martes, 26 de marzo de 2019

Ascensió Paret de la Codolosa "Via La Rampa sortida per Variant final de la Dreta, 6c - 215 m." Collbató (Barcelona).

Carrer Graus, Collbató.
La Paret de la Codolosa, és i serà una de les parets més visitades per la majoria d'escaladors montserratins. Escola d'iniciació als itineraris de més d'un llarg o escalada de caràcter clàssic. Aquesta amfiteatre donada la seva peculiar forma acapara molts itineraris de mitjana i baixa dificultat. Situada al sud és una gran solució per als mesos hivernals, en altres èpoques pot arribar a ser un infern. jejeje. Molt bona roca a algun itinerari alguna cosa solta on trobarem doncs plaques, diedres, alguna panxa. Nosaltres hem realitzat ja una bona part dels seus itineraris però encara queden, en aquesta ocasió hem escollit potser la via més llarga de la Codolosa. "La Rampa". Us deixem amb la descripció, esperem que us agradi.

Carrer de la Drecera, Collbató.

Drecera de Fra Garí (bifurcació).

Des Barcelona, ​​anirem per l'A2, fins a la sortida de Collbato remuntarem fins a la part superior del municipi i estacionarem el vehicle en un dels seus carrers més properes al dipòsit d'aigües al carrer de la Drecera prop del carrer Graus.

Un cop estacionat el vehicle agafarem el carrer Drecera i pujarem fins a l'altura del dipòsit d'aigua, on veurem el Sector / rocòdrom dels Bombers (zona equipada per iniciciarse a l'escalada i realitzar pràctiques). Seguirem per la Drecera de Fra Garí marcada per marques de pintura blanques i grogues. Continuarem per aquest camí fins a veure un a bifurcació a la nostra dreta marcada per una fita de fusta (pal) i ens desviarem per aquest camí que a pocs metres ens deixés a la base i inici de la Paret de la Codolosa.

Localitzarem l'inici de la via "La Rampa" entre els itineraris "Indignats", "Via del Pi" aquesta és just la de la seva dreta mirant a la paret i "Campions". La via Indignats a la seva esquerra té marcades les inicials "IN" a la roca. Aquestes estan més o menys gairebé en la meitat de la Paret de la Codolosa costat esquerre, on hi ha un molt bon peu de via, un canal i un gran bloc és l'inici per sobre veurem alguns arbustos (Boix)
Nota: (Aquesta és l'aproximació per als itineraris que estan més a l'esquerra de la Paret de la Codolosa. A la resta és millor accedir des de la zona recreativa de l'Ermita de la Salut, també al municipi de Collbato).
Paret de la Codolosa.

L1 (V/V+).-

Localitzem l'inici de la via entre els itineraris "Indignats" i "Via del Pi". Una mica més a la dreta la via "Campions". Un spit bastant dalt ens inidica bé l'inici una mica polit i on haurem de pujar molt els peus per remuntar un bon ressalt i des d'alli ja vam arribar al primer segur. És més senzill si entrem en diagonal a la dreta accedint per l'inici de la via "Indignats".
Després d'assegurar-nos en aquest primer assegurança només ens queda escalar per un tram senzill tipus rampa, d'aqui el nom de la d'aquesta via fins arribar a la R1. R1, dos parabolts amb xapa i una anella units per un cordino. Reunió rapelable. 5 espits en uns 25 metres.

Ruben, Guti & Jota, R1.

L2 (6a) + L3 (IV+).-

Sortim des de la R1, per un mur bastant vertical però molt ben assegurat. Aqui trobem la màxima dificultat d'aquest tram que després de tres passos que ens encaminen cap a l'esquerra i després cap a la dreta arribant a un prestatge on no vam veure la R2 !!! ???. per la zona arbustiva. Continuem escalant aquesta vegada per un divertit diedre una mica descompost, després supera-ho vam arribar a una altra còmoda lleixa i al costat d'un gran arbust a la seva esquerra localitzarem la R3. R3, dos espits amb xapa. Reunió no rapelable. 12 espits + reunió intermèdia "R2" que no vam veure en uns 55 metres.

L2 + L3.

