martes, 5 de junio de 2018

Ascensió Penya Segat de La Falconera "Via Tramuntana sortida per dalt, V - 75 m." El Garraf (Barcelona).

Croquis i ressenyes Penya Segat de la Falconera "Via Tramuntana".
Fitxa Tècnica:

Via: Tramuntana.
Zona: La Falconera - Cara Sud.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V.
Grau d'exposició: Baix (L3 desequipada).
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb burins i espits (Pintats de color blanc). Reunions rapelables.
Material: 10 cintes exprés (alguna llarga) i reunions. Opcional per a L3: joc de friends (Camalots i Aliens) i tascons.

Inici de la via.

Peu de via.
Una altra vegada visitant la Cara Sud del Penyat Segat de la Falconera, a la zona del Garraf. Ja sigui per la seva fàcil i curta aproximació però sempre en aquesta paret trobarem algun nitinerario interessant. També ai de dir que la seva aproximació a la costa i al mar, és un altre gran al·licient per als sentits. Zona tambe bastant tranquil·la que evitarem els dies de més calor, sinó volem abrasar.
Roca calcària de no molt bona qualitat en general, ja que va ser una antiga pedrera i encara queda a la paret bastants roques soltes o amb possibilitat de desprendre. En la seva cara sud tornem a trobar un altre curt itinerari que en aquesta ocasió vam decidir acabar-sortint pel cim i després baixant per la seva cresta. Esperem que us agradi.

Des de Barcelona agafarem l'autovia C-32 en direcció Castelldefels / Sitges. Deixem la C-32 a l'altura de Port Ginesta i vam prendre la Sortida que condueix a la C-31 que porta a Sitges. Seguirem per les conegudes corbes del Garraf, fins a la població del Garraf, la sortida la veurem a la nostra dreta i des d'aquesta baixarem cap al seu port esportiu. Podrem estacionar en una esplanada al costat de la paret i l'entrada del Port Nautic del Garraf.
Des de l'esplanada ens dirigirem cap a l'entrada del Port Nàutic, on veurem un semiarc de ferro acerat amb una insígnia PN "Port Nautic", just a la seva dreta veurem un pont amb un palafón explicatiu i el començament d'un sender que ens acostés fins a la paret. Seguirem pel sender, fins a veure una plataforma de pedra i un corriolet a la dreta que va cap a la paret. Seguirem aquest passant al costat de la plataforma i ens dirigirem cap a uns pins, pujarem per una espècie de tartera i la via comença just al costat esquerre on creixen dos pins junts. Veurem assegurances amb la xapa pintades de color blanc i altres de color vermell fosc.

Busquem l'inici de la via localitzant un spit pintat de color blanc. A la nostra dreta i mes enganxats als pins veiem tambe una línia de espist pintats de vermell foscos aquesta és la variant o via d'esportiva "Rampa espacial". Nosaltres anem per la dificultat amable o això semblava. jejeje.
El primer pas per arribar al primer segur haurem de mirar-lo bé i buscar un gran buit per col·locar el peu i ja tindrem al nostre abast la primera assegurança. Després d'aquest la paret tomba i remuntem uns metres fins arribar de nou a una altra placa que torna a ser força vertical. Aquesta placa és ja la típica placa amb brillantor de quars blanc i tons ataronjats, que amb alguns passos bonics i buscant els buits ascendirem fins a trobar la R1, una mica a la dreta al costat d'un petit arbust i en una còmoda lleixa. R1, 2 parabolts amb xapa i anelles sicados. Reunió rapelable. 10 espis amb xapa pintada de color blanc en uns 25 metres.

Port Esportiu del Garraf.

Sortim de la R2, rectes cap amunt on veurem una assegurança (buril amb xapa casolana), a la nostra esquerra també podrem veure un altre segur (1 spit amb xapa d'pintada de color vermell fosc). Però nosaltres hem d'anar cap a l'assegurança mes antic i escalarem uns passos per una mena de diedre on trobarem algunes assegurances mes. Després pocs metres la dificultat baixa i la paret tomba. Seguirem rectes amb lleugera tendència a l'esquerra passessin bastants metres de corda fins que donem amb un altre assegurances i uns metres mes a l'esquerra veurem la R2, en una lleixa. R2, dues burins amb xapa casolana i anella. Reunió rapelable. 4 burins en uns 30 metres.

L3, Guti.

L3 (II+).-

Després fer una ullada i comentar les possibles sortides o descensos de la via vam decidir seguir remuntant des de la R2 fins al cim de la Falconera. Evitant realitzar un ràpel que no tenim molt segur els metres de descens i on s'ubica una altra instal·lació de ràpel mes a baix.
Sortim des de la R2, cap a la dreta vorejant unes roques amb passos fàcils però sense creure-s'ho gaire. ES pot autoasegurar en algunes fissura però moltes roques són inestables i és millor anar directament cap a un gran pi gairebé al cim muntar en aquest la R3. Sempre en semi flanqueig a la dreta. O per on millor ho veieu, a nosaltres ens va semblar correcte així. R3, muntar la reunió amb bagues en un pi. No rapelable. Tirada neta uns 20 metres.

R3, Guti & Jota. Cim Penya Segat de la Falconera.

Cresta Penya Segat de la Falconera.

Pas Equipat Cresta Penya Segat de la Falconera.

Acabada l'ascensió i al cim al costat del pi. Realitzem algunes fotos del paisatge, el mar, etc. I vam decidir baixar caminant. Així que recollim l'equip i el material. Desgrimpar del gendarme cap a la dreta ajudant amb les cordes fixes instal·lades a manera de pas equipat. Un cop fet aquest tram només hem d'anar descendint cap a la dreta buscant el sender més evident, trobarem alguna fita de pedres per indicar-nos la direcció a seguir. Aquest ja ens va portar fins a la explanda on tenim aparcat el vehicle.

Penya Segat de la Falconera, Cara Sur.

Penya Segat de La Falconera, Cara Sur.