martes, 17 de noviembre de 2015

Des la font de Passavets a Les Agudes, 1.706 m. i Turó de l´Home, 1.706,4 m. "PR C- 208".Fogars de Montclús (Barcelona).

Cim de Les Agudes, 1.706 m.

Cim Turó de l´Home. 1.706,4 m.
Una de les caracteristiques principals del massís del Montseny és la rica varietat de paisatges que presenta. Caminant pel Parc Natural del Montseny es poden trobar des de boscos mediterranis fins a castanyedes, fagedes i avetoses. Un dels intineraris que permet observar aquesta diversitat en la flora i en la fauna és el que va des de la font de Passavets, a la Vall de Santa Fe, fins Les Agudes i al Turó de l´Home. Sostres Comarcals  del Valles Oriental  i de la Selva.

Cim Turo de l´Home.

Urko, Dioni i Laia.

Inici de la ruta.

Des de el poble de Sant Celoni cal prende la carretera que va a Viladrau (BV- 5114) prime fins Campins i despres hasta Santa Fe del Montseny. On hi ha el Centre d´informació de Can Casades al km. 21 i el aparcament de Santa Fe. Una mica més endavant hi ha la font de Passavets on trobem el aparcament.
Aparcament Font de Passavets.

Fageda.

Font de Passavets.
Itinerari.-

Sortim de l'aparcament de Passavets, veiem els cartells indicatius i explicatius del petit recorregut PR C- 208. Ens encaminem cap a la riera de Santa Fe, cap a Santa Fe "Briançó", just al reves de la pujada marcada per la ruta, jejeje.
Passem al costat la font de Passavets, on omplim les cantimplores. Són molts els i les visitants que s'acosten a aquesta font a omplir garafas i ampolles. La font està envoltada de grans exemplars de faigs i formen part de el gran fageda de Santa Fe. Es carascteriza per un sotabosc gairebé escàs amb poca vegetació degut a la poca lluminositat que deixen passar els faigs.

Font de Passavets.

PR C- 208 (Fageda).

Turo de l´Home i coll Pregon.

Turo de l´Home.
Després de passar la font de Passavets, trobem una fita de fusta en una bifurcació. Agafem l'adreça abans esmentada "PR C- 208 Les Agudes", creuem la riera de Santa Fe, i després només hem d'anar seguint les fites de fusta del PR. Anem ascendint per la Vall de Santa Fe, sota els nostres peus hi ha un esguerrat matalàs de fulles de faig, Doncs estem potser en la millor època per fer aquest itinerari, la Tardor. Un gran constrate de colors i vegetació. Tornem a desviar-nos cap les Agudes deixant una altra bifurcació que ens assenyala un altre camí cap al Turó de l'Home. Antigament aquesta ascensió a Les Agudes estava marcada amb marques de pintura vermella sobre roques i arbres.

Guti.

Font de Briançó.

Fageda  PR C- 208.
Després de diversos ziga zaga no molt pronunciats, per fi veiem un dels nostres objectius al fons a la nostra esquerra en sentit de la nostra marxa, El Turó de l'Home i al costat el Puig Sesolles amb les seves antenes.
Uns metres mes i ens trobem amb la font de Briançó, una altra de les moltíssimes fonts del massís del Montseny. Que compta amb un total de 600 fonts, degut a la seva aproximació a la mar, fa que hi hagi constants pluges. El Montseny produeix el 50% de l'aigua mineral que és consumeix en gran part de la península.
Les Agudes.

Matagalls.

Coll de Les Agudes.

Cim de les Agudes.
Continuem des de la font de Briançó, ascendint uns pocs metres mes i per fi ja visualitzem, al Coll de les Agudes, i arribant a aquest. El cim de les Agudes. Vam sortir ja del gran fageda. Per ascendir cap a la cim del nostre primer objectiu. Les Agudes 1.706 metres d'altitud. Un dels cims més alts del Parc Natural del Montseny. On va tenir lloc un accident aero al any 1.970.
A aquest cim també es pot accedir escalant per algunes de les seves vies, així com realitzant el itinerari o cresta de Castellet. Des del seu cim tenim les vistes de tota la vall, el Turo de l'Home, Matagalls. Montserrat, etc. Una creu culmina el seu cim, també hi ha un calaix amb el llibre de registres, 1 rejol de sol i una petita placa solar.
Val la pena estar una estona contemplant les vistes des d'aquest cim.
Juanillo. Cim de les Agudes.

