miércoles, 8 de marzo de 2017

Ruta Puig d´Agulles "653m." des l´Amunt, Corbera de Llobregat (Barcelona).

Cruïlla de carrers de Pablo Ruiz Picasso i de les Ciències.

Puig d'Agulles, és un altre cim de la llista dels 100 Cims de la FEEC. Aquest cop tenim poc temps així que vam accedir a aquesta de la manera mes rapida i senzilla que vam veure.
El cim del Puig d'Agulles esta considerada com la mes alta de la Serra de l'Ordal, fent de frontera entre diversos municipis. Sense mes com sempre esperem que us agradi aquesta breu ruta.

Carrer de les Ciències.

Des de Barcelona, agafarem la Ronda de Dalt, continuarem per B- 23 o C-32 cap a la N-340 a Molins de Rei. Seguirem després cap a Corbera de Llobregat, agafarem la carretera BV-2421. Passarem Corbera de Llobregat en direcció Gelida. Però ens desviarem a la urbanització de l'Amunt. Un cop a l'Amunt, agafarem a la dreta el carrer Ca n'Armengol, després d'aquesta carrer de les Lletres, seguirem pel carrer de les Arts. I per fi estacionar el vehicle al carrer de les Ciències nº12 o amb la bifurcació del carrer de Pablo Ruiz de Picasso.

Pista en descens

Recorregut.-

Comencem el recorregut al carrer de les ciències de la urbanització de l'Amunt de Corbera de Llobregat. Començarem a pujar pel carrer de les Ciències, cap a la part més alta. Al costat dret veiem que les pluges i el temporal ocasionen bastant erosió en els talussos. Veurem grans pedres despreses sobre de la vorera. Seguirem caminant fins arribar a un revolt bastant tancada d'uns 180º, alli veurem enganxats un pal de la llum, un fanal i un altre pal amb cablejat de telefonia.

Bloc de pedra amb marques de pintura taronja

Deixarem de pujar pel carrer de les Ciències, i baixarem a la nostra esquerra per una pista que comença darrera d'aquests pals i el fanal. Baixarem uns pocs metres i girarem cap a la dreta on veurem una gran roca amb una marca de pintura de color taronja. Aqui comença una pista que ja no abandonarem fins arribar al cim del Puig d'Agulles.

Puig d´Agulles

Aquesta pista ens s'endinsés en un bosc de pins i arbustos, sempre seguirem la senyals de color taronja en mode ascendent. Passarem per algunes zones acotades amb tanques metàl.liques i la vigilància d'alguns gossos. A vegades anirem a l'una d'aquestes tanques amb els gossos bordant a ple pulmó, jejeje. Realment super relaxant per passejar per la natura. Aviat veurem el nostre objectiu ja que anirem albirant el la bola del rada meteorologico que hi ha al seu cim.

Parc Natural de la Muntanya de Montserrat.

De vegades s'obrirà la zona mes boscosa i conforme anem pujant el desnivell del terreny es fa notar alguna cosa mes i fins i tot esta menys compactat. Podrem tenir algunes vista de la muntanya de montserrat de la seva cara sud. En res arribarem a una bifurcació amb una pista forestal més àmpla.

Pista forestal ampla

Puig d´Agulles.

Radar Meteorològic.

Cim Puig d´Agulles

Nosaltres seguirem de front seguint tot les marques de pintura taronja. Ara el terreny està més solt i pedragoso.
Una mini grimpadita i apareixem abans les primeres connexions o pals i caixes de llum que alimenten el Radar Meteorologic del cim. Una pujadeta mes i arribem al costat del vèrtex geodasico. Després d'aquest hi ha una cabana de vigilància contra incendis.

Caseta Forestal

Cim Puig d´Agulles, 653 m.

Cim Puig d´Agulles, Radar Meteorològic.

Al cim trobem un radar meteorològic i una petita central meteorològica, dirigida pel meteoròleg Dr. Turraca, un pioner en investigacions sobre com afecta l'escalfament global a les precipitacions en forma de neu prop de la costa. Accedim a l'interior de la cabana contra incendis, ja que l'incivisme d'alguns han destrossat part d'aquesta trencant vidres i fent alguns forats a terra d'aquesta. Per descomptat la porta literalment destrossada. En fi, ens queda molt per educar.

Marieta & Txiki.

Caseta Forestal

Cim Puig d´Agulles.

Instalacións Radar Meteorològic.

Vam decidir menjar i gaudir de les vistes. Dir que també compartim cim amb motoristes i alguna família que puja amb el seu vehicle fins a l'entrada del l'estació meteorològica. Potser per això hi ha tanta degradació d'aquest cim. Fem unes fotos per recordar el moment. I tornem al costat del vehicle pel mateix lloc el qual hem pujat al Puig d'Agulles. Donant per conclosa aquesta ruta.

Carrer de les Ciencies,

Carrer de les Ciències.

Croquis de la ruta.

Grau de Dificultat: Baix.
Temps / Horari: 1 h. i 10 minuts
Desnivell / Quota màxima: 356 m. a 653 m.
Ús actual: senderisme.
Estat: bo
Senyalització. Bona, (Seguir marques de pintura de color taronja)
Llocs de valor: Puig d'Agulles, Radar Meteorològic, etc.
Època: Tot l'any, a l'estiu evitar les hores de fort sol ia l'hivern anar abrigada i totes. Portar aigua.