viernes, 20 de abril de 2018

Ascensió La Falconera "Via A la Mierda la del Pibe sortida per El Sueño del Pibe, V - 100 m" El Garraf (Barcelona).

Croquis i ressenyes de La Falconera Cantera Sud "Via A la Mierda la del Pibe sortida per El Sueño del Pibe"., El Garraf.

Via: A la Mierda la del Pibe sortida per El Sueño del Pibe.
Zona: Penya-segat de la Falconera / Garraf
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V.
Grau d'exposició: Alt
Compromís: Mig / Alt.
Equipament: Via completament desequipada. Només estan equipades les reunions R2 i R3 de la Via El Somni del Pibe que són rapelables.
Material: 7 cintes exprés (algunes llargues), joc de tascons, jocs de friends (Semàfors de Camalot i Aliens) i cordinos per muntar assegurances de ponts de roca.

Vanessa.

La Falconera Cantera Sud.
 Tornem a visitar el Penyat Segat de la Falconera a la zona del Garraf. Aquesta vegada anàvem amb la intenció d'realitzar un dels seus itineraris de llarg recorregut que se situava en la seva cara Sud al mig de la zona de l'antiga pedrera. Aqui ja hem escalat diversos d'ells i tot i així ens segueix semblant interessant el lloc. Sigui per la seva proximitat al mar (en plena costa) i també perquè aquesta a molt pocs minuts de la ciutat de Barcelona. I pots apropar-te gairebé qualsevol tarda de primavera / estiu quan ja s'ha retirat el sol d'aquesta cara. Sinó millor evitar-ho podeu patir quedaduras i insolacions fins i tot en èpoques d'hivern, jajaja.

Via A la Mierda la del Pibe.
 Bé dir que la roca no és de molt bona qualitat, calcari que es desfà a la part mitjana hi ha molta pedra solta a vigilar. La nostra intenció era fer la Via El Somni del Pibe, però per alguna raó o poca orientació nostra ascensió a donat pas a l'obertura i primera escalada d'una nova via a la zona al més pur estil clàssic. Equipat i assegurant-sol amb el que hi ha a la paret sense deixar cap ancoratge fix en aquesta. Esperem que us agradi i gaudiu d'aquesta nova via que anomenem A la Merda la del Pibe, frase que fiquem quan ens vam adonar del nostre error en interpretar els croquis de les ressenyes que portem. Salut i pel que fa als apertureros dels itineraris anteriors "Alex Agulló i Isabel Notivoli". No vam saber veure les vostres ressenyes. Gràcies a això es va obrir aquesta nova via. Una abraçada.

Buri Inici de la Via A la Mierda la del Pibe + El Sueño del Pibe?.

Des de Barcelona agafarem l'autovia C-32 en direcció Castedefels / Sitges. Deixem la C-32 a l'altura de Port Ginesta i vam prendre la Sortida que condueix a la C-31 que porta a Sitges. Seguirem per les conegudes corbes del Garraf, fins a la població del Garraf, la sortida la veurem a la nostra dreta i des d'aquesta baixarem cap al seu port esportiu. Podrem estacionar en una esplanada al costat de la paret i l'entrada del Port Nautic.
Des de l'esplanada ens dirigirem cap a l'entrada del Port Nàutic, on veurem un semiarc de ferro acerat amb una insígnia PN "Port Nautic", just a la seva dreta veurem un pont amb un palafon explicatiu i el començament d'un sender que ens acostés fins a la paret. Seguirem pel sender fins gairebé a la part central de la paret a la cara sud, des d'aqui ens aproparem cap a la pròpia paret. Remuntem una mica cap a una zona on veurem un sostre petit i al seu costat esquerre creix un arbust mes a la seva esquerra un pi. Darrera d'aquest arbust veurem un antic buril amb xapa oxidat i mes a la seva esquerra també veurem un espits amb xapa color blanc. El burí rovellat serà l'inici de la nostra via.

L1 (IV+/V).-

Un cop haguem donat amb el burí amb xapa oxidat, començarem a escalar, per una mena de diedre amb molt mal pinta vorejant un arbust per l'esquerra. Aqui si ens fixem a la nostra esquerra veurem un spit amb una xapa casolana que podem utilitzar d'assegurança. Posar una cinta llarga per evitar el fregament de la corda des de aqui i popr sobre del arbust tornem cap a la dreta a la recerca d'una gran fissura també amb molt mal aspecte, jajaja.
Flanqueig cap a la dreta i quan arribem a la fissura podrem autoasegurarnos. Aqui nosaltres vam muntar un pont de roca amb un cordino que després traguem en passar segona de cordada.

