jueves, 4 de julio de 2019

Ascensió Mirador de Garreta - Santuari de Queralt "Via Quercus, 6a ó V+/A0 - 110 m." Berga (Barcelona).

Santuari de Queralt.
La serra de Queralt, és una cadena muntanyosa situada al Prepirineu i orientada d'Est a Oest. És un plegament anticlinal de calcàries cretàciques i juràssiques. A la part superior de la serra de Queralt hi ha el Santuari de Queralt, dins el municipi de Berga (de l'antic terme de la Valldan). En aquest preciós entorn podem practicar a més de senderisme, l'escalada tant esportiva com clàssica en les seves nombroses parets i sectors.
En aquesta ocasió ens vam decidir per anar a visitar una de les zones mes a prop al Santuari de Queralt, el Mirador de Garreta. On molt recentment s'ha equipat la via "Quercus" de diversos llargs en un sector mes d'itineraris esportius. Us deixem amb la descripció. Salut !!!

Cova de la Troballa.

Des de Barcelona, agafarem la C-58 mantenint-nos a l'esquerra, per després continuar per la C-16. Continuarem per la Carretera BV-4242 cap a Berga / Sant Llorenç de Monruys, girarem primer cap a la dreta per la carretera BV-4241z i seguidament per la carretera BV-4241 seguint les indicacions cap al Santuari de Queralt, podem estacionar en les diverses zones a els peus del Santuari.

Acces Mirador de Garreta.

Capella St. Ignasi de Loyola.
Accés.-

Un cop estacionat el vehicle, l'aproximació és bastant curta. Vam pujar per les escales fins al Santuari, per als més mandrosos hi ha un ascensor que també us puja mitjançant pagament, jejeje.
Un cop a la plana principal del Santuari de Queratl, ens dirigirem cap a la Cova de la Troballa i després cap a l'esquerra cap al Mirador de Garreta. L'Inici o el sector d'escalada comença al costat la Capella dedicada a Sant Ignasi de Loiola.

L'Inici de la Via Quercus, el situarem buscant dues semi- soques d'alzina tallats entre les vies d'escalada esportiva "Voltor i Naiona" al camí principal.
Començarem a escalar i gairebé assegurant-alhora ja que la via està bastant bé plena d'assegurances fixos. Passarem entre les dues alzines i després cap a l'esquerra. Uns metres mes amb algun pas més interessant i cap a la dreta al poc veurem la R1, en un molt còmode planet. R1, Dos parabolts amb xapa i anelles units per una cadena. Reunió Rapelable. 13 parabolts en uns 30 metres.

Vanessa, R1.

L2 (III).-

Sortim des de la R1, rectes pràcticament caminant. Remuntem un parell de ressalts, tornem a caminar fins a trobar la R2, juntament la base de la paret de proper llarg. R2, dues parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 3 parabolts en uns 35 metres.

Sortim rectes des R2, per una placa una mica tombada passos fàcils i ben protegida. Arribarem a un ressalt més vertical, on farem un pas estirant al màxim la cama esquerra i agafar una bona presa de mà, pas prou acrobàtic.
Continuarem per l'esquerra escalant un esperó, arribant a una lleixa on en un collet ia la base de la paret veurem la R3. Dos parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 11 parabolts en uns 25 metres.

Guti, R3.

Guti, L4.

L4 (6a ó V+/A0).-

Arribats a aquest punt. Tenim dues opcions segons les ganes que tinguem de embolicar-nos, primera sortir rectes per un pas dur gairebé de bloc, la nostra escollida. O tirar per la dreta amb una dificultat més suau.
Nosaltres vam sortir rectes per la paret una mica desplomada realitzant el pas dur, que també podem fer en artificial. La sortida d'aquest és potser també una mica complicada si no col·loquem bé el peu, jajaja. Després la dificultat baixa bastant i en un parell de grimpades arribarem a la R4 a pocs metres dels resta del Castell de Berga. R4, dos parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 6 parabolts en uns 15 metres.

Cim Mirador de Garreta.

Serralada de Queralt.

Des de la R4, vam acabar de pujar uns 10 metres fins al cim, on trobarem una estelada coronant el cim.
Vam gaudir de les vistes de la serralada de Queralt,
veurem el Pantà de Baels, el municipi de Berga, etc. Recollim les nostres coses i ens dirigirem cap a un corriolet a la nostra esquerra que baixa, sense sortir-nos d'aquest en poc temps estarem de nou a la pista - camí del Santuari de Queralt i a peus del sector Mirador de Garreta (peus de via).
Des d'aquí bé podem seguir escalant o desfer el camí d'anada a buscar el nostre vehicle.

Vanessa, Mirador de Garreta.

Mercadal Superior e Inferior.

Mirador de Garreta.

Cova de la Troballa.

Fitxa Tècnica:

Via: Quercus.
Zona: Mirador de Garreta - Santuari de Queralt.
Dificultat: 6a o V + / A0.
Dificultat obligada: V + / A0 (IV + si agafem variant a la dreta del L4).
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb bastants parabolts. Reunions no rapelables excepte R1, si rapelable.
Material: 14 cintes exprés (algunes llargues) i reunions. Opcional: Estreps.

Croquis i ressenyes Mirador de Garreta "Via Quercus", Santuari de Queralt (Berga) extret de.- https://elcoleccionistadevies.blogspot.com