domingo, 25 de noviembre de 2018

Ascensió Penyat Segat de la Falconera "Via Gaudí sortida per Via El Vuelo del Jilguero, 6a + - 120 m." Garraf (Barcelona).

Penyat Segat de la Falconera.
Doncs si, un altre itinerari més al Penyat Segat de la Falconera, ja sembla que estiguem abonats a aquesta part del litoral Català. Justament aquesta part mes orientada a l'Est i l'avantsala als itineraris més a l'esquerra que van sobre el mar, són una gran bellesa i amb més desnivell.
En aquesta hem fet una combinació entre dues Vies "Gaudí i El Vol de la Cadernera" molt paral·leles per fer una escalada més en lliure i evitant els trams que es presentaven o realitzen en escalada artificial, tot i que possiblement hàgim realitzat en la seva totalitat la Via Gaudí per culpa del gran kaos d'assegurances que a la paret es troben instal·lats. Desitgem que us agradi.

Inici Via Gaudí.

L1, Via Gaudí.

Des de Barcelona agafarem l'autovia C-32 en direcció Castedefels / Sitges. Deixem la C-32 a l'altura de Port Ginesta i vam prendre la Sortida que condueix a la C-31 que porta a Sitges. Seguirem per les conegudes corbes del Garraf, fins a la població del Garraf (Es veuen Cellers Güell), la sortida la veurem a la nostra dreta i des d'aquesta baixarem cap al seu port esportiu. Podrem estacionar en una esplanada al costat de la paret i l'entrada del Port Nautic.

Al costat de l'entrada del Port Nàutic del Garraf, veurem una passarel·la quie ens porta a un sender. Agafarem aquest per anar apropant-nos a la paret, fins a gairebé el final i arribant a la costa. Remuntarem per una espècie de tartera hi ha una roca amb un grafit l'inici de la Via Gaudí aquesta sobre aquesta roca.

L1, Via Gaudí.

L1 (6a) .-

Trobem l'inici del primer llarg de la Via Gaudí, buscant en la part mes ataronjada de la paret, veurem un spit i una mica més amunt una burí rovellat. Comencem a escalar per una mena de diedre amb la dificultat mantinguda i molt atlètic. Ens anem assegurant en la diversa varietat d'assegurances. Trobarem la R1, a la banda esquerra d'un pi en una molt bona lleixa, nosaltres l'hem muntat una mica mes a baix d'aquesta en el costat dret a la R1 de la Via Morgan el Pirata. R1, 3 espits amb xapa. Reunió no rapelable. 8 assegurances entre espits i burins en uns 30 metres.

R1, Via Gaudí.

R2, Via Gaudí i Via El Vuelo del Jilguero.

Paolo & Guti, R2, Via Gaudí i Via El Vuelo del Jilguero.

Sortim des de la R1, que nosaltres hem muntat a la R1 de la veïna via Morgan el Pirata. Remuntem un ressalt i arribem a una lleixa on creix un pi al seu costat esquerre veiem la R1, de la via Gaudí que vam aprofitar per assegurar-nos. Després escalarem un tram vertical per darrere del pi, escalada senzilla amb bones preses per a mans i peus. Acabant el tram més vertical la dificultat baixa bastant i la paret tomba fent una rampa amb alguns trams de pedres soltes i en una gran lleixa trobarem instal·lada la R2. A la nostra esquerra veurem un Pas Equipat amb cordes i cable d'acer per a accedir a una zona arbustiva i arribar a la continuació d'altres vies "La Dama de Piedra i Brazo de Hierro". R2, 3 espits sikados (un amb cadena) i un parabolt amb anelles. Reunón rapelable. 5 espits en uns 20 metres.

L2, Via Gaudí.

