lunes, 1 de enero de 2018

Ascensió La Falconera-Pedrera Cara Sud "Via Mojito pal Nenito, V - 115 m", El Garraf (Barcelona).

I sembla que ens està creant addicció al penya-segat de la Falconera en aquests dies de fred i vent. Tornem a visitar un cop més el sector de la Pedrera cara Sud, volem seguir explorant aquesta cara que en només 5 minuts estem a peu de gairebé qualsevol dels seus itineraris d'escalada. En aquesta ocasió escollim la via paral·lela a la dreta de "Via Sweet Home Buenos Aires", amb alguns metres mes de longitud i amb possibilitat de fer un fi de via amb variants. La via és semi-equipada amb algunes assegurances en els trams amb més dificultat. Roca calcària alguna cosa descomposta hay una part que haurem de vigilar doncs passem per un tram de tartera. Esperem que us agradi i us animeu a tastar aquesta zona del Garraf.

R2, Guti i Pitxona.

Zona d´Estacionament. Vanessa i Yolanda.

La Falconera - Pedrera Cara Sud.

Des de Barcelona agafarem l'autovia C-32 en direcció Castedefels / Sitges. Deixem la C-32 a l'alçada de Port Ginesta i prenem la Sortida que mena a la C-31 que porta a Sitges. Seguirem per les conegudes corbes del Garraf, fins a la població del Garraf, la sortida la veurem a la nostra dreta i des d'aquesta baixarem cap al seu port nàutic. Podrem estacionar en una esplanada a tocar de la paret i l'entrada del Port Nautic.
Des de l'esplanada ens dirigirem cap a l'entrada del Port Nàutic, on veurem un semiarc de ferro acerat amb una insígnia PN "Port Nautic", just a la seva dreta veurem un pontet amb un palafon explicatiu i el començament d'un sender que ens acostés fins a la paret. Seguirem pel sender, fins gairebé la meitat de la paret. Després ens anirem directes atraves de l'espessor de la vegetació fins a la mateixa paret buscarem la zona mes arbrada veurem molt difuminats uns numeros de color vermell a la paret intentarem localitzar el número 18 al costat d'aquest veurem un espits amb xapa sikado. La nostra via comença a la dreta de aquet espit.

La Falconera - Pedrera Cara Sud.

Inici de Via.

Peus de via.

L1 (IV+).- Tram exposat!!!!

La via comença just a la dreta de la via Sweet Home Buenos Aires. Si ens fixem bé veurem un nombre "18" pintat amb pintura vermella, sota un pi. Comencem remuntant uns metres cap al peu del pi i creuarem entre el pi i un arbust el tram és força tombat però molt còmode amb algun pas polit. Després de passar entre l'arbust i el pi continuem per una placa una mica més vertical, aquesta és la part més exposada del primer llarg. gairebé no es pot posar res per assegurar però la dificultat es deixa fer força bé.

Després de gairebé acabar de sortir de la placa, trobarem una assegurança i una mica ja mes amunt en una lleixa a l'esquerra veurem la R1 de la Via Sweet Home Buenos Aires, que ignorem. Ens dirigirem cap a la dreta buscant una mena de diedre amb un color marronós tipus color fang. Seguirem per aquest amb molta possibilitat de posar algun friends per assegurar. Nosaltres vam fer un pont roca, friends i un spit. Després més amunt després d'aquest vam veure que havia un altre spit mes. La R1, la veurem al costat d'un petit pi en una petita lleixa. R1, dos espits amb xapa amb eslabon i anelles. Possibilitat de Rapelar. 3 espits en uns 50 metres.

Yolanda i Vanessa, R1.

Platja del Garraf.
 L2 ( V).-

Sortim gairebé a flanqueig diagonal a l'esquerra des de la R1. Cap a un petit pi que intentarem passar per l'esquerra i per sota per evitar el frec de la corda passant aquest veurem una assegurança (spit pintat de blau, tot i que el nostre esta una mica mes a dalt d'aquest). Després d'assegurar-nos entrarem en una zona de tartera amb molta quantitat de pedres soltes, a vigilar molt amb les relliscades.

Després de passar aquesta tartera, arribarem al peu d'una placa marró bastant vertical i molt bonica. Aqui li atacarem gairebé per la meitat buscant la línia recta on veurem dues assegurances fixos. Buscarem un parell de bones preses i uns petits peus i en tres passos estem gairebé remuntant la placa. La R2 es troba darrera de l'espelón i és compartida amb la Via Sweet Home Buenos Aires, la R3 d'aquesta !!!. R2, dues espits amb xapa i anella units amb cinta plana. Possibilitat de Rapelar. 4 espits en uns 50 metres.

Guti, R2.

L3 (III/ IV).- Segons la variant (II / III).

La via originalment acaba al cim de la Cresta del Penya-segat de la Falconera, però per evitar fer un acoblament. Realitzem la R2 a la R3 de la Via Sweet Home Buenos Aires. Aqui podriem donar per conclosa dues vies pèro ens agrada fer cim així que vam decidir animar-nos i vam realitzar una variant al nostre tercer llarg.

Yolanda, R2.
 Així que vam sortir remuntant un esperó, primer flanquejarem des de la R2 a la dreta on veurem una assegurança, l'únic en tot el llarg i continuem per diversos remuntadors fins al cim de la Cresta. Aquesta vegada la R3, la muntem amb assegurances flotants (Aliens i tascons) en unes fissures que es troben en les roques més a la dreta d'uns arbrets. R3, a muntar (nosaltres vam col·locar friends Aliens Verd i Groc mes un Tascon mitjà). Un espits en uns 15 metres.

Port Esportiu del Garraf.

Cim de La Falconera - Pedrera Cara Sud. Vanessa i Guti.

Cim de La Falconera - Pedrera Cara Sud. Guti

Cim de La Falconera - Pedrera Cara Sud. Guti, Yolanda i Vanessa.

Tram Cresta Penya Segat de la Falconera.

El descens es pot realitzar crestejant per tots dos costats de la carena cap a la dreta trobarem un pas equipat amb cordes fixes. Després només cal seguir pel sender més evident fins a la zona on aparquem el vehicle.
Si remuntem per la carena a l'esquerra arribarem fins al cim del Penya-segat de la Falconera, des d'aqui seguirem les fites de pedres fins al camí d'accés a la Pedrera costat Nord i des d'aquesta pista fins a l'aparcament. Els dos descens són molt bonic però també una mica exposat. Així de vigilar i anar amb compte.

Cresta de La Falconera.

Cim Penya Segat de La Falconera.
 Fitxa Tècnica:

Via: Mojito pal Nenito.
Zona: La Falconera - Pedrera Cara Sud.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V.
Grau d'exposició: Alt.
Compromís: Mitjà.
Equipament: Via semi-equipada amb espits. Reunions rapelables excepte R3 a muntar.
Material: 8 cintes exprés (alguna llarga), jocs de friends (Camalots i Aliens) i tascons.

Croquis i ressenyes de Penya Segat de la Falconera - Pedrera Cara Sud "Via Mojito pal Nenito".