domingo, 9 de agosto de 2015

Ascensió a La Reina "Via Aresta Brucs, IV + - 80 metres". Montserrat (Barcelona).

Parquing a Can Massana.

Agulles.

Pas de la Portella

Agulles. (de Dreta a esquerra descendin, Botedura del Gra, Corona de la Reina, La Reina, Bola de la Partiò, La Bitlla).

Per colecionistas l'Agulla de la Reina és una bellaza ancorada darrere del seu dos grans companyes més conegudes la Bitlla i la Bola de la Partió.
La seva via Aresta Brucs, via lògica sobre bona roca, és trepitjada sense miraments per vies més modernes. Normalment la mateixa manera que es combina La Bitlla amb la Bola de la va partir. La Reina se sol combinar amb una altra via a la Corona de la Reina, completant així una interessant escalada en dos Agulles. O recorrent totes les arestes  brucs des de la Bitlla i acabant en la Botedura del Gra.

Un lindo gatito.

Jota & Irene. Canal del Ou de Colom.?¿

Bola de la Partiò

Aresta Brucs, La Reina.

Peu de via.

Aparquem el vehicle a la zona de pàrquing de Can Massana, a prop del poble del Bruc. Pugem per la pista forestal i ens dirigim cap al refugi de Vicenç Barbé pal indicatiu.
Passat el Coll de Can Massana, Ens desviem a la dreta deixant la pista que va cap a La Cadireta, seguint els marques grogues i blanques fins al Refugi de Vicenç Barbé. Passant per l'estret del la Portella.
Des del Refugi. localitzem un corriolet que va cap a  el nord vorejant els rocs buscant els Bessones. Ens trobárem un corriolet que puja directe per la vessant est de la Bitlla, (hi ha unes marques liles en un terreny més rocós i relliscós) .Pasada la Bitlla continuem i passem la Bola de la Partió, continuem passant un altre collet amb una roca i després d'aquest ascendim al coll de la Reina, per després baixar fins peus de via, que és aquesta gairebé a meitat de la canal, però nosaltres vam començar des del peu mateix de la Reina un arbre caigut ens fa de base de peus.

Peu de via. Irene & Jota.

Peus de via Jota & Guti.

L1 (IV) .-

L'Aresta Brucs a l'Agulla de la Reina comença enmig de la canal, encara que nosaltres la vam començar des dels mateix peus de via de l'agulla fent alguns metres mes. És molt difícil localitzar les assegurances en si de la via encara que compta amb diverses aquest primer llarg. Sortim recte i amb tendecia a la dreta a uns bastant metres trobem el primer burí després fent algun zigi -zaga esquerra dreta hauria d'haver altres però no els hem vist i així cap a l'esquerra gairebé arribant a la canal d'arbust de la nostra esquerra donem amb la reunió de parabolts amb anella per rapelar d'una altra via mes morderna. 3 burins (se suposa), 45 metres.

R1 (Irene, Guti & Jota).

Jota (Darrera Bessones i Agulle de l´Abret).

Bola de la Partiò.

L2 (IV +) .-

En aquest segon llarg, vam sortir cap a flanquejant la dreta on veiem un spit que hem de ignorar, fins que a sobre trobem el cap d'un bril on col·loquem la xapa recuperable. Continuem rectes cap al cim, paral·lels a una línia de espits. Per aqui camina el pas clau de la via IV +. Fins a la reunió que es munta aprofitant un gerdarme que no trobem. I vam decidir muntar-la en una alzina mica seca (ull !!!). 1 cap de burí, 4 burins. 35 metres. La reunió muntar-la a l'alzina portar dues bagues savineras.

R1 (Irene & Jota).

Cim.

Les Bessones.

Aresta Brucs, Agulla de l´Abret.

R2 (Cim Irene i Jota).

Cim (Guti).

Gerdame de la Reina (Darrera la Corona de la Reina i Botedura del Gra).

Agulles.

Cim de La Reina (Jota).

Instal.lació de rapel.

Irene preparant el rapel.

Rapelem des d'una instalacion molt antiga amb tres burils i un spit per vessant nord-oest.Que ens deixa pràcticament a peus de via de la Corona de la Reina (per aprofitar i fer aquesta) 20 metres. Sinó des dels peus de via de la Corona de la Reina cap al nostre la dret mirant cap a la Corona de la Reina descendim pel Coll entre les dues Agulles i desfem el camí que hem fet per pujar. Passant primer per la Reina, Bola de la Partiò i Bitlla. Fins al refugi de Vicenç Barber i d'hi ha a Can Massana. Vigilar amb les relliscades !!!.

Instal.lció del rapel,

Via: Aresta Brucs.
Zona: Montserrat - Agulles.
Dificultat: IV+.
Dificultat obligada: IV+.
Grau d´exposició: Mitjà /Baix.
Grau de compromís: Baix.
Llagària: 80 metres.
Equipament: Equipada amb burins. R1 parabolts amb anella. R2 montar en Alzina.
Material: 5 cintes exprés llargues, una plaqueta recuperable. bague per savines.