sábado, 19 de diciembre de 2020

Ascensió Serrat d´en Muntaner "Via Divorci Imminent, 6b - 100 m." Collbató (Barcelona).

Croquis i ressenyes Serrat d´en Muntaner "Via Divorci Imminent", Collbató (Barcelona) extret de.- https://escalatroncs.com/

Fitxa Tècnica:

Via: Divorci Imminent.
Zona: Clot de la Mònica / Montserrat
Dificultat: 6b.
Dificultat obligada: V +/ A0.
Compromís: Baix.
Equipament: Via bastant equipada amb parabolts i espits. Reunions rapelables excepte R1 (a la lleixa) i R2.
Material: 12 cintes exprés (algunes llargues), bague savineres, baga d'ancoratge i R's. Opcional: - Algun friend de mida petita.
Orientació: Est.

Cami a Collbató - Hipica. Passeig de Ronda.

Acces al Clot de la Mònica

Des de Barcelona agafarem l'A2 direcció Lleida / Tarragona, i sortirem a la sortida de Collbató, continuarem rectes i paralel.les i al costat de l'autovia sense entrar cap al municipi de Collbató. Seguirem després de passar la gasolinera i el supermercat BonPreu fins que veiem les indicacions del Restaurant Vinya Nova i la Hipica. Les seguirem i estacionarem el vehicle entre el Passeig de Ronda i Carrer de Lloret de la Urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Després estacionar el vehicle, agafarem la pista forestal amb acesso restringit vehicles que continua al final del Carrer Lloret que s'endinsa en els camps d'oliveres al costat de la Hipica. Seguirem fins al final del tancat de la Hípica i agafarem el primer tram de pista que ens surt a l'esquerra. Ascendirem pel fins arribar a l'antic estacionament del Clot de la Mònica (una explanadita amb cartells de acesso restringit vehicles). girarem de nou cap a l'esquerra cap al Clot de la Monica, buscant en uns pins a la nostra dreta amb unes marques de pintura blava. Aquestes ens s'endinsessin pel Torrent del Misser i el mateix Clot de la Mònica. Just davant nostre puja un camí de marques blaves que al cap d'una estona es converteix en un corriol. Seguim el sender fins que som a l'alçada del Serrat d'en Muntaner. Trobarem un nou corriol que surt a mà esquerra que ens portarà fins al peu de via.

Peus de Via.

L1 (6a/ V+).-

L'Inici de la via aquesta per sota d'una lleixa molt marcada al Serrat d'en Muntaner, just a la dreta a la cara Est de l'Agulla de l'Frare de Baix del Clot de la Mònica ia la dreta de la Via el Petit Nil , remuntant una zona força arbustiva. El Peu de via, en si és bastant petit així que és millor equipar-ens una mica mes a baix i després ja ens acostem a aquest.
Vam començar a escalar i veurem la primera assegurança a uns cinc metres per sobre d'una savina. Els primers metres són fàcils, després remuntem un ressalt, aqui hi ha algunes pedres que estan soltes !!!. Arribem a una lleixa petita i flanquegem un metre a la dreta per arribar al següent segur i ja haurem de escalar per una placa bastant vertical però amb molt bona roca que ens deixa en una gran lleixa on muntarem la R1. R1, la muntem amb ajuda d'un parabolts amb xapa i una baga a un arbust. Reunió no rapelable. 5 parabolts en uns 25 metres.

L2 (6b).-

Des de la R1, recollim i ens acostem caminant uns metres per la lleixa cap a la dreta, per canviar de reunió. Buscarem un parabolts amb xapa i un petit mosquetó, després de passar una gran fissura i a la banda just d'una petita olivera, ja veurem la línia d'assegurances una mica més a l'esquerra hi ha algunes vies d'escalada esportiva ia l'esquerra amb un altre parabolt amb xapa i un mosquetó gran és la que marca l'inici o tram de la via Orgull Maputxe.

Si, hem donat amb la R1 bis (parabolts amb xapa i mosquetó petit). Comencem a escalar per la paret molt vertical amb bona roca, de seguida veiem que els primers metres marca la dificultat màxima de l'est llarg. Escalant sobre presa molt petita i de continuïtat. Gràcies a les assegurances que són abundants ens fa tenir mes confiança per avançar. Després d'assegurar-nos en el tercer segur, la dificultat afluixa, des d'aqui començarem a realitzar un flanqueig cap a la dreta, no és difícil però si molt psicològic. Seguirem per la fissura en diagonal molt marcada. Ull de no confondre'ns quan passi per sota de l'diedre de la via l'Orgull Maputxe, seguirem en flanqueig uns metres fins a trobar la R2 (dos espits amb xapa molt junts) en un buit prop d'una savina una mica més a la dreta). R2, Dos espits amb xapa. Reunió no rapelable, si volem rapelar preveure cordinos i Mallo. Uns 10 o 11 espits en uns 20 metres.

L3 (6a).-

Sortim des de la R2, en diagonal a la dreta resseguint la fissura, que també està bastant assegurada. En aquest llarg la dificultat va augmentant a mesura que avancem seguint la fissura. A l'arribar prop d'una savina ja trobem uns passos mes delicats, i amb la roca una mica descomposta. A vigilar on ens agafem !!!. Nosaltres hem anat cap a la dreta per anar mes directes a la R3 uns metres per sobre de la savina. R3, reunió una mica incomoda. Tres espits amb xapa, Uns amb un mall i els altres units amb cordinos i un Mallo. Reunió rapelable. uns 12 parabolts i espits en uns 20 metres.

Sortim des de la R3, rectes cap a un ressalt on superarem una mena de llavi. Després d'aquest continuamnos ascendint per una placa tombada. Després d'acabar la placa ens introduïm per una zona mes boscosa amb tendència cap a l'esquerra fins a trobar un petit arbret on veurem una cinta amb mallo, aqui muntarem la R4. R4, cinta plana amb mall. Cal muntar-la amb bagues savineras. Reunió rapelable (convenient reforçar amb algun cordino mes. Nosaltres vam deixar un de blau). Un o dos spit a uns 35 metres.

Rapel de Descens.

Serrat de la Pastereta.

Després de fer alguna foto, vam optar per rapelar des de la R4. Hi ha altres opcions per baixar com anar a buscar cap a l'esquerra la instal·lació de ràpel de la Via Orgull Maputxe.
Nosaltres vam reforçar una mica mes la R4, de la Divorci Imminent, en un arbret i descendim amb un sol ràpel d'uns 45 metres fins a la lleixa comú amb diversos itineraris mes.
Un cop aqui només hem d'anar descendint cap a l'esquerra veurem una corda fixa que ens ajudés a la progressió i en zigi, defensa amb cura arribarem de nou a la sendera de les marques de pintura blava, que ens acostés en descens fins al Clot de la Mònica des d'aquest fins a la Hípica i a el Passeig de Ronda on hem estacionat el vehicle.

Clot de la Mònica (Roca Clean is Good i Serrat d´en Muntaner).