domingo, 15 de diciembre de 2019

Ascensió Totxos CAM Nou Barris "Via Mal Pas, 6a - 85 m." Collbató (Barcelona).

Els Graus.
Hivern fred i bastant vent, vam optar per anar als Totxos CAM Nou Barris i així anar ratllant itineraris que ens queden pendents en aquesta part de la Muntanya de Montserrat. Interessant sempre aquesta zona per aquesta època i sobretot per a la iniciació de l'escalada tant esportiva com clàssica. Amb poca aproximació sol ser molt visitada i concorreguda els caps de setmana.
El conjunt de totxos en si tenen molt bona roca conclomerada i de bona qualitat, algun punt una mica descompost a vigilar amb el frec de les cordes si no volem llançar alguna pedra als companys i altres usuraris.
En aquesta escollim la Via Mal Pas, us deixem amb la descripció. Esperem que us agradi. Salut !!!!

Totxos CAM Nou Barris.

Aina & Guti. Peus de via.

Des de Barcelona agafarem l'A2 dirrecció Lleida / Tarragona i sortirem a la sortida de Collbató. Un cop estiguem al municipi de Collbató pujarem fins a la part alta d'aquest i intentarem estacionar el vehicle al carrer dels Graus o confrontants. Hi ha un petit aparcament per a uns 6 cotxes al carrer Pau Bertran.
Un cop estacionat el vehicle pujarem fins al final dels carrers i ens endinsarem en uns camps de conreus d'oliveres a la fin del carrer dels Graus, seguirem pel camí que ens porta cap al Cingle de Xaloc i els Totxos CAM Nou Barris. Quan ens creuem amb la pista forestal que ve des del dipòsit d'aigües (Sector / Rocòdrom dels Bombers) seguirem ascendint pel camí més a l'esquerra creuarem el torrent fins arribar a el sector d'escalada deporetiva anomenat Placa de l'Pi (Hi ha un gran pi al centre de el sector, gràcies a la reconeixerem aquest sector). Ja només hem de dirigir-nos per on vegem millor cap a la dreta buscant el peu de via prop de l'Totxo de l'Pinotxo. Unes marques de pintura verda ens indiquessin que és l'inici d'l'itinerari Sonmi de Primavera, l'inici de la Via Mal Pas és remuntant una mica més a la dreta al costat d'una petita olivera.

Inici de la Via Mal Pas.

R1 (Reunió Opcional, R1 de Via Sonmi de Primavera).
 L1 (V+) + L2 (IV+).-

Localitzem l'inici de la Via al costat d'una petita olivera. Just a la dreta de la línies de parabolts de la Via Somni de Primavera. Comencem a escalar per un mur bastant vertical buscarem uns forats i bona col·locació de el cos, ens escaparem bé. Després de remuntar aquest mur la dificultat minva, continuarem remuntant un ressalt mes i ja arribarem al cim d'aquest primer totxo alguna cosa descomposta on veurem la R1 (Dues parabolts amb xapa 1 casolana, Mallon units per un cordino. Reunió rapelable) que no muntarem. Col·loquem una cinta bastant llarga en la R1 i seguirem cap a l'esquerra (OJO !!! Hi ha una marca de pintura verda la nostra línia d'assegurances és la de la dreta) per continuar escalant per una rampa que es deixa fer amb força facilitat. A meitat gairebé grimpant i a pocs metres del cim d'aquest altre totxo donarem amb la R2, que és compartida amb les Vias Somni de Primavera i Somni de Tardor. R2, Dos parabolts amb xapa sikados amb Mallon units per un cordino. Reunió rapelable. 8 o 10 parabolts en uns 50 metres.

R2 ( Reunió compartida amb les vies Somni de Primavera i Somni de Tardor).

L3 (6a) + L4 (6a).-

Després de pujar la resta de la cordada, recollim i desmuntem la R2. Continuem caminant uns metres cap al Cingle de Xaloc, l'Agulla que tenim davant, però abans d'arribar anirem cap a l'esquerra buscant un corriolet entre arbustos que ens fa baixar uns metres per una canal fins arribar a la base de l'Totxo de l'esquerra el Cingle de Xaloc, on veurem la R2 bis de la nostra via. R2 bis, dos parabolts amb xapa sikados. Reunió no rapelable.

La sortida de l'tercer llarg és molt semblant a la de el primer, uns metres verticals per un mur. Després de realitzar unes passes fins i molt bona roca arribem a un ressalt. Després anirem a la recerca d'un desplom, que amb passos molt fins i buscats, també amb força ambient. Cal buscar on col·locar els peus i costa veure-ho, jejeje. El remuntem flanquejant cap a la dreta i acabarem sortint d'aquest pel esperó lateral, on la cosa millora i trobarem bones preses. Passos atlètics.
Arribarem a la R3 (R3, dos parabolts amb xapa sikados i mallon units per un cordino. Reunió rapelable), que tampoc muntem.
L'últim llarg és vertical però amb bones preses, que ens permeten gaudir dels últims metres d'escalada acabant remuntar fins arribar a la R4, al cim de l'Totxo. R4, Tres parabolts amb xapa sikados, dos units amb cadena i anella. Reunió rapelable. 14 parabolts en uns 35 metres.

Guti &  Aina, Cim Totxos CAM Nou Barris.

Cim Totxos CAM Nou Barris.

Després de fer la foto per donar constància. Vam decidir realitzar el descens rapelant per la mateixa via. En dos rapels, un primer ràpel des de la R4 fins a la base de l'últim totxo de 30 metres que ens deixés a prop de la R2 bis.
Recojeremos cordes i muntarem un segon ràpel des de la R2 (la reunió compartida amb les altres vies) d'uns 50 metres fins a l'inici de l'itinerari. Aquest últim vigilar els esbarzers i arbust el engache de la corda i la caiguda de pedres soltes tant a l'descendir com quan retirem les cordes.
Després de recollir podem seguir escalant o retornem pel camí d'anada fins al vehicle.

Rapel.

Croquis i ressenyes Vies d'escalada Totxos CAM Nou Barris extret de.- https://xavidiez.blogspot.com/

Totxos CAM Nou Barris.-

Via 1.- Somni de Primavera, 6a - 80 m.
Via 2.- Somni de Tardor, 6a - 80 m.
Via 3.- Mal Pas, 6a - 85 m.
Via 4.- Esther, 6b ó V+/Ae - 80 m.

Totxo Pinotxo.-

Via 5.- Gepetto, V+ - 18 m.
Via 6.- Tierra Virgen, 7a - 18 m.

Croqui i ressenyes Totxos CAM Nou Barris "Via Mal Pas" Collbató (Barcelona) extret de.- https://escalatroncs.com/
Fitxa de la via.-

Via: Mal Pas.
Zona: Collbató (Totxos CAM Nou Barris) - Montserrat.
Dificultat: 6a.
Dificultat obligada: V +.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada. Amb Parabolts. Reunions rapelables (Amb xapa i anella).
Material: 14 cintes exprés (alguna llarga).