Juanillo, Guti i Laia. Cim de Les Agudes. 1.706 m.

Matagalls.

Guti & Laia.

Coll de les Agudes.

GR 5.2.
Tornem a baixar cap al Coll de les Agudes, ara seguim la fites del GR 5.2, cap al Turó de l'Home. Aquest GR uneix els tres cims del Montseny. Continuem rectes vorejant per la cresta del Coll de les Agudes cap al nostre segon objectiu. El Turó de l'Home. !!
És unj sender molt empedrat però fàcil de seguir, vam gaudir de les vistes i algunes de les seves flors. La seva calma i serenitat. En poc estem ja arribant al Coll Sesbasses.

Les Agudes.

Cresta GR 5.2.

Turó de l´Home.

Coll Sesbasses.

Arriban al Turo de l´Home.

Turo de l´Home. 1706,4 m.
Des del Coll Sesbasses, ja només hem de pujar cap al cim del Turó de l'Home. Bé seguint tot el camí que voreja cap a la seva cim o fent drecera per alguns caminets per anar mes rectos.Debido al qual s'arriba per carretera asfaltada amb cotxe, ens trobem alguns detalls incivics com escombraries i deixalles pel vessant del Turó.
Per fi vam arribar al cim del Turó de l'Home, 1.706,4 metres, culminat aquest amb una peanya de ciment, punt geodèsic.
Les vista molt semblants a les de Agudes. Aqui també es troba el refugi del Turó de l'Home, que va ser fundat per Eduard Fontserè i Riba, l'any 1.932 com a observatori meteorològic de l'Associació Catalana d'excursionistes i científica. Anem l'actualment CEC (Center Excursionista de Catalunya).

Cim Turo de l´Home, Guti & Juanillo.

Refugi del Turó de l´Home.

Puig Sesolles, 1.666 m.

PR C- 208 a Santa Fe per Aventoses

Mirador de coll Pregon

PR C- 208 (Aventoses).
Tornem una altra vegada pel PR C-208 "Santa Fe Aventosa". Vam baixar del Turó de l'Home. primer cap al refugi, que hasufrido algun acte vandàlic. Mas en contra de fer arribar les carreteres als cims. en fi.
Arribem al mirador de Coll Pregon. a banda el Puig Sesolles amb les antenes i repetidors. I prop la Plana Amagada.
Seguim una altra vegada les fites de fusta del PR, cap l'Aventosa i Santa Fe. Descendint en zigi zaga, pel camí veurem el Pla dels Pous, amb el Pou del Comte, un pou de neu i els típics doncs de Rebrot, fruit de l'antiga explotació del carbó vegetal que es feia amb les fagedes.

Pou del Comte

Pou del Comte.

Pou de Gel.

Urko i Meska.

Pla dels Pous.

Riera de Santa Fe.

Ja tan sols ens queda anar gaudint del gran fageda pel qual circulem, fins arribar de nou a la riera de Santa Fe, i d'aqui a l'aparcament de la font de Passavent.
Podem acabar si el trobem obert amb una visita al Centre d'informació de Can Casades.
Aqui tenim una petita exposició sobre el Montseny i ens podran donar informació d'altres rutes i itineraris per a realitzar per aquesta zona. Salut. !!!

Croquis de la ruta.

Grau de dificultat: Mig / Baix.
Temps / Horari: 3h. 30 minuts.
Desnivell / Quota màxima: de a 1.706 metres.
Ús: Sì.
Ús actual: Si. senderisme.
Senyalització. Molt bona (fites de fusta PR C- 208, Marques Grogues i blanques + Tram de GR 5.2 Marques Rojas i Blanques).
Llocs de valor: Fonts de Passavents i Briançó, Les Agudes, Turó de l'Home, El gran Fageda,. Riuera de Santa Fe, Can Casades, Refugi del Turó, Puig Sesolles, Pla dels pou. Pou del Comte, etc.
Època: Tot l'any, A l'estiu molta calor. Tardor epoca ideal.