miércoles, 28 de agosto de 2024

Ascensió Miranda de les Boïgues "Via Daniel SA, V+ - 85 m.", El Bruc (Barcelona).

Mirador de la Miranda + Miranda de les Boïgues.

La Miranda de les Boïgues se situa a la regió d´Agulles al Parc Natural de Montserrat, a prop de la població El Bruc a la comarca d´Anoia. Forma part d'un grup d'Agulles anomenades Las Saques, una zona ideal per iniciar-se a l'escalada classica o de diversos llargs.
La Miranda de les Boïgues és l'Agulla que tanca per la dreta tots els turons més propers, que flueixen arestes paral·leles mirant el Bruc. Potser una de les Agulles més freqüentada d'aquest sector.
Ens acceptem fins a aquesta i decidim realitzar la seva ascensió, en aquesta ocasióm per la línia de "Daniel S.A.", que comença pel contrafort i continua paral·lela a la Via Aresta Brucs.

Area de Reacreactiva Can Maçana.

Les Agulles.

Des de Barcelona agafant la Ronda de Dalt, ens incorporem a A-2. Passant la sortida cap a Collbato i el Bruc Residencial, agafarem la sortida 570 cap a Montserrat/Manresa "Hotel del Bruc". Seguirem per la B-111 cap a Can Maçana i després cap a la dreta per la BP-1101 fins arribar a veure l'edifici de Can Maçana, girarem a mà dreta fins al Pàrquing i Àrea de Picnic de Can Maçana on es troba el Punt d'Informació Montserrat – Coll de Can Maçana. Els caps de setmana i festius és de pagament, si aquestes federats tens descompte. A partir de les 18.00 h. És gratuït. Estacionarem el vehicle en aquest lloc o pels voltants si no volem pagar o està complet l'aforament, cal matinar.

Miranda de les Boïgues.

Aihnoa. (Kaotics Klimber).

Les Saques.- de Esq. a Dtra. Els Merlets, Gep Llarg, La Boteruda, El Mirador de la Miranda y Miranda de les Boïgues.

Acces:

Un cop haguem estacionat el vehicle a l'Àrea Recreactiva de Can Maçana, ens dirigim cap a la pista que ens apropés fins a la Regió de les Agulles. Passarem una barrera de ferro, que evita l'entrada als vehicles, girarem a mà esquerra cap al Mirador de Can Maçana “alli, veurem un plafó explicatiu”, continuem vine direcció al Refugi Vicenç Barbe “de les Agulles”. Arribarem al Coll de Guírlo, passarem una altra barrera de fusta, ia mà dreta seguirem les marques de pintura del PR C-78, cap al Pas de les Portellas i refugi Vicenç Barbe. Després de remuntar el Pas de les Portelles, girem a mà esquerra, en descens cap al refugi pel PR C-78, en arribar a la secunda corba veurem a mà esquerre que sorgeix un senderet amb marques de pintura blanques, ascendirem per aquest fins arribar a la base de les Saques. Atraves del bosc i cercant el camí més marcat ia mà esquerra arribarem fins a la Miranda de les Boïgues, enganxada a aquesta agulla, el Mirador de la Miranda.

Miranda de les Boïgues.

En arribar a la base de l'Agulla de la Miranda de les Boïgues, haurem de trepar uns metres per la paret ia l'esquerra, gairebé a terra veurem un parell d'espàrrecs, uns amb una rosca i l'altre sense res. Aquesta és la R0 de la Via Daniel SA. A mà dreta hi ha els itineraris de Sílvia i l'Aresta Brucs.
Ens equipem i col·loquem el material, comencem a escalar a la recerca de la primera assegurança, flanquejant en diagonal ascendent cap a la dreta. Després de col·locar la primera assegurança una mica allunyada de l'inici, continuem fins al segon de l'assegurança i la paret es posa una mica més vertical. Seguim escalant en diagonal fins a trobar el R1, en una còmoda lleixa. R1, tres parabolts amb xapa, dos unit amb un cordino. Reunió no rapelable. 4 parabolts a uns 30 metres.

L2 (V+).-

Sortim escalant rectes des de la R1, per passar entre dues petites cavitats. Fins aquí la cosa és força factible, en sortir dentre les dues covetes la cosa es torna més vertical i fina amb excaser de preses. Continuem escalant en una escalada difícil fins arribar a uns grans còdols a mà dreta, on podrem pujar-nos i posar-nos drets i poder acabar de realitzar el tram més difícil d'aquest segon llarg. Seguiran alguns passos difícils fins arribar a la R2, en una altra còmoda lleixa. R2, tres parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 6 parabolts a uns 25 metres.

Cim Miranda de les Boïgues. R3.

L3 (V-).-

Gaudim una mica de les vistes que tenim al voltant de les Agulles. Tornem a sortir en línia recta vertical des de la R2, per buscar la primera assegurança hi ha un parell de bons còdols però els primers passos són una mica fins. Continuem remuntant per un espero, passos també fins, aquest ens deixa en un ressalt cap a l'esquerra a prop del tercer tram de la Via Aresta Brucs. Superem pel mig un pas una mica més atlètic però ben assegurat, després la dificultat minva força. Uns pocs metres en rampa fins arribar a la R3, aquesta la localitzarem a terra a pocs metres del cim de la Miranda de les Boïgues. R3, dos parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 5 parabolts a uns 30 metres.

Cima Miranda de les Boïgues.

Guti & Aihnoa - Cim Miranda de les Boïgues.

Al cim, ens espera gran espectacle d'Agulles per redondar amb un transfons ennuvolat, avisant d'una possible i bona tempesta. Que procurem evitar que ens agafi en el descens.
Aquest ho realitzarem, després de recollir el material. caminant cap al vessant nord de la Miranda de les Boïgues. On bé podem destrepar fins al collet entre les dues agulles “Miranda de les Boïgues i Mirador de la Miranda”, on creix una petita alzina. Hi ha un parabolt amb doble anella on poder fer un petit ràpel d'uns 8 metres si veiem que ens costa destrepar.

Rapel Miranda de les Boïgues.

Cim Mirador de la Miranda.

Un cop estem al cim del Mirador de la Miranda, buscarem la R2, al vessant o cara sud (dos parabolts amb xapa un amb anella, nosaltres deixem un cordins per unir-los), de la via Aresta Brucs d'aquesta agulla, i muntarem un ràpel d'uns 30 metres fins el seu R1 (dos parabols amb xapa i anelles). Després un altre segon ràpel també d'uns 30 metres des de la R1, a la base o peus de la Via Aresta Brucs del Mirador de la Miranda.

Un cop a baix en el nostre cas desfem el camí per on vinguem per evitar que ens agafés la tempesta.
Si us fa una previsió de meteorologia més benigna, podeu realitzar altres itineraris de la zona.

1er Rapel - Mirador de la Miranda.

Via: Daniel SA.
Zona: Agulles (Sector Saques).
Dificultat: V+.
Dificultat obligada: V.
Desnivell: 85 metres.
Grau dexposició: Baix.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Equipada amb parabolts, reunions no rapelables.
Material: 6 cintes exprés (algunes llargues), R´s (reunions), 2 cordes de 60 m., baga d´ancoratge, casc, arnes, peus de gat, assegurador (tipus revers o similar). Opcional: Bossa amb magnesi, cordins i malló.
Orientació. Sud.

Croquis i Ressenyes Ascensió Miranda de les Boïgues "Via Daniel SA", El Bruc (Barcelona) extret de.- https://desventurasymilagros.blogspot.com/