domingo, 21 de febrero de 2021

BoulderZone Torre Pallaresa, Santa Coloma de Gramenet (Barcelona).

BoulderZone Torre Pallaresa.

Us desvetllem un projecte en el qual estem treballant encara. Aquest sorgeix per la manca de zones o llocs per a la pràctica de l'escalada o boulder a la ciutat de Santa Coloma de Gramenet de Barcelona província, i arran de les restriccions de mobilitat per causa de la pandèmia de l'Covid-19.

Després d'una d'aquestes sortides per la Serralada de Marina, per a la nostra sorpresa i alegria vam descobrir per a nosaltres aquest petit i tranquil lloc en els límits del municipi Colomenca i al costat d'un dels edificis més emblemàtics de la ciutat "La Torre Pallaresa", d'ahi donar el nom a aquesta franja de roca natural, on hem projecte alguns problemes i travesses per fer bloc o búlder (paraula derivada de l'idioma anglès, "Boulder" que significa bloc. Usada en el argo dels escaladors per definir un estil de la pràctica de l'escalada. En aquest cas escalar sobre petits blocs de pedra o franges rocosa utilitzant només peus de gat, magnesi i un matalasset anomenada Crash Pad).

Problema 1ª Pallaresa.

Torre Pallaresa.

Pista ó Cami a Sant Jeroni de la Murtra.

Des de Barcelona, ens vam dirigir cap a la població de Santa Coloma de Gramenet o bé per la Ronda Litoral B-10 o Ronda de Dalt i sortir a la sortida número 19 a Santa Coloma.

Un cop a Santa Coloma continuarem per l'Avinguda Pallaresa fins al final de el Parc Europa, sense entrar de nou a la B-20, girarem a l'esquerra pujant per l'empinat carrer d'en Gaspar. Tornem a girar el primer carrer a la dreta Carrer Prat de la Riba, passant el Poliesportiu de La Bastida continuem pel Carrer de Santa Eulàlia i estacionem el vehicle a l'inici de la pista forestal que va a el Monestir de Sant Jeroni de la Murtra o llocs específics propers (Pàrquing de l'Institut de la Bastida), una mica més amunt.

Pista a Torre Pallaresa.(Esquerra)

Murs de limitacions Torre Pallaresa.

Accés.-

Segons on hàgim estacionat, tornem a l'inici de la pista forestal que va a el Monestir de Sant Jeroni de la Murtra. Traspassem la cadena que talla el pas a vehicles de motor i continuem per la pista ampla uns quants metres fins arribar a una cruïlla de camins. A l'esquerra deixem la pista forestal que va a el Monestir i a Can Butinyà i continuem pel camí particular que ens portés a l'entrada principal de la Torre Pallaresa.

Arribant a l'entrada, continuarem vorejant el mur que limita la finca seguint una petita torrentera fins a sortir a una pista forestal que es dirigeix cap a Torribera, resseguint el mur que limita els límits de Torre Pallaresa. Quan la pista ja s'enfoca directament en direcció cap a Santa Coloma i el Recinte Torribera, passant una gran porta de color negre trobem la zona de Boulder que forma part de el mur que limita la finca de la Torre Pallaresa.

També es pot accedir des del Recinte Torribera, encara que mes curt si és mes embolicat de descriure. Per als locals de la zona si que els resultés més fàcil arribar a el lloc per aquest camí. Això si haureu de passar per un forat a la tanca del Recinte de Torribera.

Problema 1ª Pallaresa.

Coneguem una mica el lloc, la Torre Pallaresa es tracta d'una torre senyorial renaixentista situada enmig d'una petita vall de Parc Natural de la Serralada de Marina a Santa Coloma de Gramenet, ciutat de la província de Barcelona.

La Torre Pallaresa destaca d'entre tots els edificis notables de Santa Coloma de Gramenet amb una especial singularitat, obra cabdal de l'arquitectura catalana de segle XVI, i una de les obres renaixentistes més importants de país, declarat monument historicoartístic d'interès nacional en 1.931.

Perquè us expliquem això, mes que res perquè siguem sobretot respectuosos amb el lloc i procurar que la nostra presència es noti el menys possible.

Així mateix per poder gaudir durant força temps de la pràctica del bulder a la zona.

Manternerla neta, cuidada i portar-vos sempre les escombraries. Gràcies.

Problema Santako Style.

Problema Linea Furmi.

Sobre la zona direm que es tracta d'una roca tipus arenisca potser alguna cosa granítica, amb una alçada d'uns 4 o 5 metres i uns 30 a 35 metres de llarg. S'ha netejat una mica, traient algunes pedres i esbarzers. És un lloc que sol donar l'ombra així que en temporades estivals estarem una mica resguardats i sobretot molt tranquil·la.

Nosaltres fins ara hem realitzat uns 8 problemes amb el temps anirem marcant alguns mes. Hem preferit ometre grau de dificultat perquè sigueu vosaltres qui els gaudiu.

La nostra forma de graduar la dificultat és la següent: el bloc té 3 graus: ho he fet, no ho he fet i no ho faré mai. (Nota: Gràcies als senseis Jaume Olivera "Climbat" i Alex Sanchez "BDN Climb").

Ah !!! Vigilar en les parts mes altes podeu trobar tros de vidres, tornem a recodar que el boulder és part de el mur que limita la finca.

Problema Travesa Pallaresa.

Problema Traves Furmi.

Problemas s/n i Santako Style.

Ressenyes BoulderZone Torre Pallaresa, Santa Coloma de Gramenet (Barcelona).- (by Guti Santako, Oskaraty Neanthertalensis y Alex "Guri").

D'esquerra a dreta.

Problema 1.- La Sencilla. Sit.

Problema 2.- Lance Furmi (Marcat en verd). Sit.

Problema 3.- Travessa Furmi.

Problemas La Sencilla, Lance Furmi i Travesa Furmi.

Problema 4.- s/n. Proj. Sit.

Problema 5.- Santako Style.

Problema 6.- 1ª Pallaresa.

Problemas La Sencilla, 1ª Pallaresa i Linea Furmi.

Problema 7.- 2ª Pallaresa.
Problema 8.- Linea Furmi.

Problemas Santako Style, 1ª Pallaresa i 2ª Pallaresa.