jueves, 10 de enero de 2019

Ascensió Serrat d´en Muntaner "Via Petit Guifré sortida per Via L´Ombra del Vent, 6a+ ó V+/A1e - 65 m. Collbató (Barcelona).

Croquis i ressenya Serrat d'En Muntaner "Via Petit Guifré", El Clot de la Mònica-Montserrat. extret de.- http://esgarrapacrestes.blogspot.com adaptada per Boulder Rocòdrom a Barcelona.
Fitxa Tècnica:

Via: Petit Guifré sortida per l'Ombra del Vent.
Zona: Serrat d'en Muntaner - Clot de la Mònica.
Dificultat: 6a +.
Dificultat obligada: V + / A1e.
Grau d'exposició: Baix. (Exposat en el tram L5, l'Ombra del Vent)
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts. Reunions rapelables. (R4, l'Ombra del Vent No rapelable !!!)
Material: 9 cintes exprés (alguna llarga) i reunions. Opcional: joc de friends (Camalots i Aliens) o tricams per tram via l'Ombra del Vent i estreps.
Orientació: Sud Est.

Paseig de Ronda, Urb. del Pla del Castell a Collbató.
La Serra d'en Muntaner, ens ofereix una gran varietat d'itineraris amb diverses dificultat i longituds. Amb una qualitat de roca gairebé excel·lent, s'estenen des de l'Agulla del Frare del Baix del Clot de la Monica fins a gairebé tocar l'entorn dels Gorres i la zona dels Pollegons. Té dues parts diferenciades per les mitjanes o llargs de les seves vies la part inferior és la que té les vies de major longitud, mentre que la seva part mes superior es troben vies d'escalada de caracter mes esportiu.
En aquesta ocasió ens vam decidir per un itinerari clàssic com és El Petit Guifré amb una dificultat accessible, molt assegurada i no obligada.

Inici del Torrent del Misser.

Clot de la Mònica.

Des de Barcelona agafarem l'A2 direcció Lleida / Tarragona, i sortirem a la sortida de Collbató, continuarem rectes i paralel.les i al costat de l'autovia sense entrar cap al municipi de Collbató. Seguirem després de passar la gasolinera i el supermercat BonPreu fins que veiem les indicacions del Restaurant Vinya Nova i la Hipica. Les seguirem i estacionarem el vehicle entre el Passeig de Ronda i Carrer de Lloret de la Urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Després estacionar el vehicle, agafarem la pista forestal amb acesso restringit vehicles que continua al final del Carrer Lloret que s'endinsa en els camps d'oliveres al costat de la Hipica. Seguirem fins al final del tancat de la Hípica i agafarem el primer tram de pista que ens surt a l'esquerra.

Aguja del Frare de Baix del Clot de la Monica i Serrat d´en Muntaner.

Lleixa, Inici de Itineraris en Serrat d´en Muntaner.
Ascendirem pel fins arribar a l'antic estacionament del Clot de la Mònica (una explanadita amb cartells de acesso restringit vehicles). girarem de nou cap a l'esquerra cap al Clot de la Monica, buscant en uns pins a la nostra dreta amb unes marques de pintura blava. Aquestes ens s'endinsessin pel Torrent del Misser i el mateix Clot de la Mònica. Just davant nostre puja un camí de marques blaves que al cap d'una estona es converteix en un corriol. Seguim el sender fins que som a l'alçada del Serrat d'en Muntaner. En aquest punt un altre camí fitat segueix la paret en paral.let. Arribant a la base de la paret, remuntarem o grimparemos fins a la lleixa a la dreta trobarem el peu de la via Petit Guifré, just darrere de l'Agulla del Frare del Baix del Clot de la Mònica.

Xemeneia entre Ag, Frare de Baix i Serrat d´en Muntaner. Inici.

L1 (V+).-

Localitzem l'inici de la via, just al costat de la ximeneia que separa l'agulla del Frare del Baix de Serrat d'en Muntaner. Una reunió amb un parabolt i un cordino lligat a una fissura de color groc ens serviran per mantenir-nos més segurs a la lleixa.
Començarem a escalar buscant la primera línia d'assegurances del Serrat d'en Muntaner Inferior. Ens trobem davant d'una preciosa placa amb molts foradets i petites preses, que ens ajudaran a anar progressant. La dificultat és mantinguda però les assegurances estan més o menys propers potser amb poc de ajele. Després sobrepassar uns arbustos veurem en una petita lleixa la R1. R1, Dos parabolts amb xapa i una anella units per una cadena. Desvinculació de Esportiva. Reunió Rapelable. 4 parabolts en uns 20 metres.

R1. Vanessa.

L2 (6a+ ó V+/A1e).-

Sortim des de R1, assegurant-a un primer segur que aquesta gairebé a tocar la reunió. Haurem d'ajudar-nos buscant un foradet a la dreta de la paret i assegurar-nos en aquest primer segur. Sortim d'aquest tram per apropar-nos i remuntar un llavi que podem també fer en "A0". Sobrepassant aquest tram continuarem per una placa una mica menys vertical deixant a la nostra dreta una fissura no gaire definida. La dificultat minva i continuem per terreny una mica més ajagut i amb una mica de vegetació fins a trobar la R2, a la base de l'últim mur darrere d'una estirada savina. R2, Dos parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 9 parabolts en uns 25 metres.

R2, Jota & Vanessa.

L3. Via L´Ombra del Vent.

L3 (IV+).- Cinquè llarg Via l'Ombra del Vent.

Després de pujar tota la cordada, ens adonem que estem a la R4, de la via l'Ombra del Vent. La nostra reunió o la que toca a la Via Petit Guifré aquesta uns poc metres mes a baix a l'esquerra a l'iniciar gairebé d'una canal una mica descomposta. Bé ja està fet !!!. Sortim des de la reunió rectes dalt remuntat a una mini lleixa i anem a la recerca d'una fissura a la dreta on podrem col·locar algun tricams (que és el que portem en aquest moment). Escalarem costat de la fissura, els passos són verticals però hi ha bones preses fins arribar a una savina i just a la dreta veurem la R3 de la Via Petit Guifré. R3, Tres parabolts amb xapa, maillo, anella. Dos units per una cadena alguna cosa rovellada i el conjunt entre si units amb un tros de corda aquesta a manera de passamans lligada a una arrel al cim del Serrat d'en Muntaner. Reunió rapelable. Tirada neta uns 20 metres.

Cim Serrat d´en Muntaner.

Guti.

Carena Serrat d´en Muntaner al fons Trió dels Pollegons.

Des de la R3, vam pujar amb ajuda del passamans fins al cim del Serrat d'en Muntaner i vam gaudir una estona de les vistes. Per sota veiem el Cim del Frare del Baix. Aqui comença la carena de la serra que observem que puja fins a tocar la zona de la Plantació a l'esquerra veiem Els Pollegons i a la dreta la Pastereta. Tornem a baixar fins a la R3.
 I vam muntar el rapel. Amb un sol i vertiucal ràpel d'uns 45 metres arribarem fins a la lleixa i inici de la via. Després només haurem de desfer el camí per on hem vingut o seguir escalant això ja cadascú. jejeje.

R3, Jota & Vanessa.

Rapel.

Frare de Baix i Serrat d´en Muntaner.