continuarem ascendint per aquesta fins a trobar un altre segur, Ostres vagi sense xapa, també desequipat i així la resta d'assegurances que tendria que a veure en aquest llarg. Tots sense xapa ni rosca. Felicitacions als desquipadores. Si no és molt necessaris però si estan respectarlo, no tothom té la capacitat de desenvolupar un llarg així en lliure.En fi alla vosaltres. I ja gairebé al cim trobem la R2. R2, 3 burins amb xapa i dues parabolts amb xapa units amb cadena i anella. Un parabolt amb xapa i 3 espàrrecs sense xapa en uns 20 metres.

R2, Agulla Mare.

Cim de l´Aglà.

Cim Agulla Mare.

Agulles.

Des R2 al cim de l'Agulla Mare amb prou feines hi ha uns metres que pujarem amb suavitat per evitar de tirar pedres. Al cim veurem uns arbust i una gran fita en aquests arbust hi ha una llauna quadrada s'oxida i al seu interior el llibre de registres, Però borrardo totalment per la pluja o altres elements. No disposàvem de llapis per signar i vam posar la nostra firma raspada a la mateixa llauna, ja ... Però si hi ha qui es permet desequipar la via i no diu res, crec que signar a la llauna és molt inversemblant. Vam gaudir de la vista una bona estona. Però de seguida vam decidir baixar ja que fa un fort vent i la sencion tèrmica és molt de baixa temperatures.

Llibre de piadas.

Agulla de l´Abret.
 Descens.-

Tornem a la R2 de l'Agulla Mare, i muntem un sol ràpel d'uns 40 metres que ens deixa a peu de via. Prop de la Canal del Cirerer. Que baixarem fins al PR C- 78 que porta al Refugi o a Can Maçana. Nosaltres ens dirigim desfent el camí cap a l'aparcament de Can Maçana donant per conclosa la nostra sortida per aquesta vegada a Montserrat. Fins la propera.

Rapel Agulla Mare.

Inici Corriol acces a Les Momietes.

PR C- 78

PR C- 78.

??.
 Fitxa de la via.-

Via: Normal de l'Aglà.
Zona: Agulles (Sector Les Saques) - Montserrat.
Dificultat: IV +
Dificultat obligada: IV.
Grau d'exposició: Mitjà (exposada)
Grau de compromís: Mitjà.
Equipament: Via equipada amb material variat (pitons, burins i algun parabolt) R1 burins molt oxidats, recomanem muntar en una alzina.
Material: 5 cintes exprés i bagues per encintar arbustos.
Orientació: Sud-Oest.

Croquis de Les Momietes (Ag. Mare i l´Aglà) Vias Normals. Extret de.- http://elcoleccionistadevies.blogspot.com.es/
Via: Normal de Agulla Mare
Zona: Agulles (Sector Les Sacades) - Montserrat.
Dificultat: IV
Dificultat obligada: IV.
Grau d'exposició: Mitjà.
Grau de compromís: Mitjà.
Equipament: Via semi equipada, amb material variat (burí i parabolt, encara que alguns hagi decidit eliminar les xapes per assegurar). R1 (Inexistent) muntar en una alzina
Material: 5 cintes exprés, bagues per encintar arbustos i algun tricam (opcional, aconsellable per els i les que no tingui ben assegurat el grau de dificultat)