miércoles, 13 de octubre de 2021

Ascensió Esperó Fra Garí + Ag. Alta Tensión "Vies Pitufina i Alta Tensión, 6a+ - 125 m." Monistrol de Montserrat (Barcelona).

Croquis Esperó Fra Garí + Ag. Alta Tensión "Vies Pitufina i Alta Tensión, 6a+ - 125 m." Monistrol de Montserrat (Barcelona).

Via: Combinació Vies Pitufina i Alta Tensió.
Zona: Càmping / Camí Via Crucis - Montserrat.
Dificultat: 6a +.
Dificultat obligada: 6a +.
Grau d'exposicions: Baix.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts, espits, ponts de roca i algun pitó. R 's són raperables.
Material. 12 cintes exprés + R 's, Baga d'ancoratge. Opcional: Algun friend, fifi i estreps.
Orientació: Nord-est.

Monastir de Montserrat.

Bones de tornada a ballar-la, després d'una lesió d'esquena que ens ha tingut gairebé un mes amb rehabilitacions i sessions de magnetos, electros i altres.
Però ja ens estem posant a el dia, i que millor cordada amb Joan Boter i Xanadu per veure com estem mental i físicament.
En aquesta ens acostem a la nostra estimada Muntanya de Montserrat, dir que un dia amb molta boira així que vam optar per una aproximació curta i prop de el vehicle. Triem endinsar-nos en els sectors del Càmping / camí Via Crucis. Ara us narrem la nostra experiència, esperem que us agradi.

Joan & Xanadu, Camí Via Crucis.

Des de Barcelona agafarem la C-58 direcció Manresa, seguirem en aquesta seguint les indicacions cap a Montserrat. Sortirem a la sortida Montserrat / Manresa a la C-55 Per aquesta carretera ens dirigirem cap al poble de Monistrol de Montserrat. Un cop arribem a aquest pujarem cap a l'aparcament del Monestir de Montserrat per una carretera amb força revolts, Compte amb els i les ciclitas !!!! i altres vehicles que ens vindran de cara.
Un cop passem la barrera de l'aparcament del Monestir buscarem lloc per estacionar. El tiquet d'estacionament té descompte per a les persones federades.

Esperó Fra Garí. L1, Via Pitufina.

Acces:

Després estacionar el vehicle, ens dirigirem cap a l'estació de el funicular de Sant Joan. Des alli continuarem uns metres pel camí a l'ermita de Sant Joan i el Càmping. Per una escales a la nostra dreta accedirem a el camí de Fra Garí i abans de l'última pujada, ia l'esquerra d'un esfondrament de el sector El Hostiódromo, trobarem els sectors d'escalada Placa del Salme i Esperó Fra Garí en aquest últim a l'inici d'una fissura comença la Via Barrufeta (esq.) i Via Me lo dijo er Lopez (drta.) noms dibuixats a la roca.

L1 (6a+).- Via Pitufina - Esperó Fra Garí.

La Mayoria de les vies de l´Esperó Fra Garí, estan notablement polides i l'escalada és en rampa amb poc cant. Espits i parabolts es reparteixen l'equipament i al menys les reunions són bastant decent.
Vam decidir començar per la Via Pitufina, molt a prop d'una fissura nom dibuixat a la roca. Els primers passos són clau molt verticals, gastats i humits. Genial, jajaja.
Ens ajuda que estat ben assegurada en aquests primers metres, roca molt compacta, l'escalada és molt fina i dura. Marcaríem o m'atreviria a dir que la seva dificultat és superior a la marcada. Vam muntar la R1 a l'arribar a una gruixuda rebava flanquejant uns pocs metres a l'esquerra. R1, dos espits amb xapa units per una cadena amb mosquetons. També veurem diversos burins i dues reunions més cap a l'esquerra. 9 assegurances (alternant espits i parabolts) en uns 30 metres.

Esperó Fra Garí. R1, Via Pitufina.

Esperó Fra Garí. L2, Via Pitufina.

Esperó Fra Garí. R2, Via Pitufina.

L2 (V+).- Via Pitufina - Esperó Fra Garí.

Sortim des de la R1, rectes cap amunt. Encara que sembla que la dificultat afluixa, dir que per a res i de regal els assegurança allunyen més, jajaja. La roca continua sent de qualitat, però preses petites i cal buscar bé on col·locar els peus, és un tiratge més tècnica. A meitat de llarg la dificultat afluixa bastant trobem la R2 en una roca ja en una zona mes arbustiva i que ens deixa a pocs metres de camí de l'mirador Fra Garí. R2, un espits amb xapa i dues parabolts amb xapa, un unit a l'espits amb un cordino i amb anella. Reunió rapelable. 6 assegurances (spits i parabolts) en uns 10 metres.

Cim de l´Esperó Fra Garí.

Esperó Fra Garí. L2, Via Pitufina.

Croquis Vies d´Escalada de l´Esperó Fra Garí - Camping/Camí Via Crucis, Monistrol de Montserrat (BCN) extret de.- https://kpujo.com/

Resenyes vies d´escalada Esperó Fra Garí, Monistrol de Montserrat (Barcelona).- de Esq. a Drta.

Via 1.- El Tren de la Bruixa, V. ( spits amb xapes blaves).
Via 2.- Esfera luminosa, L1 - V i L2 - V+.  (Directa sense reunió intermèdia = 6a). spits 40 m.
Via 3.- Esther, V+. (spits)
Via 4.- Esfera de Cristal, L1 - V+, L2 - 6b i L3 - V. (spits) 50 m.
Via 5.- Pitufina, L1 - 6a+ i L2 - V+. (spits i parabolts) 40 m.
Via 6.- Me lo dijo er López, 7a. (parabolts) 35 m.
Via 6 bis.- Farola Band, 6a. (spits). no surt al croquis.
Via 7.- Shangai surprise, V+. (spits i parabolts).
Via 7 bis.- La Visera, 6b. (parabolts). no surt al croquis.
Via 8.- Me dais asco todos, V. (spits i parabolts).
Via 9.- Traficants de somnis, IV+ (spits).

