domingo, 19 de octubre de 2014

Ascensio a la Miranda del Pas dels Francesos "Via Camí de l´Alsina, 6a+ - 150 metres" Sant Benet / Montserrat (Barcelona).

Pujant per les Escales dels pobres des del Monestir de Montserrat. Ens trobem amb la Miranda del Pas dels Francesos al costat del primer pont de fusta es troba al peu d'aquesta via. Que es diferencia en dues parts amb dos primers llargs amb roca molt i molt polida i desagradecida.Por altra banda una Vuia molt maca amb excel · lent roca i un V molt disfruton. Esperem que us agradi !!! Una forta abraçada !!! Portar cura !!!

Katrin.

Xanadu.

+ Xanadu.

Cami de descens.

Croquis i resenyes Miranda del Pas dels Francesos "Via Camí de l´Alsina, 6a+ -150 metres" Sant Benet/ Montserrat. (Barcelona).-

Via: Camí de l´Alsina.
Zona: Montserrat - Sant Benet.
Dificultat: 6a+.
Dificultat obligada: V (Si entren per el diedre de la dreta!!!).
Llargària: 150 metres.
Grau d´exposicio: Baix/Mitjà.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Equipada amb parabolts (diedre hi-ha un pont de roca, semi desequipat).
Material: 10 cintes expres (Si feu el diedre anira bé un frien mitjà i alguna baga per savines).

Aproximació: Sortim delMonestir en direcció Sant Benet per les Escales dels Pobres. Un cop travessem un petit pont de fusta la via comença a una placa a la dreta, just al costat dúns arbres (Alsines). Si volem fer la via a partir del tercer llarga hem de continuar pujant pel camí una mica més (2 min) fins trobar un corriol a mà dreta que entre a un bosquet. Seguim el corriol fins arribar al peu de la paret.

L1 (6a+).-

Aques primer llarg és am b diferència el mès dificil de tota la via. Vertical i amb roca força polida. Una alternativa és entrar per un diedre que hi ha més a la dreta (IV/ III+) per al qual ens anira bé un friend mitjjà i alguna baga per savines. 30 metres. 8 parabolts reunio no raperable.

El segon llarg té una sortida estranya (V), també força polit per l´aigua, tot i que ràpidament seguim per terreny més fàcil fins a la reunió, que es fa en un abre. 20 metres parabolts i alguna baga savinera. Hem de pujar pel bosc cap a la dreta fins trobar l´inici de la tercera tirada.

Aquesta tirada comença ajaguda per anar-se posant més vertical seguim pujant fins que hem de fer un petit flaqueig molt maco per entrar a la reunió. Aquesta travessa té bona pressa i es troba molt ben assegurada. 30 metres.Parabolts i ponts de roca. Aquesta reunio es raperable cal porta cordino per reforçar!!!.

Sortim de la reunió - que és una mica penjada - cap a l´esquerra, superem un petit llavi i seguim recte amunt fins a la reunió, que es fa en un replà força còmode. 35 metres. Parabolts i pont de roca.

Es surt recte amunt i és qüestio d´anar seguint els parabolts. Aques llarg és una placa boníssima i surt un llarg de V força maco, amb continuïtat i bones presses. Sortida molt polida!!!. 35 metres. Parabolts.

L6 (II).-

Tirada de tràmit per sortir de la paret. 10 metres. Desequipada.

Descens: Caminant cap a l´esquerra fins arribar a la Plaça de Santa Anna. Des d' aqui prenem el camí de les Escales dels Pobres fins al Monastir.