jueves, 5 de enero de 2017

Ascensió Totxos CAM Nou Barris "Via Somni de Tardor entrada per esportiva, 6a - 80 m. Collbató (Barcelona).

Solar Carrer Els Graus, Collbatò.

Guti & Vanessa.
Els Totxos de CAM Nou Barris com la zones confrontants Els Graus i la Paret de la Codolosa al municipi de Colbató, ens ofereixen una bona solució per als dies de més fred a l'hivern o quan tinguem poc temps, evitant les hores de forta calor a estiu. Doncs és una zona completament cara al Sud.
Aqui podrem trobar bastants itineraris (vies llargues), de no molts metres amb d'uns maxim 100 metres en el cas dels Totxos de CAM Nou Barris. Això si amb una gran diversitat de trams amb desploms, abundància de forats, regletes en general de baixa i mitja graduació. Bastant discontínues però la majoria amb molt bona roca de qualitat. Entre els seus totxos i agulles podrem gaudir i passar un bon matí d'hivern. Aquesta zona és escola d'escalada amb la qual cosa normalment trobarem a gent fent escalada o altres activitats cal vigilar molt i evitar llençar pedres per no fer mal a ningú. Ok. Gràcies.

Cingle de Xaloc, Agulla de l´Espero, Totxos CAM Nou Barris, etc.

Cingle de Xaloc, Totxos CAM Nou Barris (Tx. de l´Espero, Tx. de l´Oscar, Placa del Pic, Tx. Pinotxo, Tx. del Jaume, tx. Estel, Ag. dels Capitells i Sector Pell Roja).
aproximació

Des de Barcelona agafarem l'A2 dirrecció Lleida / Tarragona i sortirem a la sortida de Collbató. Un cop estiguem al municipi de Collbató pujarem fins a la part alta d'aquest i intentarem estacionar el vehicle al carrer dels Graus o confrontants. Hi ha un petit pàrquing per a uns 6 cotxes al carrer Pau Bertran.
Un cop estacionat el vehicle pujarem fins al final dels carrers i ens endinsarem en uns camps de conreus d'oliveres al final del carrer dels Graus, seguirem pel camí que ens porta cap al Cingle de Xaloc i els Totxos CAM Nou Barris. Quan ens creuem amb la pista forestal que ve des del dipòsit d'aigües (Sector / Rocòdrom dels Bombers) seguirem ascendint pel camí mes a l'esquerra creuarem el torrent fins arribar al sector d'escalada deporetiva anomenat Placa del Pi (Hi ha un gran pi a el centre del sector, gràcies a l'reconeixerem aquest sector). Ja només hem de dirigir-nos per on vegem millor cap a la dreta buscant el peu de via prop del Totxo del Pinotxo. Amb ajuda de les fotos i ressenyes podrem distingir el peu de via. Unes marques de pintura verda ens indiquessin que és l'inici correcte.

Nota. Ull doncs en la mateixa esquerra del sector de la Placa del Pi, trobareu aquestes mateixa marques de pintura. Però aquesta no és la via. La nostra en aquesta ocasió esta mes a l'esquerra al costat del Totxo Pinotxo.ok.).

L1. (Totxo Esq, del Totxo Pinotxo).

L1.  Via Esportiva nº 25 , (Llibre de Montserrat CaraSur Vol. I). by Lluis Alfonso.
L1 (V+).-

Com ja vam comentar aquesta zona és bastant perdedora si no es coneixen bé els sectors i zones a causa del gran nombre de mini agulles i totxos que hi ha. Per aquest motiu nosaltres triguem una mica a adonar-nos que el primer llarg de la via no era el que corresponia. I vam iniciar la via començant per una de les múltiples vies d'escalada esportiva del sector, jajaja.
Sense mes ascendim per una placa vertical a la recerca de la primera assegurança  un parabolt amb xapa daurada, al costat de la dreta de la via esportiva Amistat infinita. Mas a la dreta estava l'itinerari correcte d'aquesta via. Tirem rectes dalt amb bones preses i peus justicos però un bon escalfament aquest primer llarg. a pocs metres veiem la R1 o reunió d'aquesta via d'esportiva. R1, Parabolts i un Espit amb anelles per rapelar. 5 assegurances en uns 15 metres.

