viernes, 5 de junio de 2015

Ruta a peu Platja d´Aro a Sant Antoni de Calonge - GR 92. (Girona).

Figures de sorra.

Pal indicatiu.

Cami de Ronda.

Dientes de leon.
Aquest recorregut a mitjans de juny i fins a mitjans de setembre es pot realitzar en vaixell. Tel. 616 909 100/972 369 095.
Nosaltres vam fer anada i tornada gairebé pel mateix recorregut que pràcticament és seguir part del GR-92 (marques blanques i vermelles). És un camí molt facíl, amb una gran bellesa que mereix molt aturar-se i comtemplar tota la seva magnitud.
  També conegut com el Camí de Ronda, l'utilitzaven antigament els habitants de les poblacions costaneres per vigilar (on es feia la ronda) l'atac de pirates o vàndals.

El trajecte no és difícil, però hi ha moltes escales i estan tallats diversos trams per despreniments i mal estat del camí, però el sorteges entre roques i fent una mica d'escalada; aquí si que s'haurà d'anar amb compte

Cavall Bernat.

Tunel d´en Ramis.
Recorregut.-

Des de la població Platja d'Aro (Girona), ens acostem al final del carrer Mossèn Cinto Verdaguer amb la platja Gran. Iniciem la caminada, aqui veurem el primer pal indicatiu que ens assenyala la dirrecció a agafar.

Creuem pel passeig al costat de la platja Gran, just al final veiem el camí. Una rampa pavimentada que puja al costat d'un mur de pedres vorejant les platges i cales fins al nostre destí final Sant Antoni de Calonge.

A uns poc metres ja veiem el monòlit de pedra desenganxat de la paret "El Cavall Bernat" als peus de l'hotel.
pugem per unes escales i entrem en un petit i curt túnel superant la punta d'en Ramis.

Platja Gran.

Punta d ´en Ramis.
Cala Rovira.

Sa Cova.

Calita en Sa Cova.

Després del túnel ens trobem amb la platja Rovira, on desemboca la riera Treumal, El camí arriba a una cruïlla de escales, ens trobem un pi just a la cruïlla. Continuem recte la ruta passa per sota del restaurant Can Poldo.
Vam baixar a la platja, tancada per la Punta Rovira, i seguim a l'esquerra ascendint entre una reixes verdes i una paret de pedra.

Passem Sa Cova, deixant una zona de càmping a l'esquerra i sortim per un altre petit túnel que hi ha a l'extrem. Després arribarem a un altre túnel més llarg que acaba en un tram sostingut per uns vells contraforts a la cala de les carbasses. A l'esquerra deixem un camí pla i ens dirigim descendint cap a la cala del Pi.

Després de superar un túnel que supera la punta dels Escuits, entrem a la cala dels Canyers passant un mirador des contemplem l'illot de Belladona Gran. Després d'un tram d'escales baixem a la cala Belladona i entrem al terme de Calonge.

Platja del Cap Roig, que té aquest nom pel color rogenca de la roca, ens dirigim per un sender flanquejat per una barana de ferro. La inditificaremos per un llarg mur de contenció que hi ha. Aviat estarem en la dificultat mes gran de la ruta. Ara hem de seguir o bé per l'esquerra, per un corriol que puja o per la costa, saltant per les roques, fins a trobar unes escales que sense dificultat ens permeten guanyar també el camí.

Arribem a la Cala Gogó o cala Roquetes o Treumal, on hi ha un càmping. Ho passarem per sota i saltem a una petita cala on neix unes escales de rajola vermella. Aviat en un curt descens arribem al càmping Treumal, passem la cala dels Forns i pugem unes escales a tocar de la cala Roques Planes.

Arribats a la cruïlla ens desviem a l'esquerra, aviat dejamo el camí de Calonge i continuem cap a Sant Antoni de Calonge. Un últim tram de baixada ens portarà directament al complex Edèn Platja, que emmarca la torre Valentina, i el punt final de la ruta.

La Torre Valentina és un dels més bells exemples de les torres circulars que durante a els ss. XV, XVI i XVII forenses aixecades al litoral català per protegir- es i defensar dels atacs pirates que patien aquestes terres

Ruta de retorn.
Fitxa Tècnica:

Grau de Dificultat: baja
Temps / Horari: 3 h. 30 min.
Desnivell / Quota màxima: desde mar a uns 110 metres pujada acumulada.
Ús: Si.
Ús actual: Si.
Senyalització: Si
Llocs de Valor: Platja Rovira, Punta dels Esculls, Belladona Gran, Cala Belladona, Cap Roig, Cap de les Penyes Blanques, Platja de les Torretes, Cap de Roques Planes, Badia de Palamós,Torre Valentina, etc.