lunes, 9 de noviembre de 2015

Ascensió Punta Pam a Pam i Mirador de Sant Joan (Cota 409) "Via Integral d´en Pitu i la Núria, 6a+ ó V/Ae - 195 m." Gorros-Montserrat (Barcelona).

Pla del Monastir de Montserrat.

Funicular a Sant Joan.

Ermita de Sant Joan.

Hacia el Clot de la Monica.

Deixem el vehicle al pàrquing del Monestir de Montserrat. I ens dirigim al funicular de Sant Joan o podem pujar per la Escales dels pobres (opció més llarga i pesada segons anem carregats posar així una 1 hora o 1 hora i 40 minuts per arribar a peus de via). Us recomanem agafar per aquesta vegada el funicular a Sant Joan.
Un cop a l'estació superior del Funicular a Sant Joan, vam sortir en direcció al Pla de les Taràntules, i d'aqui cap a l'ermita de Sant Joan. Sense arribar a agafar el ultiumo tram (asfaltat) que va cap a la Roca Christian Déu i l'ermita de Sant Onofre. Busquem un corriol que baixa a la nostra esquerra amb marques blaves (en algun arbre o pedra) en direcció Clot de la Monica.

Sendero al Clot de la Monica (Marcas Azules).

Bassal dels Corbs.

Mirador de Sant Joan (Cota 409).

El Mirador de Sant Joan (cota 409), és una d'aquelles cims a la qual ha tingut diversos noms. Al final quedant amb aquest últim del Mirador de Sant Joan (cota 409). Juntament amb el seu homologa Punta Pam a Pam es pot realitza alguns itineraris d'escalada. I aquesta vegada vam decidir realitzar un d'ells. La Via Integral d'en Pitu i la Núria, una bona itinerari amb moltíssims assegurances per estar tranquils i gaudir de l'ascensió, del les vistes, etc. Podent abondar si es vol en la seva primera part o continuar fins al cim del Mirador de Sant Joan. Per a nosaltres una via interessant amb algun tram exigent per fer en lliure.

Aproximación. Tras las lluvias el sendero presenta tramos descompuestos.

Peus de via.
Passarem després de caminar uns metres pel Bassal dels Corbs, coll entre la Miranda Xica i la Miranda de Sant Joan. Seguirem durant una bona estona baixant sense perdre de vista les marques blaves. arribarem a un punt en què el gir es fa molt tancat a l'esquerra, quan sembla que ens estem allunyant molt de les agulles. Surt un sender a la dreta on hi ha arbres caiguts pel mig, més endavant ja es deixa veure bé el sender. Encara deteriorat pels últims aiguats (vigilar en alguns trams !!!). Arribant a la base de la Punta Pam a Pam, veurem primer la Integral Josep Barberà i Suqué (inicials en una roca). Uns metres més amunt entre la mala herba i marcada amb una fita. Aquesta nostra via on ja veurem els primers assegurances pintats de groc.

La via s'inicia ascendint en diagonal a l'esquerra, gairebé un flanqueig interminable, força ben assegurat. Cal vigilar i estar molt atents per no perdre algun segur, això que estan pintats de grocs, jajaja. Després de remuntar en flanqueig per sobre dels arbustos i després de passar un parell de lleixes i gairebé arribant a una zona on veiem uns arbustos, hi ha una mica a la dreta trobem la primera reunió. R1. 2 parabolts sense anelles. 12 cintes exprés, 50 metres.

R1. Jota.

La Plantació.

R1. Yolanda & Guti.

L2 (6a ó IV+/A0).-

Sortim de R1, buscant la verticalitat de la paret, on de seguida trobem la primera assegurança i bastant a prop els següents per realitzar el pas en lliure (6a) o acerar segons les ganes que tinguem. El tram aquesta bastant bé amb molt bona roca. després de diversos pas a a 0, la dificultat baixa i sortim a lliure fins a la R2, (3 parabolts sense anella) en una còmoda lleixa. I a molt pocs metres del cim de la Punta Pam a Pam. 14 cintes expres, 30 metres.