L3, Via El Vuelo del Jilguero.
 L3 (6a+ ó V+/A0).-

Sortim des de la R2, que és una reunió compartida amb la via El Vol de la Cadernera, que és per on volem continuar les nostres ascensió. Observem que a la nostra dreta hi ha assegurances de dos itineraris donem per fet que els parabolt pertanyen a la via Bavaresa i els burins mes oxidats són del tram d'artificial de la via Gaudí. Així que vam començar a escalar seguint els burins amb la xapa més daurada i deixant a l'esquerra uns espits que creiem que pertanyen a la via La Iguana. El primer pas haurem de Mira'ns bé on posar els peus, vam sortir d'aquest primer ressalt i continuarem per una placa bastant llisa però molt ben assegurada que si creremos podem acerar "A0", fins arribar a una zona més extraplomada que pàra res ens posa fàcil la sortida ,. Aqui si que haurem de tirar bé de braç i fer un bon pas atléctic i gairebé arrossegar per la roca, jajaja. Després anirem amb tendecias cap a la dreta a la recerca d'un petit diedre on trobarem la R3. R3, Dos burins amb xapa. Reunió no rapelable. 9 assegurances entre espits i burins (en algunes xapa es fa alguna cosa difícil recuperar el material) en uns 30 metres.

R3, Via Gaudí i Via El Vuelo del Jilguero.

Sortim remuntant des de la R3, reunió també compartida amb la via Gaudí, pel diedre passarem diversos ressalts fins arribar a la base d'un tram de paret més llis i tombat encara que amb pocs però bones preses seguirem escalant fins arribar a una lleixa on trobarem una reunió que no muntarem usant-per aseguranos. Farem un últim pas una mica extraplomado però amb molt bones preses que ens facilten bastant arribar a una altra lleixa on muntarem la R4. R4, un burí amb xapa i pont de roca. Reunió no rapelable. 6 assegurances diverses entre burins, espits i químics (últims assegurances en arribar a la R4) en uns 25 metres.

Garraf.

L4, Via Gaudí i Via El Vuelo del Jilguero.
L5 (Pas Equipat).-

Curt llarg de tramiti per arribar al cim del Penyat Segat de la Falconera, equipat amb un cable d'acer a manera de línia de vida. Pas equipat uns 15 metres.

L5, Via Gaudí i Via El Vuelo del Jilguero. Tram amb Linea de Vida.

R4, Reunió compartida amb diversos itineraris.

Des del final del tram equipat buscarem unes fites de pedres que ens porten a un corriol que agafarem a cap a la nostra esquerra seguint les fites i el camí més evident que ens farà anar descendint fins a la bifurcació de la zona d'escalada esportiva "El Pas de la mala Dona "i el mirador de la Falconera. Continuarem cap a la nostra dreta per una pista descendent que baixa per la cara nord del penyat Segat, uns metres més endavant la pista torna a girar a l'esquerra per un tram de pista formigonat. Al seu terme tornem cap a la dreta dirigint-nos a una zona deonde veurem uns barracons i una antiga caravana abandonada, continuarem rectes fins a passar per un túnel per sota de les línies fèrries i sortirem al explanda on tenim aparcat el vehicle al costat de l'entrada del port nàutic del Garraf.

Cim del Penyat Segat de la Falconera. (Paolo).

Croquis i resenyes Penyat Segat de la Falconera "Via Gaudi sortida per Via El Vuelo del Jilguero", Garraf.
fitxa Tecnica.-

Via: Gaudí sortida per El Vol del Cadernera.
Zona: Penyat Segat de la Falconera / Pedrera Sud ..
Dificultat: 6a +.
Dificultat obligada: 6a o V + / A0.
Grau de compromís: Baix.
Desnivell: 120 metres.
Equipament: Via equipada amb material divers. Reunions Rapelables excepte R3.
Material: 12 cintes exprés (algunes llargues) i Reunions. Opcional. Joc de friends i tascons.
Croquis ubicació dels Itineraris Penyat Segat de la Falconera "Cara Sud costat mar" de esq. a dreta. extret de.- https://xavidiez.blogspot.com.

Via 1.- Brazo de Hierro, Ae /V+ - 130 m.
Via 2.- La Dama de Piedra, Ae/ 6a - 130 m.
Via 3.- Corsarios, 6c+ - 115 m.
Via 4.- La Iguana, 6c - 30 m.
Via 5.- El Vuelo del Jilguero, 6a+ - 105 m.
Via 6.- Gaudí, 6a /A2 - 105 m.
Via 7.- Morgan el Pirata, 6b - 50 m.
Via 8.- Bavaresa, 6c+ - 100 m.
Via 9.- Mendigos del Mar, 6b - 70 m.
Via 10.- Barba Roja, 6b - 70 m.