Port Esportiu del Garraf.

Guti.
 Després muntar aquest pont roca continuem l'ascensió per aquesta fissura buscant els passos més segurs i la possibilitat de autoasegurarnos amb tascons en una d'aquestes vam posar Tascon gran blau nº 11 de Salewa. Continuem hascendiendo fins arribar a una lleixa amb moltes pedres soltes i zona arbustiva seguim flanquejant cap a la dreta aqui la dificultat és baixa però vigilar amb les preses que agafem doncs algunes pedres es desprenen amb facilitat. Remuntem per una petita placa molt polida fins arribar a una nova lleixa on trobem un bon pi per muntar la R1. Aqui ens vam adonar que no era la via El Sueño del Pibe. R1, a motar amb bagues o cintes llargues en el pi. Tirada neta uns 50 metres.

Costes del Garraf.

L2 (II).-

Després de mirar les ressenya que portavem, ja donem per fet que estem realitzant una ascensió nova o inventada, jejeje. Després de la dir la frase que dóna nom a la via, etc, etc. jajaja. Vam decidir per acabar l'ascensió fent un segon llarg per poder baixar després de nou a peus de via i mirar per on es realitzava la via que voliem fer.
Bé sortim des R1, cap a la dreta vorejant el pi que tenim com a R1. i ascendim cap als peus d'un gendarme aïllat on muntarem la R2 d'aquesta via. El llarg és pur tràmit, sempre vigilar amb l'arrossegament de les cordes ja que hi ha força pedres soltes. Anirem més o menys en línia recta fins arribar als peus del gendarme. Pel camí ja visualitzem alguna cosa l'itinerari de la Via El Sueño del Pibe. R2, anar en gendarme, nosaltres vam muntar tres punts amb un cordino pont de roca i dues tascons mitjans en fissures. Tirada neta uns 30 metres.

L3

L3 (II+/III).- (R2, Via El Sueño del Pibe).

Després d'estar una estona donant-li voltes, dedicidimos buscar la R2 de la Via el Sueño del Pibe i saber la seva veritable ubicació.
Realitzem un fàcil flanqueig cap a l'esquerra gairebé caminant, fins arribar a estar sobre un pi i als peus d'un altre gendarme on es veu unes cordes fixes per destrepar. La reunió de la via la trobem just per sota del pi descendint uns metres i entrat per la dreta d'aquest pi. R3 (per a aquesta aventura) R2 Via El Sueño del Pibe, dos espits amb xapa i anelles. Possibilitat de rapelar. Tirada neta uns 15 metres.

R3 (A la Mierda la del Pibe) i R2 (El Sueño del Pibe).

L3/L4 Via El Sueño del Pibe.

L4 (V).- L3 (Via El Sueño del Pibe).

Vam muntar la R2 de la via el Sueño del Pibe i ja que estem decidim acabar la via escalant uns pocs metres pel gendarme fins al cim del Penyat Segat de la Falconera i deixar així per conclosa la nostra ascensió i obertura de la Via A la Mierda la del Pibe.

Sortim des de la R2, per l'esquerra vorejant uns pins i vam començar a escalar per uns blocs fins arribar a una part de placa on podem assegurar-nos col·locant un friend "Camalot verd núm 0'75". Des d'aquí ens queda un parell de pas que ens porten al cim on veurem unes cordes fixes i la R3. R3, dos espits amb xapes i una anella. Possibilitat de rapelar. Tirada neta uns 5 o 6 metres.

L3/L4 Via El Sueño del Pibe.

R4/R3 Via El Sueño del Pibe.

Vanessa Cim del Penyat Segat de La Falconera.

Vessant Nord de La Falconera.

Cim del Penyat Segat de La Falconera.

Acabada l'ascensió i al cim del gendarme. Realitzem algunes fotos del paisatge, el mar, etc. I vam decidir baixar caminant. Així que recollim l'equip i el material. Desgrimpem del gendarme cap a la dreta ajudant-amb les cordes fixes instal·lades a manera de pas equipat. Un cop fet aquest tram només hem d'anar descendint cap a la dreta buscant el sender mes evident, trobarem alguna fita de pedres per indicar-nos la direcció a seguir. Aquest ja ens portar fins a la explanda on tenim aparcat el vehicle.

Pas amb corda fitxa.

PE (Pas Equipat)

Corriol de descens (Fita).