viernes, 18 de octubre de 2019

Ascensió Paret de la Codolosa / Agulla de la Balconada "Via L´Atic de la Codolosa, V+ - 95 m." Collbató (Barcelona).

Collbató.
 Sobre la gran Paret de la Codolosa, se situa l'Agulla de la Balconada amb uns pocs itineraris. Després de realitzar una aproximació escalant algunes de les vies de la part inferior de la Paret. Podem accedir fàcilment fins a la base d'aquesta interessant Agulla.
Ens vam decidir per la Via L'Atic de la Codolosa, via molt discontínua entre plaques i diedres amb bastant bona roca, que ens deixés el la part més alta d'aquesta interessant i coneguda paret.

Peus de Via. (Aina).

Des de Barcelona, ​​anirem per l'A2, fins a la sortida de Collbato remuntarem fins a la part superior del municipi i estacionarem el vehicle en un dels seus carrers més properes al dipòsit d'aigües al carrer de la Drecera prop del carrer graus.

Un cop estacionat el vehicle prendrem el carrer Drecera i pujarem fins a l'altura del dipòsit d'aigua, on veurem el Sector / rocòdrom dels Bombers (zona equipada per iniciciarse a l'escalada i realitzar pràctiques). Seguirem per la Drecera de Fra Garí marcada per marques de pintura blanques i grogues. Continuarem per aquest camí fins a veure una a bifurcació a la nostra dreta marcada per una fita de fusta (pal) i ens desviarem per aquest camí que a pocs metres ens deixés a la base i inici de la Paret de la Codolosa.

Haurem decidir-nos i realitzar alguns dels itineraris de la Paret de la Codolosa. Recomanem els que estan més al centre de la mateixa. Nosaltres vam pujar fins l'Agulla de la Balconada per la Via Punt Verd o Josep Monistrol, que teniu ressenya en aquest blog. http://boulderinbcn.blogspot.com/2019/10/ascensio-paret-de-la-codolosa-via-punt.html  Un cop al cim haurem de recollir l'equip i sortir caminant atraves d'una àmplia zona arbustiva en aquest cas cap a la dreta per les senderes que vegem més evidents fins a la base de l'Agulla de la Balconada.

Nota: (Aquesta és l'aproximació per als itineraris que estan més a l'esquerra de la Paret de la Codolosa. A la resta és millor accedir des de la zona recreativa de l'Ermita de la Salut, també al municipi de Collbato).

L1. (Guti).

L1(V+).-

Després d'acabar de pujar tota la cordada per la Via Punt Verd / Josep Monistrol. Recollim les cordes i ens endinsem en la gran lleixa de la Paret de la Codolosa on s'acaben la gran majoria d'itineraris. Buscant el millor camí cap a la dreta anirem franquejant alguns ressalts, roques fins apropar-nos a la base de l'Agulla de la Balconada, on les assegurances delaten l'inici dels itineraris.

La Via L'Atic de la Codolosa és la que comença més a l'esquerra (xapes daurades). Hi ha altres dos itineraris mes un creiem que és la Via Lloveras Martin i l'altra potser la Via Cara Est ??.

Passem cordes, ens tornem a encordar i vam començar a escalar el primer tram de la Via. Ascendim primer per una placa fàcil, que ens porta fins a una lleixa. Després escalem per un mur vertical on haurem de realitzar passos fins fins a arribar a un diedre on la dificultat és encara més pronunciada. Després de passar una zona amb arbustos a la nostra dreta trobarem la R1. R1, Dos parabolts amb xapa. Reunion no rapelable (Si, volem rapelar preveure cordino i mallo). 8 parabolts en uns 40 metres.

L2 (IV+/ V-).-

Des de la R1, vam sortir caminant cap a l'esquerra per buscar el començament del segon llarg de la Via.
Localitzats les assegurances, vam començar a escalar per una placa tombada i fàcil, fins arribar a un Diedre bé assegurat. Seguirem per una zona una mica descomposta i sorrenca, després seguirem per una placa on podem col·locar algun autoassegurança (friend mitjà) i per últim arribarem fins a la R2 en una comoda lleixa. R2, Dos parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 3 parabolts en uns 30 metres.

R3, Cim Agulla de la Balconada. (Aina & Guti).
 L3 (V+).-

Des de la R2, tornem a sortir caminant aquest cop cap a la dreta per buscar l'inici del tercer i últim llarg d'aquest itinerari.

Ens trobem amb un mur vertical, el llarg comença per enmig de dos forats on una mica més amunt es veu una assegurança. Comencem a pujar per la placa amb molt bona roca, com en gairebé tota la via amb tendecia a l'esquerra. Arribarem a estar sota un Desplom que flanquejarem per la dreta i arribarem fins a una savina seca que ens ajudés a passar el mur. La dificultat baixa, continuarem els ultims per roca descomposta metres fins arribar a la R3. Dos Parabots amb xapa units per un cordino. Reunió no rapelable. 6 parabolts en uns 25 metres.

Cim Agulla de la Balconada.

Els Graus (Sector El Llençol).

Després de pujar la resta de la cordada. El descens el farem primer vorejant uns metres per la dreta el cim de l'Agulla de la Balconada, veurem algunes fites que seguirem. Aremos una mica de grimpada, que ens deixessin en l'Antic Camí de Collbató al Monestir també anomenat el camí de les Bateries. I tirant cap a la nostra esquerra arribarem fins a una pintada d'un Estelada, aqui busaremos les marques vermelles i blanques, també Grogues i blanques que ens portaran a l'Drecera de Fra Gari i des de l'acabo d'aquest sol ens quedaran uns metres fins al Carrer Graus on tenim el vehicle.

Descens. Cim Agulla de la Balconada.
Via: L'Atic de la Codolosa.
Zona: Agulla de la Balconada / Paret de la Codolosa.
Dificultat: V +.
Dificultat obligada: V.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts. Reunions no Rapelables.
Material: 8 cintes exprés + Reunions. Poden anar bé joc de friends (petits i mitjans).
Orientació: Est.

Croquis i ressenyes Paret de la Codolosa - Agulla de la Balconada " Via L´Atic de la Codolosa" Collbató (Barcelona) extret de.- http://joanasin.blogspot.com