martes, 17 de enero de 2017

Ascensió La Pelada " Via Faja amb Variant a la dreta, V - 15 m." Agulles/Montserrat. (Barcelona).

Can Maçana (Estacionament).
La Pelada és una modesta i fàcil agulla situada propera al pas de la Portella, seguint 5 min. per la travessa d'agulles (marques vermelles). És una de les que delimiten la muralla Oest de Montserrat. En la seva cara Sud - Oest té diversos itineraris, tot i que les vies són molt curtes (un llarg), però és ideal per prendre contacte amb la escalades clàssiques i per quan el temps aquesta lleig o tenim poc. En el nostre cas ens serbi per complementar amb altres ascensions per la zona i redeondear el dia. Curiosament creiem que hem entès perquè es diu La Pelada, aquesta ascensió la vam fer en ple gener a onada de fred i realment quan arribes a dalt, bé et peles de fred. jajajaja. Bé us deixem aquesta petita ressenya per la seva Via Faja. Perquè tingueu una altra opció de conquerir aquest cim a més de la seva coneguda Aresta Brucs.

Agulles.

Croquis i ressenyes de las vias Aresta Brucs, Faja i Rapel  Ag. La Pelada.
Fitxa de la via.-

Via: Faja - sortida variant dreta
Zona: Agulles (Sector Les Saques) - Montserrat.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: IV +.
Grau d'exposició: Mitjà (exposada)
Grau de compromís: Baix / Mitjà.
Equipament: Via equipada. Amb Parabolts. Reunions rapelables (Amb xapes unides amb cadena i anella de la via Ràpel.)
Material: 5 cintes exprés (alguna llarga) i 2 bagues.
Orientació: Sud- Oest.

Pas de la Portella.

Portella Gran.

La Pelada. Darrera Les Savines.

Estacionar el vehicle, a la zona d'aparcament de Can Maçana (en l'actualitat és de pagament, caps de setmana i festius). Que arriba des de la població del Bruc (BCN).
Quan haguem aparcat, passarem la barra de ferro que limita l'accés al trànsit rodat. Ens dirigirem cap al Refugi Vicenç Barbé i Coll de Guirló. Un cop estiguem a la explanadita del Coll de Guirló, continuarem per la dreta del PR C - 78 (marques de pintura groga i blanques), cap al Refugi de Vicenç Barber. Pujarem pel Pas de la Portella, aqui buscarem les marques de pintura vermella (del Recorregut Equipat "RE" de la Travessia d'Agulles).

La Pelada.

Guti & Vanessa.

Peus de Via.
La Pelada es troba just darrere de la Portella Petita, primer veurem el Pedestal i enganxada a aquesta la Pelada a la seva cara Sud- Oest. Anirem pujant fins que veiem un corriolet a l'esquerra entre els arbust que descendeix en flanqueig fins arribar als peus de via. La via comença al costat d'una alzina.

La Pelada.

Vanessa al Pedestal de La Pelada.

Agulles.

La Cara Sud - Oest de la Pelada, té diversos itineraris la majoria molt curts. Ascendim al cim del Pedestal grimpant per l'esquerra ajudant-de les branques d'alguns arbustos. En el collet que formen aquestes està situada la via Aresta Brucs i just a la dreta a trobem la Via Faja que és per on anem a ascendir al cim de la Pelada aquesta vegada.

L1
A uns tres o quatre metres del terra veurem la primera assegurança gairebé a l'altura de la branca de l'arbre més alta. La sortida és bona però cal vigilar ja que aquesta a l'ombra hi- ha l'hivern la roca esta gairebé congelada. Col·loquem la primera assegurança i ens dirigim primer una mica cap a l'esquerra cap a una mena de fisura horitzontal on veurem un altre segur. Seguim rectes una mica i després d'un buit amb un arbustillo veiem una altra assegurança en la seva part mes vertical a la dreta. Aquesta és la variant de la via, si seguim per l'esquerra anem a la trobada de la Via Aresta Brucs (IV +). Continuem per la dreta passant el tramito mes vertical (V). A la recerca de la R1 que comparteix amb la Via Rapel. R1, Dos parabolts amb xapa unides amb cadenes i anella, al costat hi ha un buril amb xapa casolana. 5 parabolts en 15 metres.

R1. Cim de la Pelada.

Cim de la Pelada. Guti & Vanessa.

Descens.-

Descendim utilitzant la instalacion d'ràpel de la R1, que és compartida amb la via Ràpel a la cara Sud- Oest. Un ràpel de tot just 15 metres. Que ens deixa gairebé a peu de via. Des d'aquí podem seguir escalant en altres itineraris o agulles de la zona. O si ho desitgem desfem el camí d'anada fins al vehicle al pàrquing de Can Maçana.