sábado, 29 de junio de 2019

Ascensió Aguda Gran "Via del Quico, 6a o V + / A0 - 115 m." La Nou de Berguedà (Barcelona).

Aguda Gran.
 L'Alt Berguedà, amaga llocs amb paisatges preciosos i un bon nombre de parets, roques i agulles on poder practicar l'escalada tant tradicional com més esportiva. Ens acostem a visitar el petit municipi de la Nou de Berguedà. A prop de la coneguda Casa Cuirols (Fabrica Artesanal de Formatges) trobem ubicades les dues Agudes de la Nou (Petita i Gran). Dos Agulles amb una excel·lent roca calcària, fixem el nostre objectiu en realitzar l'ascensió de l'Aguda Gran per una de les seves vies més recentment obertes i bastant equipada per Quico "Francens Mestres Angla". Consolidant aquest itinerari com un dels mes interessant d'aquesta Aguda. Sense mes us deixem amb la descripció. Salut i molta alegria !!!.

Revolt, uns metres per sota de la Casa de Cuirols. Zona d'estacionament.

Sender d'accés a les Agudes de la Nou.

Des de Barcelona, agafarem la C-16, passant el poble de Cercs i la central tèrmica. Agafarem el desviament cap al municipi de la Nou de Berguedà. Un cop passat el poble de la Nou de Berguedà continuarem cap a Malanyeu per la carretera BV-4022, quan arribem a la cruïlla cap a Malanyeu (4,5 km.), Girarem cap a la dreta en direcció la Clusa- Casa Cuirols. Després de més o menys un parell de quilòmetres pujant per aquesta pista i uns metres abans d'arribar a Casa Cuirols veurem a la nostra dreta un revolt amb restes de tala d'arbres on podrem estacionar el vehicle. La pista és més o menys bona, en època hivernals sol a veure plaques de gel.

Torrent de la Foranca.

Inici de la Via Quico. Aguda Gran.
 Després estacionar el vehicle procurant deixar espai per a altres i no destorbant a la pista. Veurem un sender no molt marcat, un fita de pedres a l'inici seguirem per aquest en direcció a les Agudes. Passarem el Torrent de la Foranca, seguint el sender pel bosc fins veure una altra fita que ens marqués l'últim tram de pujada fins peus de via. Parabolts visibles a la paret.

Peus de Via.

Guti. L1.

L1 (V+).-

Localitzat l'inici de la Via, vam començar a ascendir per la paret per una sèries de ressalts bastants assegurats, encara que una mica bruts amb ajuda d'alguna savina, que ens faciltara donar alguns passos. Després de la sèrie de ressalts arribarem a una placa més vertical, després un diedre-xemeneia curt però bonic, ens podem ajudar agafant-nos a un arbre. Després de passar el diedre veurem la R1 en una comoda lleixa. El llarg és molt bonic des de la part de sota sembla més fàcil, jejeje. R1, Dos parabolts amb xapa i anella units per un cordino. Reunió rapelable. 12 o 13 parabolts en uns 30 metres.

Aguda Petita de La Nou.

Guti & Vanessa, R1.

L2 (6a ó V+/A0).-

Sortim des de la R1, cap a l'esquerra amb passos macos. Arribem a una part mes vertical però bastant ben protegida buscar un pitó amagat sortida una mica explosiva, després farem un petit flanqueig cap a l'esquerra. Passant una savina arribarem a un ressalt. Continuarem escalant per una zona desplomada també ben protegida amb un pont de roca i assegurances. Arribarem a la R2 en un altre còmoda lleixa amb una entrada fina i ajupida. R2, 3 parabolts amb xapa i anella. Dos units per un cordino. Reunió Rapelable. 12 parabolts, dos pitons i un pont de roca a uns 30 metres.

Vanessa, R2.

L3 (V+).-

Sortim des de la R2, rectes fent uns primers passos bastant fins per un tram de placa. Continuem una mica amb tendència cap a la dreta, fins posar-nos sota un gran arbre (pi), grimparem per aquest fins a veure la R3 a la dreta. R3, dos parabolts amb xapes i anelles units per un cordino. Reunió rapelable. 7 parabolts i un pont de roca a uns 20 metres.

Vanessa, R4.

L4 (III).-

Sortim des de la R3, per una zona boscosa i una mica descomposta, vigilar de no arrossegar pedres amb les cordes. En sortir de la zona boscosa ens dirigirem cap a la dreta veurem una assegurança, terreny amb baixa dificultat fins arribar a una bretxa on veurem la R4. R4, dos parabolts amb xapes i anella units amb una cadena. Reunió Rapelable. Un parabolt i un piton en uns 20 metres.

Nota: Aqui a la R4, trobarem el llibre de registres a l'esquerra d'aquesta reunió en un taper de plàstic lligat amb un cordino i amagat sota d'algunes pedres.

Cim Aguda Gran de La Nou, 1.226 m.

Cingles de la To i Casa Cuirols.
Pujada al Cim i Descens:

Per fer el cim de l'Aguda Gran, haurem de fer una fàcil grimpada fins arribar a l'alçada de l'Estelada que corona el cim, alli veurem una vella reunió, amb dos químics ??, no rapelable. I veient el seu deteriorament millor no provar-ho. Tirada neta 15 metres.

El descens el realitzarem per la mateixa via. Tornant cap a la R4, des del cim. I farem 3 rapels. El primer des de la R4 fins a la R3 d'uns 20 metres, vigilar amb els arbres pot costar una mica recuperar la corda. Un segon ràpel des de la R3 a la R2, altres 20 metres mateixa jugada que en l'anterior per recuperar corda. I per últim un tercer ràpel des R2 fins a la base de l'Aguda d'uns 50 metres.

Només ens quedés recollir i tornar cap al vehicle desfent el camí de l'anada.

Vanessa & Guti, Cim Aguda Gran de La Nou.

Rapel.

Ressenyes i croquis Aguda Gran "Via del Quico" extret de.- http://sisbemessanapren.blogspot.com

Fitxa Tècnica:

Via: Del Quico.
Zona: Agudes de la Nou de Berguedà.
Dificultat: 6a o V + / A0
Dificultat obligada: V + / A0.
Compromís: Baix.
Equipament: Via practicament equipada amb parabolts, pont de roca i algun pitó. Reunions rapelables.
Material: 15 cintes exprés (algunes llargues), cordinos per ponts de roca, baga savineras i Reunions. Opcional: Juegos de Tascons o Friends.