martes, 15 de enero de 2019

Ascensió Miranda de Can Jorba "Via Josep Mª. Andreví, V - 105 m.", El Bruc (Barcelona).

Croquis i ressenyes Miranda de Can Jorba "Via Josep Mª. Andreví", El Bruc - Montserrat extreta de .- http://esgarrapacrestes.blogspot.com

Fitxa Tècnica:

Via: Josep Mª. Andreví.
Zona: Miranda de Can Jorba - Can Jorba / Ecos-Montserrat.
Dificultat: V. (Sense ajuda d'arbre en L1, possible 6a).
Dificultat obligada: V.
Grau d'exposició: Mitjà
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb material divers (espits, pitons i ponts de roca). Reunions Rapelables.
Material: 10 cintes exprés (alguna llarga), reunions, friends mitjans i petits, tascons o tricams.

Pista de Vinya Nova a Can Jorba.

Masia de Can Jorba.
Can Jorba és una de les zones bastant freqüentada de la regió d'Ecos a la Muntanya de Montserrat. On a més de situar-les Canals equipades per realitzar descens (Torrent del Migdia / Joc de l'Oca, Canal Roja / Tres en ratlla, etc.) trobem força itineraris tant d'escalada esportiva i alguns de caràcter més clàssics. Escollim un d'aquests últims per ressenyar, la via dedicada a l'escalador manresà Josep Mª. Andreví, rescatat de l'anonimat gràcies als germans Masó. Esperem que us agradi.

Torrent de Migdia. Can Jorba.

Sector d'escalada esportiva Guacamayo.

Des de Barcelona agafarem l'A2 direcció Lleida / Tarragona, i sortirem a la sortida de Collbató, continuarem rectes i paral·leles i al costat de l'autovia sense entrar cap al municipi de Collbató. Seguirem després de passar la gasolinera i el supermercat BonPreu fins que veiem les indicacions del Restaurant Vinya Nova i la Hipica. Que ens faran arribar a la Masia-Restaurant de Vinya Nova i estacionarem el vehicle al pàrquing conegut com Pàrquing Nubiola.

Un cop estacionemos ens dirigim per una pista amb pas restringit a vehicles de motor, cap a la Masia de Can Jorba. Passarem prop de l'inici del camí Pas dels Francesos. Arribant a la Masia de Can Jorba remuntarem cap a la dreta per un sender que va paral·lel al Torrent del Migdia i que s'endinsa pel bosc. Seguirem aquest sender que ens ira acostant a diversos sectors d'escalada esportiva, passant una gran Bauma, acabant de remuntant uns metres del Torrent. Arribarem a la base de la Miranda de Can Jorba (unes marques grogues ens indiquessin que anem per bon camí).

Inici de la Via.

L1 (V).-  Sense ajudar-nos amb l'arbre, possible 6a.

Localitzem el peu de via o l'inici al costat d'una gran roca recolzada a la paret que forma un forat, també anomenada Roca Foradada. Aquesta via comença al costat dret d'aquesta roca al seu inici hi creix una arbre (Una Alzina). Comencem a escalar pel costat dret d'un va esperar molt humit i relliscós la primera assegurança esta bastant allunyat, busquem mans i algun bon peu pel costat esquerre i vam aconseguir arribar a aquest primer segur. També es pot començar ajudant-amb l'arbre i realitzar després algun pas més acrobàtic la dificultat és més senzilla.
Seguirem pel va esperar fins a un petit replà, després arriba una zona amb fissura una mica descomposta però amb bones preses. Després un tram en placa i de nou un altre tram de fissura, Acabant d'escalar per aquesta ultima fissura ens dirigirem cap a l'esquerra en diagonal i muntarem la R1 en una petita lleixa entre uns arbustos. R1, Dos parabolts amb xapa i anelles units per un cordino. Reunió rapelable. 5 espits i dues pitons en uns 35 metres.

R1, Guti & Jota.

Masia Can Jorba al fons i la Paret del Guacamayo ???.

Sortim des de la R1, en flanqueig cap a la dreta a la recerca de la primera assegurança del segon llarg. El flanqueig és més senzill del que sembla en un primer moment, un cop ens assegurem al spit, ens toca escalar per una placa fissurada comença alguna cosa estirada però a mesura que anem ascendint metres aquesta es va posant més vertical. Té aparença d'estar molt trencada i descomposta però la roca és bastant de fiar. Trobarem molt bons buits i preses per anar avançant. La part més vertical esta ben protegida sortint d'aquesta i encintat una savina. Vigilarem ara si bastant amb la roca, uns pocs metres mes en placa i arribarem a trobar la R2 a la base d'un esperó tombat. R2, un parabolt i un espits amb xapa i anelles units per un cordino. Reunió rapelable. 4 espits, un piton, un pont de roca i encintar una savina en uns 30 metres

L2, (Flanqueig).

R2, Jota & Vanessa.

Sortim des de la R2, cap a l'esquerra escalant per una zona tombada, fins arribar a un ressalt. Després del ressalt escalarem per la dreta un tram més vertical però bastant protegit. Després tornarem cap a l'esquerra per anar a buscar un pi tombat enorme on trobarem la R3. R3, Diversos cordinos i un maillo,. Reunió rapelable. Tres espits, dos pitons i un pont de roca a uns 40 metres.

R3, (reunió al Pi).

R3, Guti, Vanessa & Jota.

Rapel.

El descens el fem des de la R3, situada en el mateix pi. Farem un primer ràpel d'uns 40 metres fins a la R2, i després des de la R2 a la base de la Miranda de Can Jorba altre ràpel d'uns 50 metres. Després desfem el camí per on hem pujat fins al paking Nubiola a la Vinya Nova on tenim el vehicle estacionat.