R1.  Via Esportiva nº 25 , (Llibre de Montserrat CaraSur Vol. I). by Lluis Alfonso.

R1, Vanessa.

Totxo Pinotxo.

L2. Via Somni de Tardor.

Després de muntar la R1, ens fixem i veiem que a pocs menys de tres metres aquesta en el mateix cim d'aquest totxo la veritable R1 de la via Sonmi de Tardor.
Sortim de R1 cap al cim del totxo i ens dirigim cap a la dreta gairebé caminant buscant els primers segurs en un mini totxo que tenim gairebé davant després d'uns arbustosy per sobre d'una petita panxa veiem la primera assegurança és un pas de IV. continuem cap a la dreta fins arribar a la R2, situada gairebé en el mateix cim del següent totxo. R2, dues parabolts sikados amb malls i un cordino. 2 assegurances en uns 35 metres.

R1. Via Somni de Tardor.

L2. Via Somni de Tardor.

R2. Via Somni de Tardor.

L3. Via Somni de Tardor.

L3 (6a).-

Des R2, podem sortir caminant fins a la base del següent Totxo o agulla, aquesta contínua per l'esperó de l'esquerra, les marques de pintura verda ens ayundan a guiar-nos. De seguida gairebé a terra veurem la primera assegurança. Que pot servir per sujectarnos i ajudar a assegurar o bé assegurar des de la R2, sempre que tinguem cintes exprés molt llargues per evitar el tibar de les cordes.
Llarg s'inicia aquesta vegada en una roca mes a vigilar, vetical vam pujar en busquen de les següents assegurances aquest llarg pràcticament equipat com una via d'esportiva. Les preses de mans ja no són tan abundants. Arribant una lleixa petita, seguirem ascendint una mica cap a la dreta en diagonal. Fins arribar a una pacha on hi ha el pas clau de la via. Un bon remuntador de peus i ben agafat en dues preses per sobre de la panxa ens farà sortir airosos d'aquest pas. Des d'aquí la cosa minva alguna cosa fins a un metres de la R3, que tornarem a tibar de nou per arribar a la R3. R3 Dos parabolts amb anelles. 9 assegurances uns 30 metres.

L3. Via Somni de Tardor.

R3. Via Somni de Tardor.

R3. Via Somni de Tardor. Vanessa.

Cim Cingle de Xaloc- Dreta.

R3. Via Somni de Tardor (Cim Cingle de Xaloc- Dreta). Guti.

1 er, Rapel

Descens.-

El descens el farem per la mateixa via. Abans vam acabar de remuntar en lliure fins arribar a la cim a de Cingle de Xaloc. Realitzem algunes fotos vam gaudir derl paisatge. I amb cura tornem cap a la R3 on muntarem el Primer ràpel dels dos que farem fins a peu de via.
El primer ràpel ens portés fins a la R2. Un ràpel d'uns 35 metres. I des R2 altre ràpel que baixarem gairebé per la canal arbustiva, ull amb un buit cobert amb els esbarzers que no t'ho esperes, fins a peu de via altres 35 o 40 metres de ràpel.
Des d'aquí tornem pel camí que hem vingut al vehicle o podem realitzar un altre itinerari de la zona. Salut.

Totxos CAM Nou Barris.

Totxos CAM Nou Barris ( de Dreta a Esq. Totxo Pinotxo, Tx. del Jaume i Ag. Reverència)

Vias Llargues dels Totxos CAM Nou Barris ( croquis extret de.- http://xarli-natura100.blogspot.com.es/)

Via Verda.- Somin de Tardor, 6a - 80 m.
Via Groga.- Somni de Primavera, 6a - 80 m.
Via Blava.- Mal Pas, 6a - 85 m.
Via  Vermella.- Esther, V+/Ae - 80 m.
Via Negra.- Imma, 6a+ - 90 m.

Croquis Via Sonmi de Tardor. Extret de.- http://escalatroncs.com/
Fitxa de la via.-

Via: Sonmi de Tardor (Entrada per via esportiva).
Zona: Collbató (Totxos CAM Nou Barris) - Montserrat.
Dificultat: 6a.
Dificultat obligada: V+.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada. Amb Parabolts. Reunions rapelables (Amb xapa i anella).
Material: 9 cintes exprés (alguna llarga).