jueves, 17 de octubre de 2019

Ascensió Paret de la Codolosa "Via Punt Verd combinació Josep Monistrol, V - 60 m. "Collbató (Barcelona).

Croquis i ressenyes Paret de la Codolosa "Vies Punt Verd + Josep Monistrol", Collbató (Barcelona). extret de.- http://sisbemessanapren.blogspot.com

Via: Punt Verd combinació Josep Monistrol.
Zona: Paret de la Codolosa-Montserrat.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb material variat (ponts de roca, claus i espits). Reunions Rapelables.
Material: 12 cintes exprés + Reunions. Poden venir bé joc de tascons, joc de friends i cordinos. Opcional: Algun clau.

Carrer Drecera.

Drecera Fra Gari.

Paret de la Codolosa.

Des de Barcelona, ​​anirem per l'A2, fins a la sortida de Collbato remuntarem fins a la part superior del municipi i estacionarem el vehicle en un dels seus carrers més properes al dipòsit d'aigües al carrer de la Drecera prop del carrer Graus.

Un cop estacionat el vehicle prendrem el carrer Drecera i pujarem fins a l'altura del dipòsit d'aigua, on veurem el Sector / rocòdrom dels Bombers (zona equipada per iniciciarse a l'escalada i realitzar pràctiques). Seguirem per la Drecera de Fra Garí marcada per marques de pintura blanques i grogues. Continuarem per aquest camí fins a veure una a bifurcació a la nostra dreta marcada per una fita de fusta (pal) i ens desviarem per aquest camí que a pocs metres ens deixés a la base i inici de la Paret de la Codolosa.

Localitzarem l'inici de les vies "Punt Verd i Josep Monistrol" en una zona mes arbustiva prop d'un diedre, al costat de la Via Indignats de la seva dreta mirant a la paret. La via Indignats a la seva dreta té marcades les inicials "IN" a la roca. Aquestes estan més o menys gairebé en la meitat de la Paret de la Codolosa costat esquerre, on hi ha un molt bon peu de via, una cadena i un gran bloc és l'inici per sobre veurem alguns arbustos (Boix).

Nota: (Aquesta és l'aproximació per als itineraris que estan més a l'esquerra de la Paret de la Codolosa. A la resta és millor accedir des de la zona recreativa de l'Ermita de la Salut, també al municipi de Collbato).

Peus de Vies.

Aina.

L1. Via Punt Verd.

L1. Via Punt Verd

R1. Via Punt Verd
L1 (V).- L1 Via Punt Verd.

Localitzarem l'inici de la Via, gràcies a un abandonat tasco (Qui sap quants intents de recuperació a tingut ?, jajaja). Situats al peu de la via veurem un spit de la via Josep Monistrol a la dreta serà el nostre primer segur. Escalem per un diedre un xic trencat fins arribar a un clau casolà de color vermell, després vam passar per una espècie de reunió de dos espits amb xapes un d'ells amb anella units per un cordino alguna cosa sospitosa !!!. Després seguirem vertical i trobárem un pont de roca, ara cal anar a cercar una fissura que s'inicia en una petita olivera que ens servirà per passar-hi una baga. Després trobárem un pitó universal, Seguirem verticals fins a la R1, força pega a l'esquerra al costat del diedre. R1, Dos espits amb xapes una casolana malló i anella. Reunió rapelable. 2 o 3 espits, dos ponts de roca i tres claus en uns 25 metres. Pot venir bé un friend (Nosaltres vam col·locar un Totem Cam color lila).

Aina en R1. Via Punt Verd.

L2. Via Josep Monistrol.

R2. Via Josep Monistrol.

L2 (V-).- L2 de Via Josep Monistrol.

Sortim en diagonal des de la R1, cap a la dreta on ens vam creuar amb la R1 de la Via Josep Monistrol !!!. Des d'aquesta reunió anem a buscar una savina en una fissura diagonal per una placa vertical. La roca és de força qualitat seguim cap amunt on trobarem un pitó i expansions. Després d'uns metres anirem en diagonal a la dreta per superar unes savines i arribem a una nova lleixa. Aqui la cosa canvia hem d'anar flanquejant descaradament cap a l'esquerra per una bona placa. Aquí les assegurances allunyen, però trobarem algun forat per col·locar algun friend. Un cop vam acabar el flaquejar vam superar un últim ressalt i donarem amb la R2 que comparteixen les dues vies (Punt Verd i Josep Monistrol). R2, dues espits amb xapa i anella units per un cordino. Reunió rapelable. Dues claus i uns tres espits en uns 35 metres. Pot venir bé un friend petit.

L2. Via Josep Monistrol.

Aina & Guti. Cim  Paret de la Codolosa.

Després de fer les fotos pertinents, nosaltres vam decidir continuar l'activitat i acabar de remuntar la Paret de la Codolosa per un altre itinerari que properament ressenyarem (Via L'Atic de la Codolosa).https://boulderinbcn.blogspot.com/2019/10/ascensio-paret-de-la-codolosa-agulla-de.html

Per baixar de la Via Josep Monistrol o Punt Verd, el podem realitzar amb un ràpel d'uns 60 metres potser menys des de la R2, fins peus de via.
Una altra manera és fer el descens en dos rapels un des R2 a una instal·lació intermèdia d'uns 30 metres i un altre mes des de la instal·lació intermèdia a la base de la Paret d'uns 25 o 30 metres.

Després podem desfer el camí per on hem vingut a buscar el nostre vehicle.

Serrat de les Garrigoses.