Material: 12 cintes exprés, baga d'ancoratge i casc. Alçada màxima uns 50 metres "Via Esfera de Cristal", alçada mitjana uns 25 a 30 metres.

Ag. Alta Tensión.

Ag.Alta Tensión. L1, Via Alta Tensión.

Accés a Roca Alta Tensión.-

Despres de reagrupar la cordada al complet, recollim les cordes i part de l'equip. Acabem de remuntar uns pocs metres des del cim de l'Esperó Fra Garí, fins al camí de Fra Garí, veurem unes tanques de fusta que saltem i ens deixés a la base de la Granota i Agulla Al·lucina Carabina.
Des d'aquí seguirem uns pocs metres cap a l'esquerra pel camí de Fra Garí, fins a localitzar un corriol que puja fins a la base de la Roca Alta Tensión equipat amb cordes fixes. L'inici de la Via esta marcat amb un burí i una marca de pintura blanca.

Ag.Alta Tensión. L1, Via Alta Tensión.

Ag.Alta Tensión. R1, Via Alta Tensión.

Localitzem l'inici de la via gràcies a un buril amb xapa i una marca de pintura blanca a la paret. Comencem a ascendir per un ressalt a l'esquerra la primera assegurança és una mica de riure un cordino vorada un fràgil arbust, mes que segur lleva por. Continuem en diagonal a la dreta fins a un marcat diedre bastant assegurat. Després d'uns poc metres haurem de sortir per la placa de l'esquerra fins arribar a la R1, just al principi del sostre. R1, Alguns spit amb xapa units amb un cordino o corda fixa amb un mosquetó per rapelar i mogollon de burins per assegurar-nos. 7 espits, un cordino en un arbust i dues pitons en uns 30 metres.

Ag.Alta Tensión. R1, Via Alta Tensión. Joan, Guti & Xanadu.

Ag.Alta Tensión. L2, Via Alta Tensión.

L2 (6a).-

L2, el llarg mes impressionant de la via. Es tracta d'un flanqueig molt ben assegurat amb espits i algun burí cap a la dreta per sota d'un gran sostre. Donant lloc a un gram ambient tenint amb teló de fons el Monestir de Montserrat. Hi ha una corda fixa que arriba fins al mig del sostre que després contínua recta cap amunt, serà un nou projecte de via !!?. Sortint de R1 ens anem agafant a algunes preses de mans i busquem peus a fisuritas que veurem. Ull a les persones mes baixes ja que hi ha descompesacio entre arribar a les mans i a donar amb bons peus. Si apurem es pot realitzar en A0. L'últim pas és el de més confiança ja que és un llarg pas per arribar a la R2. Cercar bé pel final buits per a les mans i peus ja pegant a la paret. R2, Diversos spit i burins Alguns amb un eslabon de cadena per rapelar. Reunió penjada una mica incomoda. 8 Burins o espits en uns 20 metres.

Ag.Alta Tensión. R2, Via Alta Tensión.

Ag.Alta Tensión. L2, Via Alta Tensión.

Ag.Alta Tensión. L3, Via Alta Tensión.

L3 (V+).-

Sortim rectes cap amunt, per un placa que ja ens marca el grau màxim de dificultat d'aquest tercer llarg. Amb preses justes però bones. És un llarg amb prou segurs que conformi baixa la dificultat aquests van allunyant. Vigilar els últims metres ja que la roca aquesta alguna cosa descomposta, després de gairebé acabar de vorejar una zona arbustiva veurem a l'esquerra la R3. Dos spit amb xapa casolana i un parabolt una mica rovellat amb xapa units per cordinos. Reunion no rapelable. 11 burins o espits en uns 40 metres.

Ag.Alta Tensión. R3, Via Alta Tensión.

Cim Ag.Alta Tensión.

Des R3 vam acabar de pujar al cim d'Alta Tensió, on ja veiem rovellada i enderrocada la torre que li donava nom a aquest cim. Una fita de pedres i l'antic ferro que cap de subjecció de la torre marquen ara el cim. Ens fem unes fotos per conmemomerar el moment i de seguida ens preparem per al descens.

Acces i descens Cim Ag. Alta Tensión (Pas Equipat).

Descens.-

Des del cim d'Alta Tensió, desgrimpamos una mica pel vessant Oest cap a la plataforma on se situava la torre elèctrica del cim. Des d'aquí veurem un tram equipat amb cordes fixes, qu ens portarà fins la instalació de ràpel de la roca del Cargolet a la dreta. Des d'aquí muntarem un ràpel d'uns 55 metres fins peus de via de la Granota, just on camienza el tercer llarg de la Via Pique Longue. Des d'aquí ja seguim vorejant la Granota fins arribar de nou a la cova amb seients "El Mirador del Fra Gari" i d'alli desfer el camí per on venim fins al vehicle.

Descens.

Via: Alta Tensió
Zona: Alta Tensió / Camping-Cami del Via Crucis.
Dificultat: 6a.
Dificultat obligada: V +/A0.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada, amb material divers (Burins, espits i algun pitó). reunions 1 i 2 rapelables.
Material: 12 cintes exprés.
Orientació: Est.

Croquis i ressenyes Ag. Alta Tensión "Via Alta Tensión", Monistrol de Montserrat (BCN) extret de.- https://escalatroncs.com/