miércoles, 19 de mayo de 2021

Ascensió Roca dels Col.leccionistes "Via Infinity, 6b ó V+/Ae - 105 m." Collbató (Barcelona).

Roca dels Col.leccionistes.

La Roca dels Col·leccionistes, situada dins de la zona coneguda com la Plantació a la Regió de Tebes "Les Magdalenes" al Parc Natural.

És una curiosa roca formada per dos cims, que vistes des segons que orientació poden semblar un cap d'un pregadeu.

En aquesta ocasió atacarem el seu cim per una altra de les múltiples vies obertes pels germans Masó. La Via Infinity, oberta l'any 2.009 pèls germans Albert i Oscar Masó, és una Aresta Brucs en un lloc super tranquil. La via és interessant, força mantinguda i roca Molt bona, tot i que hi ha uns quants trams finets on t'ho has de mirar.

Si més us passem a explicar la nostra experiència.

Camì a Collbatò.

Pista a la Vinya Nova, Clot de la Monica

Des de Barcelona agafarem l'A2, direcció Lleida / A2 / Tarragona, continuarem fins a sortir a Collbató. Seguirem fins al Bruc Residencial. Quan ja estiguem a punt d'arribar una altra vegada a l'autovia, una mica abans de l'Hotel del Bruc, girarem a la dreta seguint les indicacions de Restaurant Vinya Nova / Hipica. Anirem fins a la ultima carrer asfaltat "Carrer Lloret" de la urbanització Pla del Castell de Collabató. Continuarem cap a la dreta per aquest fins arribar al passeu Ronda de la mateixa urbanització i veurem senyals de prohibit circular per algunes pistes de Parc Natural de Montserrat.
Aqui en aquesta cruïlla estacionarem el vehicle. Passeig Ronda amb Carrer Lloret, urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Cabra Hispánica.

El Frare de Baix del Clot de la Monica + Serrat d´en Muntaner Inf.

Després estacionar el vehicle, agafarem una de les pistes forestal no aptes per al trànsit a motor amb cultius d'oliveres i ametllers. Caminarem en direcció a Collbató vorejant les instal·lacions de la Hipica. Quan s'acabin les tanques de la tanca, agafarem el camí que puja cap a l'esquerra en direcció Clot de la Monica, Serrat d'en Muntaner / Serrat de la Pasterreta. Passarem un esplanda amb pins i arbustos aquest era l'aparcament del Clot de la Monica (En l'actualitat aquesta prohibit estacionar sota multa). Seguirem caminant cap a la Pasterreta, Serrat d'en Muntaner i Roca Clean & Good. Aviat veurem marques de pintura blava, que haurem de seguir. Si sortir-nos d'aquest camí i sempre seguint les marques de color blau, arribarem a l'un collet  "Coll Serrat Superior d'en Muntaner".

Torrent dels Llorers

Pas Equipat, Canal Torrent dels Llorers.

Al collet en una roca veurem escrit (pintura groga molt desgastada) a la dreta Sant Joan i en l'esquerra els Pollegons. Seguirem per l'esquerra cap a a a els Pollegons.
Arribara un moment que el camí descendeix cap a un torrent, "Torrent dels Llorers, aquí seguirem primer les marques blaves i de seguida cap a l'esquerra altres marques de color groc, passarem al costat una gran fita de pedres. Aquí girarem cap a la dreta a la recerca del Torrent dels Llorers, uns metres pel bosc i aviat donem amb aquest.
Ja només ens queda resseguir el Torrent dels Llorers, ens endinsem i anem ascendint pel Torrent dels Llorers, a estones grimpant. Trobarem un pas equipat amb grapes i corda fixa. Després de pujar aquest arribarem gairebé a la projecció de la Roca Veïna de la Presidenta a la dreta i a l'esquerra la Roca de Sant Martí. Voregem la Roca de Sant Martí i pujant per la canal de la Triple i la Mamella a pocs metres a la nostra esquerra trobem el peu de Via, en un clar a la base de la Roca dels Col·leccionistes.

Inici de la Via. Canal de la Triple i la Mamella.

