miércoles, 8 de agosto de 2018

Ascensió Carena del Cap de Sant Joan (Cim Sud) "Via Lluis Baciero Salvador, V+ - 60 m." Cami de les Bateries/Montserrat (Barcelona).

Cami de Sant Miquel.
La Carena del Cap de Sant Joan, és una petita zona muntanyosa que neix prop del torrent Fondo i el de Sant Joan fins a tocar amb el camí de Sant Miquel, sent l'Agulla del Cap de Sant Joan la seva part mes alta.
A la Carena del Cap de Sant Joan dels germans Masó, ens deixen alguns itineraris bastants interessants per fer en un matí d'hivern o dies amb poc sol. En aquesta vam realitzar la via "Lluís Baciero Salvador", dedicada a aquest escalador de Sabadell amb una extensa activitat en escalada tant clàssica com esportiva. Un dels pioners en el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Esperem que us agradi la ressenya.

Cruilla Camins de les Bateries i Sant Miquel.

El Punxó d´en Tatet.

Carena del Cap de Sant Joan.

Estacionar el vehicle a la zona de pàrquing del Monestir de Montserrat (de pagament). Des del Monasterior pujarem els primers esglaons per agafar el camí de Fra Gari o de Sant Miquel en direcció cap al càmping. Passarem aquest i continuarem cap a la mateixa erimita de Sant Miquel, un cop passada ens trobarem amb una cruïlla de camins. Agafarem el camí de l'esquerra "Cami de les Bateries". Seguirem per aquest fins arribar al Torrent de Sant Joan, just abans que el camí faci un brusc canvi d'orientació cap a l'esquerra.
Aqui el deixarem i buscarem la manera més còmoda per arribar a la base de la Carena del Cap de Sant Joan, entre la zona arbustiva i bastant tancada ja que són molt poques les cordades que realitzen aquests itineraris. El Cim Sud de la Carena és la més visible. Un cop a la base de la roca podrem veure algun aseguranssa.

Carena del Cap de Sant Joan (Cim Sud).

Peu de via.

L1 (V-).-

El peu de via està marcat per la típica fletxa dels Masó gravada a la roca i les inicials "LLB". Els primers passos són bastants fi i una mica desprotegits fins arribar a la primer punt de seguretat. La roca és de primera passada la primera part arribarem a una espècie de placa més tombades i amb no tan bona qualitat. Passat un petit ressalt muntarem la R1 en uns arbustos (boix) en una comoda lleixa. R1, muntar-la en uns arbustos amb bagues savineras. 5 parabolts en uns 30 metres.

Vanessa. R1.

L2 (V+).-

Sortim de la R1 (reunió en els arbustos) uns metres cap a la dreta per la base de la paret. Amb uns passos difícils ascendim per un mur vertical i exposat fins arribar a la primera assegurança del llarg. Després realitzarem un bonic i disfruton flanqueig cap a la dreta molt bé assegurat. Trobarem la R2, després de passar una cavitat on córrer una mica més l'aire entre assegurances, jajaja. Aquest és sens dubte el llarg que fa aquesta via molt bonica. R2, Dos parabolts amb xapa mes un pont de roca. No rapelable. 5 parabolts en uns 17 metres.

Guti. R2.

Sortim de la R2, rectes cap amunt amb algun pas compromès però amb molt bones preses, fins a arribar a una assegurança. Després uns metres per una rampa fàcils fins arribar a la R3. a pocs metres del Cim Sud de la Carena del Cap de Sant Joan. R3, Dos parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. Un parabolts en uns 10 metres.

R4. Cim Sub de Carena del Cap de Sant Joan.

L4 (III-).-

Sortim de la R3, rectes i amb quatre passes estem en el Cim Sud de la Carena. Aqui sota una fita trobarem el pot amb el llibre de piades, regristamos la nostra ascensió tornem a deixar-ho al seu lloc i vam gaudir una estona del paisatge montserratí del nostre voltant. Tan vist i de vegades poc conegut. jejeje. Algfunas fotos per al blog i vam decidir fer el descens. R4, assegurar si es desitja a esquena. Tirada lliure uns 3 metres.

Carena del Cap de Sant Joan. (Cim Central).

Vanessa. Cim Sud Carena del Cap de Sant Joan.

Per baixar només hem de desgrimpar fàcilment cap al coll situat al Nord. Després baixarem per la canal de l'esquerra a l'Oest i des d'aquí ens dirigirem a l'inici de la via. O en el nostre cas per arrodonir el dia realitzar un altre itinerari al Cim Central de la Carena.
Si doneu per concluiuda la sortida haureu de baixar per on vam pujar a la base de la roca i arribar fins al camí de les Bateries. Des alli ens dirigirem fins al monestir i el vehicle.

Guti. Cim Sud Carena del Cap de Sant Joan.

Croquis i ressenyes Carena del Cap de Sant Joan (Cim Sud) Via Lluis Baciero Salvador.
Fitxa Tècnica:

Via: Lluis Baciero Salvador ..
Zona: Cami de les Bateries / Gorros.
Dificultat: V +.
Dificultat obligada: V +.
Grau d'exposició: Baixa / Mitjà.
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts 8 mm. Reunions no rapelables.
Material: 6 cintes exprés i reunions.