(Nota: De vegades podem trobar-nos amb algun senderista que per distracció, ens tiri una pedra, vigilar en aquesta reunió. Ok !!!)

Vol de Parapent

L3 (III).-

Llarg gairebé d'aproximació, vam sortir rectes ascendint fins pràcticament al cim de la Punta Pam a Pam, on ja podem veure el Mirador de Sant Joan (cota 409), La reunió la trobarem a terra al costat d'un turó precima. En arribar a aquest anar amb compte doncs ja tenim prou pedres soltes. R3, dos parabolts.
Sobre les nostres cap onegen avui un parell de parapetes. 3 cintes exprés, 25 metres.

Cim Punta Pam a Pam. R3. (Al Fons Mirador de Sant Joan).

Gorro Frigi i Magdalena Superior.

Gorros.

Cim Punta Pam a Pam. (Yolanda).

Vam gaudir una estona de la nostra primera conquesta del dia, jejeje. Veient els vols d'uns parapetes. Des d'aquí podem abondonar si ho desitgem la via i sortir al camí per on hem baixat a peus de via (marques blaves).
Però no està en els nostres plans !!!.
Recollim l'equip i material. En uns passos estem de nou davant L4, als peus del Mirador de Sant Joan (cota 409). Busquem les xapes de color grocs a banda esquerra gairebé pegant al barranc i en la sendera d'accés. A la dreta també podem veure els altres itineraris d'aquesta agulla.

Peu de Mirador de Sant Joan.

Comencem ascendir rectes cap amunt assegurant-en els diferent assegurances paral·lels gairebé a una fissura amb algun arbust, aqui si notem que hi ha algunes plaques o zones buides, acabem brodant per la dreta una d'aquestes plaques i arribem a la R4, 3 parabolts sense anelles. 11 cintes exprés, 40 metres.

R4. Jota & Yolanda.

Punta Pam a Pam.

Al Fons Cavall Bernat.

L5 (6a + ó V/Ae ó A0).-

Tornem a sortir de la R4, una mica cap a l'esquerra on tenim el primer parabolts i com a L2, després d'un pas de V, tenim els passos claus de la via (6a + en lliure). Nosaltres l'oferim a a 0. Dir que hi ha algun pas que s'allunya del A0 podeu ajudar-vos si voleu amb l'estrep. Després d'aquests pas vam sortir a lliure (V), uns passos mes fins que ja el grau baixa considerablement perdent la paret verticalitat, fins arribar a la R5, (3 parabolts) en la precima del Mirador de Sant Joan. Des de la R5 al cim queden uns pocs metres. 14 cintes exprés, 40 metres.

R5. Yolanda & Jota.

R5. Cim Mirador de Sant Joan.

Cim Mirador de Sant Joan (Cota 409)

Mirador de Sant Joan.

Gorros.

Cim Mirador de Sant Joan (Cota 409).

Cim Mirador de Sant Joan (Cota 409). Guti, Jota & Yolanda.

Descens.-

El descens és molt senzill, seguim un caminet des del cim en direcció a l'Ermita de Sant Joan. Primer descendint en zigi- saga, fins als primers arbustos i després seguir pel bosc (unes marques verdes ens ajudaran), Hi ha una escales marques a la roca i des d'aqui ja sortim de nou cap a laermita de Sant Joan i cap al pla de les Taràntules. Des d'aquí podem baixar per Santa Anna i escales dels pobres o baixar pel camí de Sant Miquel. fins al Monestir. O si preferiu la comoda amb el funicular. jejeje.

Equipo!!! Yolanda, Guti & Jota.

Cami al Pla de les Tarantules.

Croqui extret de.- www.blogdeivosky.blogspot.com.es

Via: Integral d´en Pitu i Núria (ó Pitu Serrano i Núria Coma).
Zona: Gorros - Montserrat.
Dificultat: 6a+ ó V/Ae.
Dificultat obligada: IV+ /Ae ó A0.
Llargaria: 195 metres.
Grau d´exposición: Baix.
Grau de compromis: Baix.
Equipamient: Via equipada amb parabolts (color groc), R´s no raperables.
Material. 14 cintes exprés (algunes llargues) + R´s. (Opcionalment estreps).