domingo, 4 de noviembre de 2018

Ascensió Penyat Segat de la Falconera "Via Espígolo, V - 45 m." Garraf (Barcelona).

Inici de Via Espílogo.
 El Penya-segat de la falconera, és possiblement una gran i una mica oblidada escola d'escalada. Potser per desconeixement o perquè la seva roca calcària no acaba de donar confiança. Aqui podem practicar amb vies de diversos llargs per aprendre i deixar-nos anar en vies llargues o d'estil més clàssic. Amb possibilitat de posar assegurances flotants i deixant-marge per a l'aventura en realitzar els últims llargs arribar al cim de la Falconera o simplement practicar tècniques de ràpel i autoprotecció.
Us tornem a descriure un altre de la seva itineraris a la Cara Sud, la Via Espílogo que encara que de grau baix no us deixarà indiferents.

Peus de via.

Des de Barcelona agafarem l'autovia C-32 en direcció Castedefels / Sitges. Deixem la C-32 a l'altura de Port Ginesta i vam prendre la Sortida que condueix a la C-31 que porta a Sitges. Seguirem per les conegudes corbes del Garraf, fins a la població del Garraf, la sortida la veurem a la nostra dreta i des d'aquesta baixarem cap al seu port esportiu. Podrem estacionar en una esplanada al costat de la paret i l'entrada del Port Nautic.
Just a la seva dreta veurem un pont amb base de ferro amb un palafon explicatiu i el començament d'un sender que ens acostés fins a la paret. Agafarem aquest sender fins arribar gairebé al final de la paret on encara tenim terra abans d'arribar a la cala. Si mirem de front a la paret haurem d'anar cap a la dreta de la zona mes arbrada i remuntar per una espècie de tartera fins on creixen uns pins. La nostra via comença sota del pi ubicat mes alt d'aquest monticle o tartera. Veureu un parabolt pintat de color blanc.

Localitzem el parabolt a peus de via sota un pi. I començarem a escalar seguint una línia d'assegurances pintats de color blanc. A la nostra dreta veurem un altre línia d'assegurances aquests pertanyen a una altra via, també hi ha una altra a l'esquerra. Bé doncs escalem per una placa bastant sobada on cal busacar bé les preses, després un tram de quars, acabant de remuntar aquest tram la paret tomba i ja només haurem de seguir suiendo amb una escalada facil fins a la R1. De nou entrem en un embolic d'assegurances escampats per tota la paret, només hem de ser fidels i seguir les assegurances pintats de blancs. jajaja. Deixant els altres de colors que són d'altres vies. R1, dos parabolts amb anelles. Reunió Rapelable. 6 parabolts en uns 30 metres.

Sortim des de la R1, en flanqueig cap a la dreta. Haurem d'anar uns pocs metres sense assegurar fins a trobar la primera assegurança d'aquest segon llarg, una mica amagat. Després continuarem poc mes d'flanqueig per una tram més relliscós fins a arribar al una assegurança pintat de blanc. Un cop aquí haurem de començar a escalar cap amunt fins arribar a la R2, aquesta compartida amb la Via Jumanji. R2, dues parabolts amb anelles. Reunió Rapelable. 3 parabolts (un de blanc) a uns 15 metres.

Rapel.

Vistes de La Falconera.

Per baixar, farem un ràpel d'uns 30 metres fins a la base de la paret. Després podem donar per conclosa la jornada d'escalada o fer alguna vies més per la zona. Per tornar al vehicle només hem de seguir el camí de terra fins a la explanda i entrada del port esportiu del Garraf.

Penyat Segat de la Falconera, Cara Sud.

Costa del Garraf.

Penyat Segat de la Falconera.
 Via: Espígolo.
Zona: Penyat Segat La Falconera / Cara Sud, Garraf.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V.
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts i algun buri. Reunions rapelables.
Material: 6 cintes exprés (algunes llargues) i reunions.

Croquis i resenyes Penyat Segat de la Falconera "Via Espígolo", Garraf.