L4 (V+).-

Sortim rectes des de la R3, remuntant fàcilment un ressalt. Aquest ens deixa davant d'un mur vertical però amb bones preses i agafades entre les assegurances hi ha molta distància però a meitat de mur trobarem una fissura horitzontal on podem col·locar amb facilitat un friend (un Totem Cam Groc, en el nostre cas. Pot anar bé potser també 1 Camalot 0'50). Arribant al segon assegurança la dificultat va baixant i vam acabar a la zona anomenada "El Jardí de la Paret de la Codolosa" on veurem la R4 emplaçada a terra. R4, Dos parabolts amb xapa i un mosquetó units amb un cordino i un spit sense xapa. Reunió rapelable. 3 espits en uns 25 metres.

R4. Guti.

Guti & Jota, R4.

R4, Ruben & Jota (Jardins de la Paret de la Codolosa).
Canvi de reunió de R4 a R4 bis (Caminant).-

Recollim i pleguem les cordes i part de l'equip. I caminem seguint un sender una mica marcat fins arribar a la base de la paret dels trams més alts de la Codolosa, on tenim alguns itineraris mes ciomo "El Balcó de la Codolosa" i El Atic de la Codolosa ". A l'esquerra d'aquest primer itinerari veurem la continuació de la nostra via. Un spit bastant alt sobre una espècie de buit és la continuació de l'itinerari. Tirada neta uns 55 metres potser 60 metres.

Jardins de la Paret de la Codolosa.  Canviar de reunió de R4 a R4 bis.

L5 (V+).-

Un cop localitzem la primera assegurança. Vam començar a escalar sobre un mur bastant exposat, amb passos compromesos i per sort molt bona roca. On podem encintar algun Merlet i minvar el pensament psico fins arribar al primer segur fix d'aquest tram. També podem començar mes a l'esquerra i escalant en semi flanqueig fins arribar a les assegurances. Després assegurar-nos la paret tomba fins que sortim gairebé caminant. Continuem cap a l'esquerra vorejant una gran roca on veurem un químic, seguim per una canal després de la roca i després de remuntar un ressalt veurem la R5. R5, dos parabolts amb xapa. Reunió no rapelable. 4 espits i un químic en uns 35 metres.

L6 (6c ó Ae).-

Després remirar la ressenya i dubtar ens adonem que potser hem muntat la R5, uns metres més amunt de l'original. I que tenim dues línies d'assegurances una davant i una altra una mica més a l'esquerra. Per eliminació donem per bona la que tenim davant nostre ... !!!!. jejeje. Millor ens ho haguéssim mirat alguna cosa mes. Però bé aquí anem. Vam començar a escalar uns pas per un tram tipus diedre i ens fiquem sota d'una panxa amb preses molt petites amb algun buit vertical però amb bastants segurs. Una bona col·locació del cos i pas atlètic ens faran sortir triomfants, ja us avancem que no són gens fàcils !!!. Aquesta la possibilitat de realitzar aquest tram en Ae. Acabem escalant per una canal que ens deixa al costat del R6, també ubicat a terra ja al cim de la Paret de la Codolosa. Dos parabolts amb xapa i anella units per un cordino. Reunió rapelable. 6 parabolts en uns 20 metres.

R6, Ruben.

Cim de la Paret de la Codolosa.

Cim de la Paret de la Codolosa, Jota, Ruben & Guti.

Després de descansar i menjar alguna cosa. Recollim el material i caminarem uns pocs metres en direcció al nord i de seguida a la nostra esquerra sentit de la marxa veurem la drecera del camí de Fra Gari (PR amb marques de pintura groga i blanques). Que seguirem en descens fins a l'entrada de Collbató i el carrer Graus on tenim estacionat el vehicle.

Descens, Drecera de Fra Garí.

Drecera de Fra Garí. Collbató.
Via: La Rampa "sortida final variant de la dreta".
Zona: Montserrat-Collbato / Codolosa.
Dificultat: 6c. variant final de sortida per la dreta.
Dificultat obligada: V + / Ae.
Desnivell: 215 metres.
Grau d'exposició: Mitjana.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb espits. Reunions rapelables només R1, R4 i R6. La Resta no són rapelables o portar cordinos i Malló per a això.
Material: 12 cintes exprés + R 's, friend petits i medios (Totem Cam groc, negre i blau) i uns cordinos per llançar merlets. Opcional: estreps.

Croquis i ressenyes de la Paret de la Codolosa "Via La Rampa", extret de.- https://blogdelguillem.blogspot.com adaptada per Boulder Rocòdrom a Barcelona.

Ubicació de les vies d'escalada Paret de la Codolosa extret de.-http://www.kpujo.com/castella/ressenyes/collbato/codolosa/codolosa.html