jueves, 9 de agosto de 2018

Ascensió Carena del Cap de Sant Joan (Cim Central i Cim Nord) "Via Cornerstone, V- - 35 m." Cami de les Bateries/Montserrat (Barcelona).

Carena del Cap de Sant Joan (Cim Central).
Després de realitzar l'ascens al cim Sud de la Carena del Cap de Sant Joan (veure ressenya .-http://boulderinbcn.blogspot.com/2018/08/ascensio-carena-del-cap-de-sant-joan.html). Vam decidir acabar el dia fent l'escalada a les següents Cims Central primerament per un altre itinerari obra dels germans Masó la via "Cornerstone" i seguidament dirigir-nos al cim Nord per baixar des de la reunió de la via "Jesús Carruesco". Ja que un cop estem a la zona val molt la pena fer gairebé tots els itineraris si ens és possible. Per temps nosaltres només hicvimos aquests dos deixant per a una altra la "Jesus Carruesco" al cim Nord. Que gaudiu d'aquesta ressenya.

Inici de via.

Cim Central, Carena del Cap de Sant Joan.
Com arribar.-

Després acender al Cim Sud de la Carena del Cap de Sant Joan, destreparemos cap al coll (nord). Després baixarem la canal de l'esquerra (oest) i seguirem cap a la base de la roca Central, al clar o buit buidat d'esbarzers i arbustos aquesta l'inici de la via. Veurem a uns 3 o 4 metres els primers assegurances.

R1. Via Cornerstone.

Guti & Vanessa. Cim Central, Carena del Cap de Sant Joan.
L1 (V-).-

L'inici de la via està signat a la manera Masó amb una fletxa i la inicial d'una "C" gravades a la roca. Comencem a escalar per la roca cap a un enfonsament on veiem la primera assegurança, pel camí podem encintar un merlet doncs hi ha bastants metres fins a aquesta primera assegurança. Encara que talla la via és realment molt xula i bonica, amb roca de qualitat i estupendes preses la part més vertical aquesta ben assegurada i passada aquesta tomba bastant la dificultat baixa. Aquesta última és fàcil però alguna cosa exposada però es deixa col·locar algun segur flotant (tipus friends). Resseguint les llomes arribarem a la R1 al cim Central de la Carena. R1, dos parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 4 parabolts en uns 35 metres.

Agulla del Cap de Sant Joan.

Cim Nord, Carena del Cap de Sant Joan.

En Cim Central no hi ha ni fita, ni instal·lació de ràpel. Per baixar continuarem ascendint per l'aresta nord uns 10 metres. Fins arribar a la reunió de la Via "Jesús Carruesco" en el Cim Nord, aquesta està preparada per rapelar. Reunió amb dos parabolts amb xapa i anelles. Des d'aquí farem un ràpel d'uns 25 metres fins a la base de la roca Nord.
Després ens dirigirem una mica ascendiuendo a la dreta per anar després baixant per on millor vegem cap al Camí de les Bateries. Primer baixarem vorejant les bases del Cim Nord i Central, finalment sortirem a l'inici de la Via "Lluís Baciero Salvador". Des d'aquí intentar desfer el camí per on vam venir.

R1, Via Jesus Carruesco. (Rapel).

Vista del Cim Central. Carena del Cap de Sant Joan.
Fitxa Tècnica:

Via: Cornerstone.
Zona: Cami de les Bateries / Gorros.
Dificultat: V -.
Dificultat obligada: IV +.
Grau d'exposició: Baixa / Mitjà.
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts 8 mm. Reunio no rapelables.
Material: 6 cintes exprés i reunions. Opcional ( portar friends i bagues).
Orientació: Sud-oest.

Croquis i ressenyes Carena del Cap de Sant Joan (Cim Central) -Via Cornerstone. extret de.- https://jaumegrimp2.blogspot.com