martes, 12 de junio de 2018

Ascensió Serrat Inferior d´en Muntaner "Via Bilibet sortida per Via Punto Club, IVº - 55 m." Clot de la Mònica-Montserrat. Collbató (Barcelona).

Torrent del Misser.
El Serrat d'en Muntaner juntament amb la Pastereta, són l'entrada directa a la zona de la Plantació. En aquesta ocasió ens centrem en el mateix Serrat Inferior d'en Muntaner. El nostre objectiu ivan a ser altres però entre una cosa i una altra només vam poder realitzar aquesta breu incursió en aquesta serra en el vessant sud de la Muntanya de Montserrat. Amb una curta i breu aproximació arribarem a través del Clot de la Mònica a aquest lloc on podrem realitzar alguns dels seus itineraris. Alguns més coneguts com l'ascensió al seu agulla d'encapçalament El Frare de Baix del Clot de la Mònica, però aquesta serra ens ofereix altres vies també molt interessants per gaudir d'una bona jornada d'escalada a l'solet a l'hivern i resguardats del vent.
Ens endinsem en un dels seus itineraris més nous que és la Via Bilibet que se'ns va fer curta i vam decidir acabar-la en la R2 d'un altre via del segell dels Masó, anomenada Punto Club. Esperem com sempre que us agradi. Salut.

Clot de la Mònica.

Serrat Inferior d´en Muntaner (Cara Sud/ Est).

Des de Barcelona agafarem l'A2 direcció Lleida / Tarragona, i sortirem a la sortida de Collbató, continuarem rectes i paralel.les i al costat de l'autovia sense entrar cap al municipi de Collbató. Seguirem després de passar la gasolinera i el supermercat BonPreu fins que veiem les indicacions del Restaurant Vinya Nova i la Hipica. Les seguirem i estacionarem el vehicle entre el Passeig de Ronda i Carrer de Lloret de la Urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Després estacionar el vehicle, agafarem la pista forestal amb acesso restringit vehicles que continua al final del Carrer Lloret que s'endinsa en els camps d'oliveres al costat de la Hipica. Seguirem fins al final del tancat de la Hípica i agafarem el primer tram de pista que ens surt a l'esquerra. Ascendirem pel fins arribar a l'antic estacionament del Clot de la Mònica (una explanadita amb cartells de acesso restringit vehicles). girarem de nou cap a l'esquerra cap al Clot de la Monica, buscant en uns pins a la nostra dreta amb unes marques de pintura blava. Aquestes ens s'endinsessin pel Torrent del Misser i el mateix Clot de la Mònica. Just davant nostre puja un camí de marques blaves que al cap d'una estona es converteix en un corriol. Seguim el sender fins que som a l'alçada del Serrat d'en Muntaner. En aquest punt un altre camí fitat segueix la paret en paral.let, va al inici de la via" Punto Club" i abants pasaren per la via "Bilibet".

Serrat d´en Muntaner.

L'Inici de la via és una cosa difícil de trobar, aquest està molt a la dreta de la Via Desmemoriats. Seguirem vorejant la paret cap a la dreta fins que la massa vegetal ens talla gairebé el pas. Buscarem en una placa tombada 1 parabolt molt platejat amb espàrrec de l'8mm, entre una petita alzina i altres arbustos "Boj, etc" .Un cop localitzat la primera assegurança, començarem a escalar per aquesta placa tombada els primers passos són una mica relliscosos, després resseguirem la placa amb tendència a la dreta. Després remuntarem per un petit arbre que podem encintar a l'esquerra per trobar algun segur mes, en la fissura que surt a la nostra esquerra tenim l'opció de poder col·locar algun friend però gairebé innecesàri perquè la dificultat és molt amable. Després de trobar un últim segur remuntem sobre la fissura i fent un pas a l'esquerra donem amb la R1. R1, 3 parabolts amb xapa, un amb mall i un altre amb anella. Reunió rapelable. 4 parabolts en uns 35 metres.

R1. Via Bilibet.

Vanessa. R1.

Guti. L2.

Com desconeixíem que aquesta via només era un llarg. Sortim rectes des R1 remuntant un mini caiguda que vam superar amb facilitat per la dreta. a molt pocs metres després de la caiguda veurem una reunió preparada per rapelar. Vam decidir continuar fins a veure molt a la dreta una altra reunió on muntem la R2, que pertany a la via "Punt Club" aquest tram es realitza gairebé caminant amb alguna grimpadita de IIIº i per últim realitzant un flanqueig pel mig d'una zona arbustiva. fins arribar a la reunió al cim al costat d'una fissura. R2, dues parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. Una reunió intermèdia en uns 20 metres.

R2, Via Punto Club.

Vam decidir realitzar el descens rapelant des de la reunió intermèdia que trobem a pocs metres de la R1 de la via "Bilibet". Retornant sobre els nostres pas des de la R2, cap a l'esquerra de nou flanquejant els passos per la zona arbustiva i descendint amb cura fins a aquesta reunió. Des d'aquesta vam realitzar un ràpel d'uns 45 metres fins peus de via. Vigilar en recollir la corda ja que la part de dalt hi ha bastants pedres soltes i aquestes amb el frec de les cordes faran caure algunes. Des d'aquí podem donar per acabada la sortida o realitzar un altre itinerari pel sector per completar la jornada.

Ubicació de les Vies d´escalada. Serrat d´en Muntaner (Cara Sud Ests). Extret de.- http://blogdelguillem.blogspot.com

Via Petit Guifré, 6a+ - 65 m. Equipada.
Via Divorci Imminent, 6b - 100 m. Equipada.
Via Orgull Maputxe, 6b - 115 m. Equipada.
Via Pizarro, IV+ - 85 m. Semi equipada.
Via Alberto González, IV - 85 m. Equipada.
Via Desmemoriats, V - 80 m. Equipada.
Via Bilibet, IV - 35 m, Equipada.
Via Punto Club, V - 55 Equipada.
Via FCE, IV - 30 m. Equipada.

Croquis i ressenyes Serrat d´en Muntaner "Via Bilibet sortida per Via Punto Club".
Fitxa Tècnica:

Via: Bilibet sortida per Punto Club.
Zona: Serrat d´en Muntaner - Clot de la Mònica.
Dificultat: IV.
Dificultat obligada: IV.
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb  parabolts. Reunions rapelables. R2 Via Punto Club no rapelable.
Material: 5 cintes exprés (alguna llarga), baga savinera i reunions. Opcional: joc de friends (Camalots i Aliens).