martes, 6 de abril de 2021

Escalada Esportiva a Montgrí "Sector La Pedrera", Torroella de Montgrí (Girona).

Via Rockitis Atòpica, 6a+.

Aquests dies hem fet una escapadeta cap al Baix Empordà i després de fer una excursió a el Castell de Montgrí. Vam veure alguns sectors d'escalada esportiva i vam decidir fer una vista expres a un d'aquests sectors.

El Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. és un espai natural protegit situat a cavall entre les comarques de l'Alt Empordà i el Baix Empordà.

El massís del Montgrí pot dividir-se en dos. Una franja nord que forma un altiplà i una franja sud més alta, escarpada i rocosa, on hi ha els principals pics: Montplà, Muntanya d'Ullà i Montgrí, darrere de la qual es troba la vall de Santa Caterina. Seguint aquest sistema de pics direcció a la mar, es troba el Rocamaura, en les faldilles es troba el poble costaner de l'Estartit. Les illes Medes, davant l'Estartit, es consideren una prolongació del massís sota el mar.

Carrer de Santa Margarida.

Camì dels Tres Pins.

Des de Barcelona agafarem la Ronda Litoral / B-10, seguirem per l'esquerra per anar per C-58. Després per la dreta per prendre la sortida en direcció AP-7 / Girona / França, seguirem per la C-33, carretera amb peatges.
Prendrem la sortida 9A-9B cap a C-35 en direcció Maçanet de la S / Sta. Coloma de F / Lloret de Mar / St. Feliu de Guíxols / Port de Palamós.
Sortim a la dreta a la bifurcació per continuar per Sortida 9A i incorporar-nos a C-35, després continuarem per la C-65 i després per la C-31.
A la rotonda, agafarem la segona sortida en direcció C-66. En la següent rotonda, agafem la primera sortida en direcció GI-652.
Seguirem a la C-31, en direcció Ctra. Palafrugell / C-31 fins arribar a Torroella de Montgrí.
A Torroella de Montgrí, deixarem la C-31 o Carretera de l'Estartit i ben pel carrer Fatima o un carrer adjacent pujarem fins a la Ronda Pau Casals, on trobarem una gran explanda on podrem estacionar el vehicle.

El Pedrigolet ó Tartera del Massís de Montgrí.

Sector d´Escalada Esportiva La Pedrera, Montgrí.

Acces.-

Un cop hem estacionat el vehicle en el pàrquing o esplanada dels Visitants de Montgrí. Agafarem la pista forestal o Camí dels Tres Pins que fa en direcció a Castell de Montgrí hi ha algunes marques de pintura vermelles i blanques de GR. Passat uns metres trobarem una bifurcació a la nostra esquerra amb una indicació vertical de fusta, aquesta va cap a l'ermita de Santa Caterina. Nosaltres continuarem per la pista per on venim. Després d'una pujada intensa però no molt llarga arribarem a una tartera coneguda com El Pedrigolet, creuant aquesta i a uns pocs metres mes a l'esquerra arribarem als peus de el sector La Pedrera.

Via s/n, 6a+ (Sector La Pedrera). Montgrí.

Via La Rektoria, 6a.

El massís de l'Montgrí és un sorgiment de roca calcària format per una falla orientada d'est a oest. La seva creació és sincrònica a la de Pirineu. Sovint es troba intrusions magmàtiques de quars vermell o marró.

La majoria de sectors d'escalada estan distribuïts sota els murs rocosos del Castell de Montgrí. El sector que més destaca i conegut és el Cau del Duc, per l'emblemàtica cova on es van trobar resta arqueològics i les precioses vistes.

Via Columnes de Fum, 6b.

Ens quedem amb el sector potser més còmode d'arribar i amb bon peu de vies. El sector de la Pedrera amb unes 7 vies equipades, segurament en futures es podrien obrir o equipar algunes mes. Recordar que estem en Parc Natural Protegit i obrir que perdir permís per a això.

Dir també que alguns dels itineraris d'escalada té les assegurances bastant obsolets o molt oxidats i Rovellats.

Amb aquesta hem sol practicat l'escalada a les vies on hem vist que l'equipació estava millor i menys antiguada.

Via Columnes de Fum, 6b.

Txiki, A peu de Vies.

L'escalada en Montgrí es tracta d'vies curtes, algunes pot arribar als 30 metres, però pel gerenal estan entre els 15 a 20 metres de longitud, on la dificultat es troba en passos puntuals.

Roca calcària, on encara queda polir alguna cosa, però  de bona qualitat. Alguna plaqueta alguna cosa instable o buida, jejeje. Preses petites, regletillas, fissures cal buscar bé on posar els peus i passos tècnics o atlètics.

Ens deixa amb ganes de provar mes que en properes intentarem fer i tastar, jejeje.

Massís del Montgrí.

Croquis i Ressenyes Montgrí "Sector la Pedrera part Esquerra", Torroella de Montgrí (Girona) cedit per V. Vallès.

Ressenyes Montgrí "Sector La Pedrera", Torroella de Montgrí (Girona).- Numeració d'esquerra a dreta mirant el sector.

Via 1.- Rockitis Atòpica, 6a+.
Via 2.- La Rektoria, 6a.

Croquis i Ressenyes Montgrí "Sector la Pedrera part Dreta", Torroella de Montgrí (Girona) cedit per V. Vallès.

Via 3.- Columnes de Fum, 6b.
Via 4.- L´Entrevista, 6b+.
Via 5.- s/n, 6a+. (Assegurances molt rovellades).
Via 6.- s/n, ?? (Assegurances molt rovellades).
Via 7.- s/n, 6a. (Assegurances molt rovellades).

Material: 10 cintes exprés i baga d'ancoratge. Opcional: pots venir bé un joc de tascons o friends. Alçada màxima uns 20 metres.