sábado, 15 de agosto de 2015

Ruta a peu Pedracastell ó la Creu de Canet, 309 m. Sant Iscle de Vallalta (Barcelona).

El Maresme

El Pedracastell es una muntanya de 309 metres que és troba entre a els municipis de Canet de Mar i de Sant Iscle de Vallalta, a la comarca del Maresme. Des d'allà amunt podem apreciar tot Canet de Mar, Sant Pol de Mar i part d'Arenys de Mar amb d'una perspectiva molt bona, i agradable.

Podem apreciar per Darrere tota la Vallalta i els Seves valls, el Montnegre, la Serra dels termes, Serra d'en Sala i per descomptat el Cap de Bou. És un lloc idòni per acampar, fictici, allunyat, fer senderisme, explorar i a gaudir del "bell lloch" entre d'altres.

Amunt del pla, on hi ha la Creu de Pedracastell, Trobem unes roques que pugen amunt la Creu i aixi gaudir de més perspectives amb el mar de fons.

Aparcament del Rector.

Des de Barcelona en dirrecció a Mataro per la C-32, sortim a la sortida 109 (Arenys de Mar, Arenys de Munt), després de creuar el poble d'Arenys de Munt prenem la dirrecció a la dreta Sant Iscle de Vallalta.
En arribar a Sant Iscle de Vallalta agafarem pel carrer Josep M. Collet fins al final a res de la nostra dreta veurem una zona d'estacionament "Aparcaments del Rector".
Aqui deixarem el vehicle.

Riera.

Entrada Parcs dels Vegetals.

Parcs dels Vegetals.Recorregut

Un cop estacionat el vehicle a l'aparcament del rector, podemaprofitar i visitar el Parcs dels Vegetals un agradable racó al costat de la riera. Aqui trobarem una zona amb jocs infantils, aparells per fer exercicis i una pèrgola molt bonica amb un fons de la vall i les muntanyes que envoltant el municipi.

Parcs dels Vegetals.

Pal Indicatiu (Inici de ruta).

Tornem després els nostres pas pel carrer de Josep M. Collet, fins a l'entrada del poble (cartells de la zona esportiva). Alli trobarem un pal indicatiu, que ens farà baixar a la riera.
Agafarem la pista forestal deixant enrere la nostra la pujada a la poliesportiu, seguirem les marques vermelles i blanques del GR-5, que ja no deixarem de seguir fins arribar pràcticament a la Creu de Pedracastell.

Marques Blancas i Vermelles. GR - 5.

Pont sobre la riera.

Pista Forestal.

Cami Coll Safiguera.

Caminem per la pista forestal en constant pujada, també coneguda pel Cami Coll Safiguera. Deixant enrere les ultimes cases del Poble.
A poc a poc ens anem endinsant al bosc envoltats d'alzines, pins i sureres. Pista a verces concorreguda per ciclistes i algun @ s motoristes. arribem a una zona més oberta des d'on es divisa a la nostra esquena la torre de vigilància del Turó Gros.

Cartels indicatiu Castell de Can Roig.

Bayes.

A l'estona arribem a una bifurcació, veurem alguns cartells per arribar al castell de Can Roig, que deixem de visitar per un altre moment. Tot i que la ruta és molt senzilla i podriem desviar-nos i gaudir d'una altra meravella de la zona.
Bé, en arribar a la bifurcació les marques del GR-5 ens fan abandonar la pista forestal per adentranos al bosc per un ampli sender. Qualsevol de les dues opcions és bona, doncs ambos convergen més endavant. Nosaltres vam optar per seguir les marques del GR-5 (vermelles i blanques).

Coll Safiguera

Mirador de la Creu.

El sender ens porta ara per una zona molt espessa de sureres, fins que tornem a trobar-nos amb la pista forestal.
Arribem a una altra explanda, el Coll Safiguera, i una mica mes endavant el Mirador de la Creu, un edifici blanc d'obra amb una font per refrescar-només ja que el seu aigües no són potables. Des d'aquí tenim ja una bones vistes.

Creu de Canet ó Pedracastell.

Ara seguirem per la pista de l'esquerra, la de la dreta és el GR que condueix a Canet de Mar (pal indicatiu), per sortir a una explanda albirant ja la creu de Canet. A l'esquena queda al Montseny, es pot veure el cim del Turó de l'Home. Al poc estem al peu de la Creu de Canet, o Pedracastell.

Des de la creu tenim una àmplia vista de tota la costa del Maresme, amb Canet de Mar al fons. Podem grimpar per les roques fins a la base de la creu.

Creu de Canet ó Pedracastell. 309 metres.

Creu de Canet ó Pedracastell.

El Maresme, Canet de Mar (fondo).

Canet de Mar.

Pista forestal (retorn)

Pont sobre la riera. Sant Iscle de Vallalta.

Sant Iscle de Vallalta.

La tornada la realitzem pel mateix camí que hem pujat, baixant per la pista forestal resseguint de nou les marques vermelles i blanques, Fins a arribar de nou a Sant Iscle de Vallalta. El qual a provechamos i recorrem el municipi, visitant el seu Esglèsia i veiem algunes de la seva construccions.

Sant Iscle de Vallalta és un municipi de la comarca del Maresme. La superfície del terme municipal és de 17,72 km², dels quals 800 hectarees són dins de del Parc Natural del Montnegre i el Corredor. Els 1.200 Habitants és distribueixen entre el nucli urbà, a els tres veïnats històrics, Dues urbanitzacions i prop de 150 cases a pagès.

El Nucli urbà te uns quants Comerços i hi Podem trobar fruiteries, forns de pa i Un parell de bars i restaurants. Un cap de setmana de la primera quinzena de maig se celebra la tradicional festa de la maduixa, un dels productes agraris destacats que és conreïn al municipi

Sant Iscle de Vallalta.

Esglesia de Sant Iscle de Vallalta.
L'església de Sant Iscle és va consagrar al segle XI. En a els fogatges del segle XV consta com Sant Iscle de Vallalta, incloent-hi el poble de Canet de Mar. En a els primers censos del segle XIX és va castellanitzar Sant Iscle de Vallalta. El 1933 és va recuperar el mateix nom actual canviat al context revolucionaris de 1937 a Vallata del Maresme. Durant el franquisme és va retornar al nom castellanitzat no canviat fins al 1983.

Torre d´en Llobet. Arenys de Mar.

Torre Particular de defensa de planta circular, construïda en 1560. En el seu interior s'hi refugiavem persones i bens, i un nom determinat de persones que feia front als atacs de la pirateria turca i barbaresca.

Marieta.

Guti.

Fitxa Tècnica:

Grau de Dificultat: Baixa.
Temps / Horari: 2 h. 08 min.
Desnivell / Quota màxima: 129 m. a 309 m.
Ús: Si.
Ús actual: Si.
Senyalització: Si (Seguint les marques vermelles i blanques del GR-5).
Llocs de Valor: Parc dels Vegetals, Mirador de la Creu, Creu de Pedracastell, Turó d'en Roig, camí Coll Safiguera, Església de Sant Iscle.
Època: Tot l'any.Portar aigua (ja que la unica font al recorregut no és potable).