viernes, 4 de octubre de 2013

Ascension al Serrat de La Pastereta "Via Aresta Brucs (dels Amics) V-, 100 m." Montserrat (Barcelona).

Y otra mas en Montserrat, jejeje. Hay tantas que no te las puedes acabar,jajaja.
Bueno le toco a La Pastereta una tarde de mediados de Mayo. Escogimos esta por la aproximacion al aparcamiento del Clot de la Mònica. Es una via considerada azul (vias recomendadas para escalador@s veteran@s "mayores en edad" , jejeje y de iniciacion escalador@s mas noveles).
De muy buenas presas, para disfrutar escalando sin agobios, dejandote llevar. Eso si, no te caigas!!!.
Lo dicho merece la pena provarla. Como es yaabido en el album encontrareis las reseñas , croquis, etc. que os pueda hacer falta!!! Salut. Gracias

Resenyes i Croqui Serrat de La Pastereta Via Aresta Brucs, V- 120 m. Montserrat (Barcelona).

Via: Aresta Brucs.
Zona: Montserrat - El Clot de La Mònica.
Dificultat: V- (D)....
Dificultat obligada: IV+.
Grau d´exposició: Baix.
Compromís: Baix.
Llargària: 120 metres.
Equipament: Pràcticament equipada.
Material: 10 cintes exprèx, mosquetos i baga per reunions.

Accés en cotxe: des de Collbató anem a La Vinya Nova i seguim la pista a la dreta uns 1200 metres fins trobar un camí a l´esquerra amb marques blaves. Més endavant hi ha lloc per aparcar, però la pista està en pitjors condicions.
A peu (uns 20 minuts) seguim les marques blaves que puja primer per la vall i després pel llom per un camí marcat. Quan el camí tomba a l´esquerra, continuem a la dreta deixant les marques blaves, per un camí molt fressat, seguint la direcció més lògica cap a La Pastereta, que veiem a sobre, a la nostra dreta. Un cop a sota la cara Oest de La Pasteresta, anem seguint el camí que passa al peu de les diferents vies fins a l ínici de l´aresta Sud.
La via es pot començar a peu de camí, entre dos blocs fins a trobar un abre al peu de l´aresta. El més freqüent és vorejar aquest blocs i comenÇar just a la dreta de l´aresta, fins a trobar una corda fixa o cadena, des d´on caldrà grimpar uns metres i fer un petit i senzill flanqueig a l´esquerra (hi ha un parabolt per assegurar-s´hi) fins a arribar a l´esmentat arbre al peu de l´aresta.

L1 (V-).-

Visualizamos los primeros parabolts (en nuestro caso de color armarillo, y no azul como supuestamente tendrian que estar pintados), jejeje. Largo de presas muy buenas y pies estupendos para disfrutar sin prisas de la ascension ern line recta ligeramente hacia la derecha hasta llegar a la reunion (esta vez si, los parabolts pintados de azul,jajaja). 45 metros. 7 cintas exprès.

Casi la misma buena ascension de antes al poco se va tumbando un poco y resulta ligeramente mas sencilla pereo igual de agardable para delitarse escalando con tranquidad (excepto cuando haga sol, os podeis quemar, jejeje). Hasta llegar a la segunda reunion ( una anilla soldada cogida en tres puntos. Como precaucion poner un friend en el labio de la roca justo encima para asegura al/@ segund@). 45 metros. 6 cintas exprés.

L3 (III).-

Salimos desde la reunion hacia la izquierda. Vigilar las piedras roca muy desecha y casi caminando por la aresta encontraremos un quimico muy antiguo. Seguimos mirando a nuestra izquierda un poco mas arriba y vemos la tercera reunion. Montamos, recuperamos a nuestr@s segund@s de cordada. 10 metros. 1 cinta expréx.

Descenso:
(Hay dos maneras) Pero la mejor es destrepar hasta la segunda reunion y rapelar desde alli en dos rapeles de 45 metros cada uno. Luego volver por el camino que hicimos al subir.