sábado, 4 de abril de 2015

Ruta El Rocar de Tiana "Sender Local- C 96", Tiana. (Barcelona).

Turó d´en Galzeran

La Conreria i Esglesia de l´Alegria.

Ermita de l´Alegria.

Les Comunes

Antiga Colònia Tizina.

Esglesia de Sant Cebriá de Tiana.
Itinerari circular, senyalitzat com a sender local (blanc sobre verd), que recorre per pistes i corriols, la part oriental del municipi de Tiana , el carener del Rocar i els voltants de l'ermita Mare de Déu de l'Alegria. s en l'entorn d'aquesta ermita on s'hauria situat el nucli romà de Villa Tiziana, origen de la vila de Tiana, i que encara avui conté un conjunt de bells i poderosos masos. El camí tanscorre per entre boscos de pi pinyer, vinyes i camps de conreu, un suau paisatge mediterrani amb algun tram de pendent pronunciada. Un agradable passeig rural al costat mateix de la conurbació barcelonina.

Biblioteca Can Baratau.

Recó de les Pedres i Rajoles d´en Pere Salarich.

Ajuntament de Tiana.

Inici de ruta.
Com arribar: L'itinerari s'inicia al parc del'antic camp de futbol de Tiana, al costat del passeig de la Vilesa. S'hi arriba per la carretera BV-5008 de Tiana. Si s'entra pel sud de la vila serà per la sortida 23 de la B-20 o bé es pot entrar pel nord venint de la B500 o carretera de la Conreria.
Transport públic: Autobús B29 (Badalona-Tiana) amb accés des de la parada de metro Pep Ventura a Badalona o l'estació de tren de rodalies de Montgat. B34 i B35 (Montgat-Tiana) amb accés des de l'estació de tren de rodalies de Montgat.
Fitxa Tècnica:

Grau de Dificultat: Mitjana.
Temps / Horari: 2 h. 15 min.
Desnivell / Quota màxima: 71 metres a 250 metres.
Ús: Si.
Ús actual: No (Obres)
Senyalització: Bona.
Llocs de Valor: Parc Antinc Camp de Fulbol, Ermita Mare de Deu de l´Alegria, Vinyes, Can Roca, la Virreina.
Època: Tot l'any.

Recoregut..- L’itinerari té l’inici a Tiana, al parc del’antic camp de futbol, a prop del passeig de la Vilesa, on podem observar tot un seguit d’edificacions
de la darreria del segle XIX i primeres dècades del segle XX, que conformen el primer eixample de la vila.

Riera de la Font.

Pista a Can Roca.
Enfilem pel carrer Escalfapé fins a la riera d’en Font.
Seguim la riera cap al mar i arribem a la masia de Can Roca per un camí planer que travessa conreus fins al torrent de Can Gil, on tenim canyes i restes de vegetació de ribera i ruderal. S’observa la presència d’espècies al·lòctones, com les cotorres argentines i les atzavares. Una pujada suau ens porta fins al barri de la Virreina on trobarem un punt d’informació del Parc de la Serralada de Marina. Des del Punt d’Informació de la Virreina agafem un corriol que trenca a l’esquerra, seguirem les fites que travessen uns camps amb ginestes i després d’una pujada suau arribarem fins a una pista on hi ha una pineda amb brolles i un parell de magnífics exemplars de boles granítiques.
Can Roca.

Tot seguint la pista arribem a una corba tancada amb un encreuament des d’on surt el camí del Mig d’Alella; seguim a l’esquerra el camí que careneja i ens enfilem per una pujada una mica costeruda, que ens condueix a un turó amb blocs granítics dispersos (el Rocar). Aquí podem gaudir d’unes belles panoràmiques del Maresme, Sant Mateu i el
mar, d’una banda, i el terme de Tiana i el Barcelonès,de l’altra.

Centre d´Informació La Virreina.

El passeig per la carena que creua el coll de Vendrans ens condueix fins a un encreuament de camins al peu del turó del Bessó, envoltat de
conreus de vinyes que s’estenen cap a la vessant meridional d’Alella. Abans de la verema veurem les
vinyes i els seus ceps de pansa blanca i rosada esperant la propera veremada.
Des del coll del turó anem carenejant i, a l’alçada de
la urbanització (terme d’Alella), girem cap a l’esquerra; sense perdre alçada seguim el corriol tot vorejant el vessant de la muntanya fins al turó. Ens trobem en un paisatge on predominen matolls, prats secs i restes de troncs testimonis del pas del foc que va cremar gran part del terme de Tiana l’estiu de 1994. Al cap d’un quart d’hora arribem a una petita carena on podem gaudir d’una bona vista de l’itinerari transcorregut i del que ens queda per recórrer.

Travessem la zona de les Comunes amb pujades curtes però feixugues. Des d’aquest punt tot és baixada fins a l’ermita de la Mare de Déu de l’Alegria.

Des de l’ermita de la Mare de Déu de l’Alegria, solament ens queda baixar al punt de partida per completar aquest itinerari circular.