lunes, 21 de septiembre de 2015

Ascensió El Mirador de la Miranda de les Boïgues "Via Aresta Brucs, IV+ - 65 m,"Sector Saques, Agulles/Montserrat (Barcelona).

Jota. Refugi Vicenç Barbé

El Mirador de la Miranda de les B. + La Miranda de les Boïgues.

Dins el sector Saques, la aresta Brucs de la Miranda de les Boïgues és una de les escalades clàssiques de la regió d'Agulles a Montserrat. Aquesta aresta és una estupenda escalada per iniciar-se en l'escalada de varis llargs.
Des del seu cim tindrem la possibilitat de veure una de les vistes més belles de la zona. Podem completar la jornada d'escalada realitzant altres ascensió en qualsevol de les agulles d'aquest mateix sector (Miranda de les Boïgues, Boteruda, Capdemunt, Cep Llarg, Merlets o Peluda) .O encadenar totes, jejeje.

El Mirador de la Miranda de les Boïgues.

Acces al Sector Saques. Agulles. de Montserrat.

Des de Barcelona anem per l'A2 fins a la sortida del Bruc, travessem el poble agafem el desviament cap a Montserrat i aparquem a la zona de Can Massana.
Agafem la pista forestal tancada amb una barra a dirreción al refugi de Vicens Barbé, després de passar pel pas estret de la Portella. Continuem per l'esquerra cap al refugi en descens. Al poc sense arribar al refugi a la nostra izquieda ens surt un corriolet amb algunes marques blanques. Agafem aquest sender que ens portés al sector Saques
Sector Saques, Agulles Montserrat (Peluda, Merlets, Capdemunt, Boteruda, El Mirador de la Miranda i La Miranda de les Boïgues).

d'Agulles.
Per arribar a peus de via hem de visualitzar la Miranda de les Boïgues i dirigir-nos cap a ella. Després de passar per un corriolet mes boscós. Arribarem a peus de via del Mirador de la Miranda de les Boïgues.

Peu de via.

Pitxona. Peu de via.

L1 (IV +).-

La Via comença molt facil, fins que la paret es torna mes vertical, aqui trobem a l'esquerra el primer parabolt o si ho preferim un cap de burí on haurem de col·locar una plaqueta recuperable. haurem de decidir que línia prendre esquerra amb parabolts o dreta amb espits.
Nosaltres ens vam decidir per l'esquerra amb parabolts. Abans d'arribar a una petita Baumeta trobem un altre parabolt i dalt d'aquesta veiem l'altre. Aquest és el pas clau de la via.
El vam realitzar per l'esquerra de la Baumeta i arribem a la reunió. També hi ha dos un amb parabolts (On vam muntar nosaltres) i al costat una altra amb espits, xapa i anelles on rapelaremos després. 30 metres, 3 parabolts. (Línia dreta un cap de burí i 2 espits).

Guti & Pitxona. R1.

Sector Saques.

Jota, R1.

R2. Cim El Mirador de la Miranda de les Boïgues.

L2. Guti.
L2 (III +).-

Des de la R1 continuem per la aresta on trobarem un parabolt i un spit. Fins arribar a la reunió aquesta amb dos espits un amb xapa i anella per rapelar, en l'altre haurem de col·locar una plaqueta recuperable per muntar la reunió. Des d'aquí al cim arribarem caminant sense proiblemas. 35 metres, 1 espits i un parabolt. Aqui no havia línia a la dreta, jejeje.

Cim El Mirador de la Miranda de les Boïgues. R2.

Cim.

R2. Jota, Pitxona & Guti.

Cim El Mirador de la Miranda de les Boïgues.

Agulles.

Cim . Inici del Rapel.

Descens

Hi ha dues opcions, una descrimpando per la canal molt herbosa i gairebé gens recomanable. I l'altra que tampoc és que sigui molt més recomanable és rapelar per la mateixa via en dos ràpels. El primer és el mes temorós, ja que el / la ultim @ en rapelar ho farà des de sol un punt i segur de spit amb anella. Nosaltres rapelamos els i primer @ s amb la plaqueta recuperable mes mosquetó posada en l'altre spit. I el / la últim rapelo amb només un punt fins a la R1. uns 30 metres.
El segon ràpel no té gairebé nigún inconvenient. Passem la corda per les dues anelles de la instal·lació. I un altre ràpel d'uns 30 metres fins a peu de via.
Recollim i desfem el camí d'anada o continuem amb un altre ascens per la zona.

Rapel.

Peu de via.

La Portella Gran, Agulles.

Camí de retorn.

Saques, El Mirador de la Miranda de les Boïgues  + La Miranda de les Boïgues.

Agulles

Via: Aresta Brucs.
Zona: Agulles "Sector Saques" - Montserrat.
Dificultat: IV+.
Dificultat obligada: IV+.
Llargària: 65 metres.
Grau d´exposició: Mitjà/Baix.
Grau de compromís: Mitjá.
Equipament: Equipada amb parabolts (R2 espit un amb chapa i el altre porta plaqueta recuperable). Si anem per la linea mes moderna de la esquerra. Per la dreta equipada variada parabolts, cap de buríl i espit.
Material: 4 cintes expres, reunions i plaqueta recuperable.(Opcional porta cordino per R2 si rapelem).