lunes, 24 de diciembre de 2018

Ascensió Paret de la Codolosa "Via La Canal per Variant Esportiva d´Entrada, V/A0 - 125 m." Collbató (Barcelona).

Carrer de la Drecera. (Collbató).
La Paret de la Codolosa, és un preciós racó en forma d'amfiteatre. Situat a prop de l'Ermita i zona d'esbarjo de la Salut en el municipi de Collbato. La seva orientació al Sud i la seva curta aproximació fa que sola estar bastant freqüentada, els dies assolellats d'hivern. Té una gran quantitat d'itineraris de més d'un llarg, encara que també es practica l'escalada esportiva. Un lloc molt interessant per a la iniciació en vies de diversos llargs. Us deixem amb un dels seus mes recents itineraris la Via La Canal amb prou feines uns pocs anys. Esperem que us agradi.

Drecera de Fra Garí (bifurcació).

Paret de la Codolosa.

Des Barcelona, ​​anirem per l'A2, fins a la sortida de Collbato remuntarem fins a la part superior del municipi i estacionarem el vehicle en un dels seus carrers més properes al dipòsit d'aigües al carrer de la Drecera prop del carrer Graus.

Un cop estacionat el vehicle agafarem el carrer Drecera i pujarem fins a l'altura del dipòsit d'aigua, on veurem el Sector / rocòdrom dels Bombers (zona equipada per iniciciarse a l'escalada i realitzar pràctiques). Seguirem per la Drecera de Fra Garí marcada per marques de pintura blanques i grogues. Continuarem per aquest camí fins a veure un a bifurcació a la nostra dreta marcada per una fita de fusta (pal) i ens desviarem per aquest camí que a pocs metres ens deixés a la base i inici de la Paret de la Codolosa.

Nota: (Aquesta és l'aproximació per als itineraris que estan més a l'esquerra de la Paret de la Codolosa. A la resta és millor accedir des de la zona recreativa de l'Ermita de la Salut, també al municipi de Collbato).

Paret de la Codolosa.

Inici Via Esportiva (Variant d´Entrada). L1.

Jota, Peus de Via.
L1 (V).- Variant de Via d´Escalada Esportiva.

L'inici de la nostra via es troba a la part esquerra de la paret de la Codolosa per ubicar-la millor observarem des del seu inici diverses vies de caràcter esportiu. Nosaltres vam començar la via realitzant una variant i entrant per una via d'escalada esportiva situada entre una zona arbustiva. A la seva dreta veurem un esperó i l'inici de les Vies Niu i la Canal (nom escrit a la base de la paret).

L1. Variant Esportiva d´Entrada.
Vam començar a escalar a la dreta del va esperar veurem la primera assegurança mica alt  chapes de color platejat en una petita zona envoltada de vegetació. Escalem primer en diagonal a la dreta remuntant un primer ressalt, després d'assegurar-nos entrem en una placa més vertical amb bones preses i molt bona roca. Trobarem algun pas a mirar després d'això la dificultat disminueix i arribarem rectes fins a la R1. R1, Dos parabolts amb xapa, anelles i dues baules de cadena. Reunió rapelable. 7 parabolts en uns 20 metres.

R1. Variant Esportiva d´Entrada.

L2, Tram Via Niu.
L2 (IV-).- Tram de Via Niu.

Sortim des de la R1, rectes fins arribar a una rampa i ascendim per ella cap a la dreta. Arribarem a una zona amb mes vegetació i després d'uns metres amb grimpada i un parell de passos amb una mica de dificultat després d'un boix veurem la R2. R2, dues parabolts amb xapa i una anella units per un cordino. Reunió Rapelable. Tirada neta uns 30 metres. Aquest llarg coincideix amb un tram de la Via Niu.

L2. Tram Via Niu.

R2. Via Niu + Via La Canal.

R2, Jota.

L3. Via La Canal.
L3 (V ó V/A0).- Via La Canal.

Sortim en flanqueig a la dreta des de la R2 ara si ja entrem en l'itinerari de la Canal. Ascendim per una rampa / canal uns metres i de seguida començarem a escalar per una placa més vertical. Aqui trobarem la major dificultat de la via, passos a mirar però amb bones preses que també podem si volem realitzar-los en A0. Després pujaré la placa arribarem a la R3, situada a la banda esquerra del cim d'aquesta curiosa agulla. R3, Dos parabolts amb xapa i un mall units per un cordino mes cordino de pas equipat. Reunió Rapelable. 4 parabolts en uns 20 metres.

L3, Guti, Via La Canal.

Ermita de la Salut.

R3, Via La Canal.

L3, Via La Canal.

L4, Variant de Sortida.

L4 (IV) .- Variant de Sortida.

Des de la R3, podem o bé rapelar la via fins a la base de la Paret de la Codolosa en dos rapels. Un primer fins a la R2 d'uns 20 metres i un altre segon ràpel d'uns 40 metres fins a la base.

Si decidim continuar fins a la següent cim, sortirem des R3, seguint un cordino a manera de passamans que ens deixés en un terreny arbustiu. Continuarem per un corriolet fins a la base de la paret. Començarem a escalar per un terreny més vertical i anirem amb tendecia en diagonal a la dreta, aqui és possible col·locar algun friend petit (nosaltres vam posar un alien groc). El terreny es torna rampa i seguim fins arribar a l'alçada d'un altre tram més vertical on veurem un pont de roca per poder assegurar-nos, un parell de passos més amb bona agafada i arribarem al cim de la Codolosa.

L4, Variant de Sortida.

R4, Variant de Sortida.
Haurem de muntar la R4, bé en algun dels arbustos que siguin forts (hi ha pocs o secs). O amb l'ajuda de friends podem muntar la reunió en una fissura en el mateix cim on veurem unes falques de fusta que segurament també se li podria fer passar un cordino. R4, a muntar, Nosaltres fem servir 2 friends (Camalot vermell i un Totemcam blau). Reunió no rapelable. Un pont de roca a uns 55 metres.

Nota: Suposadament havia una baga en un arbre i una altra mes en uns matajos que no vam poder localitzar.
Cim de Paret de la Codolosa. (Jota & Guti).

Drecera de Fra Gari.

Baixarem caminant pel sender o camí del Fra Garí. Que trobarem remuntant una mica cap a l'esquerra pel terreny més evident i clar fins a trobar o donar amb les marques del PR C del Fran Gari (Marques de pintura de color Groc i Blanc). I seguir-les en descens fins arribar on tenim estacionat el vehicle.

Cim de Paret de la Codolosa.

Drecera de Fra Gari.

Via: La Canal entrada per Via Variant de Esportiva.
Zona: Paret de la Codolosa (Collbató) - Montserrat.
Dificultat: V / A0.
Dificultat obligada: V.
Compromís: Baix.
Equipament: Via completament equipada amb material divers (parabolts i pont de roca). Reunions rapelables excepte R4.
Material: 8 cintes exprés, bagues savineras i reunions. Opcional però aconsellable: Joc de friends petits i mitjans.

Croquis i ressenyes Paret de la Codolosa "Via La Canal Variant Esportiva d´Entrada". Collbato. Extret de.- https://blogdelguillem.blogspot.com/ adaptada per Boulder Rocòdrom a Barcelona.