martes, 7 de mayo de 2019

Ascensió Totxos CAM Nou Barris " Via Somni de primavera, 6a - 80 m." Collbatò (Barcelona).

Carrer Graus.
Collbató, és un municipi que es troba situat a la cara sud a la base de la Muntanya de Montserrat. Gràcies a això i a una curta aproximació practicar l'escalada gairebé tot l'any. Compta amb diverses zones i sectors d'escalada tant esportiva com alguna cosa mes clàssica. En aquesta ocasió ens tornem a fixar en els Totxos de CAM Nou Barris on trobem alguns itineraris de diversos llargs equipats a estil esportiu. Curts però combinables amb altres o per dies amb poc temps i mala previsió meteorològica.

Els Totxos de CAM Nou Barris, són un bon exemple per a aquesta activitat amb roca gairebé excel·lent i ens ofereixen uns pocs itineraris on podem provar i iniciar-nos en vies de més d'un llarg. Sense massa pretensions només per passar una bona estona. Us deixem amb la descripció de Via Somni de Primavera.

Aljub

Inici ó Final Carrer dels Graus.

Totxos CAM Nou Barris.

Des de Barcelona agafarem l'A2 dirrecció Lleida / Tarragona i sortirem a la sortida de Collbató. Un cop estiguem al municipi de Collbató pujarem fins a la part alta d'aquest i intentarem estacionar el vehicle al carrer dels Graus o confrontants. Hi ha un petit pàrquing per a uns 6 cotxes al carrer Pau Bertran.
Un cop estacionat el vehicle pujarem fins al final dels carrers i ens endinsarem en uns camps de conreus d'oliveres al final del carrer dels Graus, seguirem pel camí que ens porta cap al Cingle de Xaloc i els Totxos CAM Nou Barris. Quan ens creuem amb la pista forestal que ve des del dipòsit d'aigües (Sector / Rocòdrom dels Bombers) seguirem ascendint pel camí mes a l'esquerra creuarem el torrent fins arribar al sector d'escalada esportiva anomenat Placa del Pi (Hi ha un gran pi a el centre del sector, gràcies a l'reconeixerem aquest sector). Ja només hem de dirigir-nos per on vegem millor cap a la dreta buscant el peu de via prop del Totxo del Pinotxo. Amb ajuda de les fotos i ressenyes podrem distingir el peu de via. Unes marques de pintura verda ens indiquessin que és l'inici correcte.

Nota. Ull doncs en la mateixa esquerra del sector de la Placa del Pi, trobareu aquestes mateixa marques de pintura. Però aquesta no és la via. La nostra en aquesta ocasió esta mes a l'esquerra al costat del Totxo Pinotxo.ok.

Peu de Via.

Totxo Pinotxo.

L'inici de la Via aquesta just a la base d'un totxo just al costat esquerre del conegut per Totxo al Pinotxo (que aquest reconeixereu per un característic desplom o sostre). Buscarem una marca verda de pintura a la paret, aquesta ens marca l'inici. Els primers metres d'escalada es realitzen per una placa tombada fins arribar a un llavi que no ofereix cap dificultat, després d'aquesta arribarem a una còmoda lleixa on trobarem la R1. R1, Dos parabolts amb xapa i malló units per un cordino. Reunió rapelable. 4 parabolts en uns 25 metres.

Totxo del Jaume??.

Sortim cap a l'esquerra des de la R1, i Desgrimpem un pas per arribar fins a la base de la paret, la continuació de nou marcada amb pintura verda. Col·loquem una cinta exprés llarga per evitar fregament de la corda i vam començar a escalar per la paret alguna cosa mes vertical que l'anterior però gairebé per un igual a l'anterior llarg si moltes dificultats arribarem fins al cim d'aquest totxo on trobarem la R2. R2, Dos parabolts amb xapa i malló units per un cordino. Semblen sikados. Reunió rapelable. 5 parabolts en uns 25 metres.

Jota, R2.
Per continuar hem de fer un canvi de reunió. Sortim caminant rectes cap a la base del següent totxo per un sender més o menys evident. Busquem a la paret la marca de pintura verda i veure la continuació de la via. Al totxo de la dreta hi ha la continuació de les vies "Somni de Tardor, Esther i Inma". I en el de l'esquerra "Somni de Primavera i Mal Pas".

Acceso de R2 a R2 Bis.

R2 Bis.

L3 (6a).-

Localitzem la marca verda a la paret per continuar la via. Aqui la cosa canvia bastant, ens trobem amb un mur molt vertical, els primers passos són bastants tècnics fins arribar a una petita Baumeta. Des d'aquí començarem a escalar verticalment i una mica en diagonal a l'esquerra per la placa ben assegurada, possiblilitat de realitzar-lo en A0. Després del tercer assegurança la dificultat baixa una mica i vam començar a trobar millors preses, un parell de passos més i continua disminuint. Els últims metres són un agradable escalada fins a la R3, gairebé al cim d'aquest últim totxo. R3, dos parabolts amb xapa i anella, units per una cadena. Desvinculació de esportiva. Reunió rapelable. 9 parabolts en uns 30 metres.

Guti & Jota. Cim Totxos CAM Nou Barris. R3.

Cim Totxos CAM Nou Barris. R3.

Després de fer les fotos pertinents, etc. Farem el descens en dos o tres ràpels per la mateixa via. Un primer ràpel des de la R3 d'uns 30 metres fins a la base de l'últim totxo. Des d'aquí caminarem fins a la R2. Des de la R2 muntarem un altre ràpel fins R1, i si ens veiem fins a la base de la via uns 50 metres. Nosaltres ho vam fer en tres des de la R1, vam fer un altre curt ràpel d'uns 25 metres fins peus de via. evitant la vegetació (esbarzers, etc.) i així també ens va facilitar la recuperació de les cordes. Un cop a baix bé podem realitzar altres itineraris per la zona o desfer el camí de l'anada fins al vehicle.

1º Rapel.

2º Rapel.

Localització i ubicació itineraris clàssics Totxos CAM Nou Barris. extret de.- https://xarli-natura100.blogspot.com

Via Verda.- Somin de Tardor, 6a - 80 m.
Via Groga.- Somni de Primavera, 6a - 80 m.
Via Blava.- Mal Pas, 6a - 85 m.
Via  Vermella.- Esther, V+/Ae - 80 m.
Via Negra.- Imma, 6a+ - 90 m.

Croquis i ressenyes Totxos CAM Nou Barris "Via Somni de Primavera", Collbato. extret de.- https://escalatroncs.com

Fitxa de la via.-

Via: Sonmi de Primavera.
Zona: Collbató (Totxos CAM Nou Barris) - Montserrat.
Dificultat: 6a.
Dificultat obligada: V.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada. Amb Parabolts. Reunions rapelables (Amb xapa i anella).
Material: 9 cintes exprés (alguna llarga).