lunes, 15 de abril de 2019

Ascensió Mirador de Sant Joan "Via Arnau Martín, IV+/ IV - 90 m." Gorros-Montserrat (Barcelona).

Monestir de Montserrat.
En aquesta ocasió ens endinsem en el vessant més al sud de la zona de Gorros a Montserrat. Que nosaltres hem volgut anomenar Sant Joan-Gorres per la propera aproximació al sector d'Agulles i Roques dels Gorres.
Trobarem un paratge poc vistat per escaladors, si i molt per gran majoria de turistes i visitants de la Muntanya de Montserrat. La qual cosa fa que en algunes Roca (Christian Déu, Miranda de Santa Magdalena i altres) no sigui consejable escalar per evitar llençar roques a aquests esporàdics visitants, jejeje.
El nostre repte és fer una via molt d'iniciació al Mirador de Sant Joan. Aquesta roca anomenada així per la seva gran semblança a la Miranda de Sant Joan. Aquest compte amb pocs itineraris bastant ben equipats potser massa però el que s'ha dit per iniciar-se en vies de diversos llargs. Esperem que us agradi.

Sant Joan i Zona de Gorros.

Pla de les Tarantules.

Deixem el vehicle al pàrquing del Monestir de Montserrat. I ens dirigim al funicular de Sant Joan o podem pujar pel camí de Fra Gari (opció més llarga i pesada segons anem carregats posar així una 1 hora o 1 hora i 40 minuts per arribar als peus de via). Recomanem agafar per aquesta vegada el funicular a Sant Joan.
Un cop a l'estació superior del Funicular a Sant Joan, vam sortir en direcció al Pla de les Taràntules, i d'aquí cap a l'ermita de Sant Joan. Sense arribar a agafar el ultiumo tram (asfaltat) que va cap a la Roca Christian Déu i l'ermita de Sant Onofre. Busquem un sender que baixa a la nostra esquerra amb marques blaves (en algun arbre o pedra) en direcció Clot de la Monica.

Roca Christian Dios.

Ermita de Sant Joan.

Sender Bifurcació, Marques pintura blava.
El sender va vorejant, i descendint cap a un coll entre dos Agulles, és el coll del Vasal dels Gats. Continuarem cap a la dreta passant per l'estret entre les agulles i ja veurem El Mirador de Sant Joan i mes a baix la Punta Pam a Pam. El primer itinerari que comença a la dreta d'aquesta agulla és la Via Arnau Martín i a la seva esquerra hi ha el inici de la Via La Torna.

Mirador de Sant Joan.

Peu de Via.

Situem el peu de Via al costat d'una gran savina a terra veurem una cavitat que de vegades sol estar plena d'aigua. Un parabolt ens marca l'inici. Les assegurances d'aquesta via estan pintats de color vermell. Ens col·loquem l'equip i vam començar a escalar per un mur vertical, els primers passos són la major dificultat de la via. Després de col·locar els primers assegurances la dificultat baixa bastant, la línia a seguir és una constant diagonal cap a la dreta, hi ha molts assegurances i és fàcil de seguir l'itinerari. Després de passar uns cinc assegurances tornem a escalar en línia recta una fletxa gravada a la roca ens ho assenyala. Aqui és la part on més t'allunyis trobareu entre assegurances, jejeje. Uns assegurances mes i donem amb la R1 molt còmoda prop d'un boix. R1, 4 parabolts amb femelles. Dos amb xapa casolana i baules de cadena. Reunió rapelable. 8 parabolts en uns 35 metres.

Guti. R1.

Sortim rectes des de la R1, com en l'anterior llarg la dificultat són els primers passos. Després ens queda seguir escalant per una rampa fins arribar a una lleixa on trobarem la R2, en un grup de vegetació i arbustos. R2, dues parabolts amb xapa i anella units per un cordino. Reunió rapelable. 4 parabolts en uns 25 metres.

Cim Punta Pam a Pam.

Jota. R2.

L3 (III+/IV).-

Sortim des de la R2, amb la mateixa tònica que l'anterior llarg. Gairebé anem caminant a quatre potes per una rampa amb molt bona roca, això si !!!, jejeje. Ens dirigim directes a la recerca d'una petita alzina on trobarem uns poc metres més amunt la R3. R3, 1 parabolts amb xapa casolana i baula de cadena més un químic, units amb un cordino. 5 parabolts en uns 30 metres.

Jota. R3.

Descens.-

El descens és molt senzill, seguim un caminet des del cim en direcció a l'Ermita de Sant Joan. Primer descendint en zigi- saga, fins als primers arbustos i després seguir pel bosc (unes marques verdes ens ajudaran), Hi ha una escales marques a la roca i des d'aqui ja sortim de nou cap a laermita de Sant Joan i cap al pla de les Taràntules. Des d'aquí podem baixar per Santa Anna i escales dels pobres o baixar pel camí de Sant Miquel. fins al Monestir. O si preferiu la comoda amb el funicular. jejeje.

Cim Mirador de Sant Joan. Jota & Guti.

Descens vessant Nord-est.

Escalas dels Pobres.

Ubicació i localització de Roques, Agulles, etc de la zona Sant Joan- Gorres. Parc Natural de la Muntanya de Montserrat. extret de .- http://papiyjuanan.blogspot.com

Via: Arnau Martín.
Zona: Sant Joan / Gorros - Montserrat.
Dificultat: IV +.
Dificultat obligada: IV.
Grau d'exposicions: Baix.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts (color vermell), R 's raperables.
Material. 8 cintes exprés + R 's.

Croquis i ressenya Mirador de Sant Joan "Via Arnau Martín", Montserrat. extret de .-  http://papiyjuanan.blogspot.com Adaptada per Boulder Rocòdrom a Barcelona.