lunes, 7 de octubre de 2013

Ascensión a la Paret de la Codolosa " Via L´Ultim Flutter, V/V+ - 65 m.", Collbató - Montserrat (Barcelona).

La Paret de la Codolosa, es una zona con diferentes intinerarios para realizar.Con diferentes desniveles de altura (desde un solo largo semiequipado a una gran tapia "Via la Rampa" bastante equipada, etc". Al estar en cara Sur, muy recomendable para los días frios de invierno. Opcional para aquellas tardes con poco tiempo para hacer vías con la aproximación larga (nuestro caso!!! jejeje.) Buena roca, conglomerado y caliza que parece alguna veces que no fuera a estar en Montserrat!!!!. Un lujillo a poco metros de donde estacionamos el vehiculo!!!jejeje. Salut!!!.

Resenyes Paret de la Codolosa "Via L´Ultim Flutter, V/ V+. - 65 metres", Collbató (Barcelona).-

Via: L’últim flutter....
Zona: Montserrat – Paret de la Codolosa.
Dificultat: V (D).
Dificultat obligada: V.
Llargària: 65 metres.
Grau d’exposició: Mitja/baix.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts.
Material: 10 cintes exprés.

Anant amb cotxe cap a les coves de Salnitre (Collbató) deixem el vehicle a l’aparcament de la zona d’esbarjo “la Salut”. La paret ens queda just davant, formant un amfiteatre. Hem de prendre el Torrent de La Font Seca i seguir-lo fins que ens desviem per un corriol que ens deixa al peu de via. 10 minuts.

La via s’inicia per uns ressalts. els superem i escalem una primera placa senzilla. Arribem a una petita lleixa i encarem una curta placa més vertical. Ens podem ajudar amb la fissura que tenim a la dreta per superar el pas que ens deixa a un nou replanet. A partir d’aquest punt encarem la part més exigent del llarg. Tirem recte amunt, primer ajudant-nos amb unes presses que hi ha a la fissura per de seguida posar-nos de ple a la placa. Anem en tendència a l’esquerra i encarem el tram més dret. Les presses són contades però molt bones, aquest tram podria ser V+. Després el tema es suavitza una mica fins entrar a la reunió. 35 metres.

Sortim en direcció un parabolt que es veu des de la reunió. En aquest llarg la roca és molt franca i la dificultat baixa. Trobarem una altre assegurança en tot el llarg, que es va tombant fins a la reunió. 30 metres.

Un ràpel de 60 metres justos fins al peu de via.