Localitzem el peu de via en un petit forat en una zona força selvàtica, si mirem bé en una roca veurem gravada una I (Infinity) i una fletxa, marca molt coneguda de les vies dels Masos.
Ens equipem i comencem a escalar per un tram bastant fi, dir que si hi havia un pont de roca com a primer segur, ha passat a millor vida. Deixant el primer spit (segur) a bastant metres de terra, amb afecte i molta atenció arribem fins aquest i ens assegurem.
Ja amb menys tensió continuem ascendint en vertical per la paret uns quants metres i després hem d'anar cap a la dreta en diagonal gairebé en flanqueig, per sortir cap a una zona més boscosa. Uns passets també molt fins que haurem de Mira'ns bé, jejeje. Després la difultad minva i ja entrant a la zona boscosa muntarem la R1 en algun arbre o arbustos. R1, reunió a anar amb una alzina i una savina. Reunió no rapelable. Uns 8 espits en uns 30 metres.

L2 (V+).-

Sortim des de la R1, els primers passos d'aquest llargs són molt fins i durs, costa trobar peus. Amb ajuda d'un estreps dels tres primers assegurances es poden realitzar més fàcilment.
Després la dificultat baixa una mica i ja va baixant, després de gairebé l'últim segur tindrem una bona travessia fins arribar a la R2, donarem amb un altre segur uns metres abans d'arribar a aquesta, uns pocs metres per sota d'un gran desplom. R2, Dos espits amb xapa. Reunió no rapelable. 8 espits en uns 25 metres.

L3 (6b ó IV+/Ae).-

Sortim amb tendència a la dreta cap per un tram vertical, fins arribar a la primera assegurança d'el tram que trobarem just sota el gran desplom. Aqui tindrem en pas clau d'aquest llarg. Atacarem per pujar per el desplom pel seu costat dret, on trobem una gran roca que sembla un bon pedestal, res més lluny de la realitat, jajaja. I la següent segur el tenim amb prou s'allunyi, fins que sorpresa davant dels meus ulls tinc una assegurança !!!. Ens assegurem cal tivar de valents i vam arribar fins al proxim segur. Tenim la possibilitat de realitzar aquests passos en artificial (Ae).
Sortim del desplom i la dificultat baixa bastant i ja continuarem per la aresta molts metres sense assegurances, fins a arribar a una altra zona arbustiva on a l'inici d'aquesta veurem la R3. R3, Dos espits amb xapa. Reunió no rapelable. Tres espits en uns 35 metres.

L4 (II/II+).-

Sortim des de la R3, rectes per un terreny molt sorrenc i descompost. A vigilar molt les relliscades, ens assegurem en un parell d'arbres i savines. El frec de les corda fan caure moltes pedres, a l'hora de recuperar les cordes cal fer-ho amb calma i cura. Arribem al cim de la Roca dels Col·leccionistes, aquesta coronada amb una gran fita de pedres i muntarem la R4 a la mateixa alzina on veurem la instal·lació del ràpel, compartida amb la R2 de la Via dels Somiatruites. R4, a muntar amb bagues savinera en una alzina. Reunió rapelable. Tirada neta uns 15 metres.

Cim Roca dels Col.leccionistes.

La Plantació.

Instal.lació de rapél.

Després de gaudir de les vistes i realitzar fotos per aquesta ressenya. Vam començar a muntar les cordes per realitzar el descens de la Roca dels Col·leccionistes. Vam muntar un ràpel en la instal·lació que hi ha en una alzina on hem muntat la R4 de la Via Infinity. I farem un sol ràpel d'uns 50 metres descendint per la Via dels Somiatruites que ens deixarà a la canal de la Tripel i la Mamella. Des d'aquí haurem d'anar descendint per aquesta canal fins arribar a la trobada del Torrent / Canal dels Llorers. Aconsellem no treure'ns el arnes i rapelador fins a veure passat el tram equipat del Torrent dels Llorers.
Després ja tornarem sobre els nostres passos primer seguint el torrent fins arribar a el bosc on trobarem una gran fita de pedres, seguir les marques grogues i remuntar de nou al collet del Serrat Superior d én Muntaner i després seguir marques de pintura blava fins al Serrat de la Pastereta i des d'aquest al Clot de la Monica. I des d'alli fins on tenim aparcat el vehicle al Passeig de Ronda a la urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Rapél.

Via: Infinity.
Zona: La Plantació - Montserrat.
Dificultat: 6b o V + / Ae.
Dificultat obligada: V + / Ae.
Grau de compromís: Baix / Mitjà
Equipament: Via equipada amb espits. Reunions no rapelables. R1 i R4 cal muntar-les en arbres o arbustos.
Material: 8 cintes exprés (alguna llarga), baga d'ancoratge, bagues savineras, R's "reunions". Opcional. Joc de friends i estreps.
Orientació: Sud-est.

Croquis i ressenyes Roca dels Col.leccionistes "Via Infinity", Collbatò (Barcelona) extreta de.- https://rocacalenta.com/